تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

چرا پاوربانک زود شارژ خالی میکند؟

پاور بانک یکی از کاربردی ترین وسایل برای افراد است که از خاموش شدن گوشی جلوگیری میکند. در مقالات دیگر سایت به طور کامل راجب پاوربانک توضیح داده ایم. باتری های پاوربانک نیز مانند گوشی دارای محدودیت هستند. در برخی مواقع ممکن است پس از مدت طولانی مشکلاتی برای پاوربانک رخ دهد که رایج ترین آنها خالی شدن سریع شارژ آن است. در این مقاله قرار است به این سوال که چرا پاوربانک زود شارژ خالی میکند؟ پاسخ دهیم و تمام دلایل این مشکل را بررسی کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه: خرید عمده پاوربانک از سایت تهران جانبی با قیمت عمده

بررسی دلایل مشکلات و علائم خرابی پاوربانک

از رایج ترین دلایلی که سبب خالی شدن شارژ پاوربانک میشود، خرابی خود پاور بانک است. بنابراین در وهله اول باید پاوربانک خود را تست کنید. بهتر است با یک مثال برای شما عزیزان به منظور تست پاوربانک توضیح دهیم: برای مثال اگر یک پاوربانک 10000 میلی آمپر حدود 3 بار کامل باتری با ظرفیت 2500 را شارژ کند نشان میدهد که از سلامت کامل برخوردار است. اما اگر این مقدار به کمتر از دوبار شارژ کامل باتری 2500 برسد نشان دهنده خرابی خود پاوربانک است. اگر با وجود سلامت پاوربانک باز با این مشکل خالی شدن باتری روبرو هستید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

بررسی مشکلات و خرابی پاور بانک

استفاده از کابل شارژ ضعیف یا معیوب

استفاده از کابل شارژ ضعیف یا معیوب می‌تواند یکی از علت‌های زود شارژ خالی کردن پاوربانک باشد. زیرا اگر کابل شارژ از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، ممکن است شارژ شدن پاور بانک به درستی انجام نشود یا شارژ آن به صورت نامنظم صورت بگیرد. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش عمر مفید پاوربانک شود و باعث زودتر خالی شدن آن شود. بنابراین، انتخاب کابل شارژ با کیفیت و اعمال نظرات مربوط به استفاده از آن می‌تواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند.

آسیب دیدن باتری پاوربانک

آسیب دیدن باتری‌های پاوربانک می‌تواند به عوامل مختلفی برگردد، از جمله استفاده از کابل شارژ نامناسب یا ضعیف، شارژ و دیسشارژ نامناسب، دمای بیش از حد، ضربه‌ها و سقوط‌ها، استفاده از شارژرهای نامناسب یا تغییرات ولتاژ و همچنین قرار گرفتن پاوربانک در معرض آب. آسیب دیدن باتری‌های پاوربانک می‌تواند به کاهش عمر مفید آنها، کاهش ظرفیت شارژ، افزایش خطرات ایمنی و حتی منجر به آتش سوزی یا انفجار شود. بنابراین، مراقبت و نگهداری صحیح از پاوربانک و اجتناب از عوامل آسیب‌زا می‌تواند به افزایش عمر مفید و بهبود عملکرد آن کمک کند.

استفاده بیش از حد از شارژ سریع

استفاده فعال از شارژ سریع ممکن است باعث زودتر خالی شدن شارژ پاوربانک شود زیرا در شارژ سریع، جریان بیشتری به باتری وارد می‌شود که ممکن است باعث گرم شدن باتری شود. گرم شدن باتری، باعث افزایش سریع دما و تغییرات ولتاژ در آن می‌شود که می‌تواند به کاهش عمر مفید باتری و کاهش ظرفیت شارژ آن منجر شود. علاوه بر این، استفاده فعال و پی درپی از شارژ سریع می‌تواند باعث افزایش خطرات ایمنی مانند آتش سوزی یا انفجار شارژر یا باتری شود. بنابراین، استفاده معقول و متعادل از شارژ سریع و رعایت نکات ایمنی اهمیت ویژه ای دارد.

استفاده از شارژر نامناسب برای شارژ کردن پاوربانک

از پیش پا افتاده ترین مشکلات استفاده از شارژر نامناسب است. اگر میزان ولتاژ ورودی به پاوربانک با باتری آن سازگار نباشد پاور بانک به طور کامل شارژ نمیشود و نمیتواند دستگاه های دیگر را به طور کامل شارژ کند. همچنین استفاده از شارژر نامناسب پس از مدتی به باتری پاوربانک آسیب های جبران ناپذیری وارد میکند. 

باد کردن باتری پاوربانک

باد کردن باتری پاور بانک از دیگر دلایل خالی شدن باتری پاوربانک و اختلال در عملکرد آن می باشد که حتی متصل کردن آن به گوشی، باعث آسیب رسیدن به باتری گوشی میشود. بوجود این مشکل دلایل زیادی میتواند داشته باشد از جمله استفاده کردن بیش از حد از پاوربانک، وارد شدن ضربه، وارد شدن جریان با شدت بالا، داغ شدن بیش از حد و… همگی عامل باد کردن باتری گوشی میشود.

خرابی سوکت شارژ پاوربانک

خراب شدن سوکت یو اس بی و آی سی شارژ پاوربانک سبب هدر رفتن شارژ میشود. حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه از خرابی سوکت مطمئن شویم؟ معمولا در این مواقع شاهد قطع و وصلی شارژ پاوربانک، داغ شدن سوکت شارژ، شل بودن سوکت هنگام اتصال به شارژر هستید. در این مورد میتوانید به تعمیرکار مراجعه کنید و سوکت پاور بانک خود را تعویض کنید.

قطع و وصلی شارژ پاوربانک

چند راه حل طلایی برای جلوگیری از خرابی پاوربانک

  1. همیشه از کابل و شارژر با کیفیت برای شارژ کردن پاوربانک استفاده کنید.
  2. از شارژ کردن بیش از حد پاوربانک جلوگیری کنید.
  3. شارژ پاوربانک را هر بار به طور کامل خالی نکنید.
  4. پاوربانک خود را در معرض رطوبت و آب قرار ندهید.
  5. سعی کنید برای شارژ کردن پاور بانک از شارژر های مختلف مانند فندکی، خورشیدی و.. استفاده نکنید.
  6. هنگامی که پاوربانک در حال شارژ شدن است از آن برای شارژ کردن دستگاه دیگر استفاده نکنید.
  7. پاوربانک خود را در گرمای زیاد قرار ندهید.

آیا پاوربانک ها قابل تعمیر هستند؟

یکی از متداول ترین سوالات افراد همین بوده است که در پاسخ آن باید بگوییم بله. با توجه به مشکل پاور بانک تا حدودی پاور بانک قابل تعمیر است. البته نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه دارد.

سخن پایانی

برای استفاده از هر وسیله ای باید اصولی را در نظر بگیریم تا حدالامکان از خرابی آن جلوگیری کنیم. بنابراین به بخش طلایی این مقاله به خوبی توجه کنید. اگر از پاوربانک قبلی خود رضایت نداشته اید بهتر است مقاله راهنمای خرید پاوربانک را در سایت تهران جانبی مطالعه کنید. همچنین اگر به دنبال خرید عمده پاور بانک هستید پیشنهاد ما به شما عزیزان سایت بزرگ لوازم جانبی موبایل تهران جانبی است. کیفیت کالا های تهران جانبی حرف اول را میزنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا