تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

راهنمای خرید پاوربانک

از زمانی که گوشی های هوشمند تولید شد به یکی از وسایل ضروری و کاربردی روزمره افراد تبدیل شد؛ اما تمام شدن شارژ آن در مکان هایی که به برق و شارژر دسترسی نداشتیم یکی از معضلات و دغدغه های افراد بود تا اینکه وسیله ای کاربردی تری به نام پاوربانک تولید شد. پاور بانک مانند یک باتری یدکی عمل میکند و باید آن را به طور کامل شارژ کنید و با خود در سفر ها یا مکان هایی که به برق دسترسی ندارید گوشی خود را شارژ کنید. امروزه به دلیل فروش بالای پاور بانک شرکت های زیادی به تولید انواع آن با سایز ها و شکل های مختلف پرداخته اند. در ادامه نکات مهمی که حین خرید پاور بانک باید به آن توجه کنید قرار داده ایم. با مطالعه ادامه مقاله میتوانید بهترین پاور بانک مورد نیاز خود را تشخیص دهید.

میزان ظرفیت پاور بانک

پاور بانک ها به مرور زمان با ظرفیت های مختلفی تولید شدند که مناسب برای همه گوشی ها با هر ظرفیت باتری باشند. اگر به نکته این جمله توجه کرده باشید متوجه میشوید که باید پاور بانک متناسب با ظرفیت باتری خود تهیه کنید تا هم شارژدهی خوبی دریافت کنید و همچنین آسیبی به باتری گوشی شما وارد نشود.

از طرفی اکثر فروشندگان به مشتری خود توصیه میکنند که پاور بانک 20 هزار را بجای 10 هزار تهیه کنند تا مرتبه بیشتری بتواند موبایل را شارژ کند برای مثال باتری 5000 میلی آمپر موبایل را 4 بار بتواند شارژ کند. اما این توصیه کاملا اشتباست! چرا؟ چون بسیاری از انرژی پاور بانک به صورت گرما و تلف شدن  انرژی و.. از دست میره و یک پاور بانک 10 هزار میتونه 6 الی 7 هزار میلی آمپر شارژدهی داشته باشه.

انتخاب درست جنس بدنه و ظاهر پاوربانک

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید ظاهر و اندازه پاور بانک ! از آنجایی که پاور بانک ها در سایزها و اندازه های متفاوت طراحی شده شما با توجه به نیاز خود و میزان توانایی حمل آن در مکان های مختلف میتوانید از تنوع ظاهر استفاده کنید. البته ناگفته نماند که همه پاور بانک ها به راحتی قابل حمل هستند و اندازه و  وزن آنچنانی ندارند. بنابراین این مورد کاملا سلیقه ای میباشد. جنس بدنه آنها هم اغلب از پلاستیک مقاوم ساخته شده. بهتر است اگر استفاده زیادی از پاور بانک در مکان هایی که ممکن است در معرض آب یا ضربه قرار بگیرد دارید پاور بانک های مقاوم در برابر آب را تهیه کنید.

انتخاب درست جنس بدنه و ظاهر پاوربانک

تعداد پورت های پاوربانک

این مورد نیز سلیقه ای میباشد و باید با توجه به نیاز خود پاور بانک مورد نظر را انتخاب کنید. برای مثال اگر میخواهید همزمان چندین دستگاه را با پاوربانک شارژ کنید باید پاوربانک هایی که دارای چندین پورت ورودی و خروجی هستند را تهیه کنید. اما اگر تنها یک دستگاه را میخواهید شارژ کنید یک پورت ورودی و خروجی کافی است.

نوع پورت پاوربانک: پورت خروجی اغلب پاوربانک از نوع USB-A میباشد و با اکثر دستگاه ها سازگار است. برای پورت جدید گوشی ها هم که اغلب از درگاه تایپ سی(USB-C) استفاده می شود.

قابلیت شارژ بی سیم در پاوربانک

جدیدا پاوربانک هایی با قابلیت شارژ بی سیم طراحی شده اند. به گونه ای که بدون نیاز به کابل شارژ می توانید تنها با قرار دادن پشت گوشی روی محل مورد نظر پاوربانک باتری گوشی خود را شارژ کنید. البته این نوع پاور بانک ها ممکن است سرعت کمتری در شارژ کردن داشته باشد. پاوربانک های با قابلیت شارژ بی سیم نیز قیمت ها و انواع مختلفی دارد. برای مثال اگر آیفون 12 به بالا دارید پاوربانک مگنتی انتخابی عالی می باشد اما مدل های دیگری در بازار نیز موجود است که میتوانید با قیمت پایین تری تهیه کنید. 

شدت جریان خروجی پاوربانک

اگر علاوه بر گوشی قصد دارید گجت های دیگری هم با استفاده از پاور بانک شارژ کنید باید پاوربانکی را انتخاب کنید که شدت جریان مناسبی داشته باشد و به باتری گجت های دیگر آسیب نزند. پاور بانک های جدیدتر و گرانتر این قابلیت را دارند که میزان ولتاژ را متناسب با دستگاه مورد نظر تنظیم کند تا آسیبی به باتری وارد نشود.

شدت جریان خروجی پاوربانک

نوع باتری پاوربانک

باتری پاوربانک ها از دو نوع لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری ساخته شده است. پاور بانک هایی با باتری های لیتیوم یونی از لحاظ قیمت هم مناسب تر هستند و همچنین طول عمر بیشتری دارند. اما باتری های لیتیوم پلیمری از لحاظ امنیت باتری در برابر باد کردن و خرابی مناسب تر است و همچنین پاوربانک با چنین باتری از ابعاد کوچکتر برخوردار است. به طور کلی در عملکرد تفاوتی ندارند تنها اگر به دنبال پاور بانک با ابعاد کوچک هستید باتری پلیمری کاربرد بیشتری دارد.

بهترین برند های پاوربانک

همانطور که قبل تر گفتیم شرکت های زیادی در زمینه ساخت و تولید پاور بانک فعالیت می کنند. لیستی از بهترین برند ها را در زیر قرار داده ایم.

  • خرید عمده پاوربانک شیائومی
  • خرید پاوربانک باسئوس
  • خرید پاوربانک سامسونگ
  • خرید عمده پاوربانک انکر
  • پاوربانک انرجایزر
  • خرید عمده پاوربانک مک دودو

قیمت پاوربانک؛ حرف آخر

همانطور که مستحضرید با توجه به نوسانات دلار، قیمت ها در سال های مختلف متغیر است و نمیتوان قیمت دقیقی برای یک محصول آن هم لوازم جانبی موبایل که اغلب از چین و دبی وارد میشود تعیین کرد. اما راه حل دیگری موجود است که بتوانید از قیمت عمده واقعی پاوربانک مطلع شوید. سایت معتبر لوازم جانبی موبایل تهران جانبی در زمینه فروش عمده پاوربانک به طور گسترده فعالیت میکند. انواع برندها و مدل های پاور بانک را در فروشگاه خود موجود دارد. میتوانید به صفحه دسته بندی محصولات بروید و از آنجا قیمت بروز انواع پاور بانک به همراه اطلاعات کامل هر پاور بانک مشاهده کنید.

سوالات متداول

منظور از ظرفیت اسمی و واقعی پاور بانک چیست؟

برای مثال شما پاوربانکی با ظرفیت 10هزار خریداری میکنید. باتری گوشی شما 5هزار است. در این صورت قطعا انتظار دارید گوشی شما را دوبار کامل 0تا 100 شارژ کند به این ظرفیت 10000 ظرفیت اسمی گفته میشود. اما این طور نیست! پاور بانک با چنین ظرفیتی یکبار گوشی شما را به طور کامل شارژ میکند. بار دوم ممکن است تا 50 درصد گوشی را شارژ کند. در واقع ظرفیت واقعی 8 هزار میلی آمپر است زیرا بخشی از انرژی به صورت گرما و عوامل دیگر از بین میرود.

آیا پاوربانک قابل تعمیر است؟

اگر پورت های پاور بانک دچار خرابی و اختلال شود قابل تعمیر می باشد اما اگر باتری پاوربانک خراب شود به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا