تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

ترفند های افزایش سرعت فلش مموری

همه ما در عصر امروز نیازمند یک فلش مموری برای ذخیره اطلاعات خود هستیم. اما گاهی اوقات ممکن است هنگام انتقال فایل ها به فلش مموری یا بالعکس شاهد کندی سرعت انتقال شویم و این موضوع قطعا برای همه ما کلافه کننده می باشد. به این منظور تصمیم گرفتیم راهکار های بسیار ساده ای برای رفع این مشکل قرار دهیم و تمام ترفند های افزایش سرعت فلش مموری را به شما عزیزان با جزئیات کامل آموزش دهیم. بنابراین تا انتهای این مقاله را از دست ندهید.

دلیل پایین آمدن سرعت فلش مموری چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است پاسخ این سوال را بررسی کنیم. عوامل متعددی باعث میشود که سرعت فلش مموری کند شود. برای مثال میتواند به نوع فلش بستگی داشته باشد.زیرا فلش ها دو نوع اند. فلش های COB و NAND. فلش های NAND به دلیل اینکه به صورت مجزا روی برد نصب شده و آی سی های حافظه و برد هر کدام وظایف مربوط به خود را انجام میدهد سرعت بیشتری نسبت به مدل COB دارد.

 از دیگر دلایلی که میتوان به آن اشاره کرد پراکنده و نامرتب بودن فایل های شما میباشد که سبب کند شدن سرعت انتقال فلش مموری می شود. نوع پورت فلش مموری نیز می تواند تاثیر زیادی در سرعت آن داشته باشد. برای مثال پورت USB3 به طبع سرعت بیشتری نسبت به پورت USB2 دارد. البته هنگام استفاده از پورت یو اس بی 3 باید درایور آن را روی سیستم خود نصب کنید در غیر این صورت از سرعت بالا محروم میشوید.

دلیل پایین آمدن سرعت فلش مموری چیست

4 راهکار ساده برای افزایش سرعت فلش مموری

در این مقاله تصمیم گرفتیم ساده ترین ترفند های افزایش سرعت فلش مموری را آموزش دهیم تا برای همه قابل استفاده باشد. در ادامه مطلب میتوانید این ترفند ها را مطالعه کنید. توجه داشته باشید که باید به ترتیب گفته شده این کار هارا انجام دهید تا جواب مثبتی دریافت کنید.

تنظیمات USB Drive سیستم را تغییر دهید

این کار به بهبود سرعت فلش مموری کمک زیادی میکند. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. فلش مموری را به سیستم خود متصل کنید.
  2. منوی استارت سیستم را باز کنید. برای این کار کافیست روی آیکون ویندوز در سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید.
  3. سپس در قسمت سرچ کلمه computer را سرچ کنید و گزینه computer Manager را انتخاب کنید.
  4. حال در قسمت سمت چپ این پنجره، روی گزینه Manager Device دوبار کلیک کنید.
  5. سپس روی فلشی که کنار Disk Drivers قرار دارد کلیک کنید و پس از باز شدن روی اسم فلشتان دابل کلیک کنید تا یک پنجره باز شود.
  6. روی سربرگ policy کلیک کنید. در این بخش باید گزینه Better Performance انتخاب کنید و در قسمت پایین تر نیز گزینه Enable write caching on the device را فعال کنید.
  7. پس از انجام تمام این مراحل گزینه ok را انتخاب کنید.

ناگفته نماند حتما پس از اتمام این مراحل هنگام کشیدن فلش حتما آن را  Eject کنید. زیرا اگر این کار را فراموش کنید تمام اطلاعات فلش مموری شما از بین میرود.

درایور سیستم را بروزرسانی کنید

از آنجایی که توسعه دهندگان به طور مرتب بروزرسانی های جدیدی برای نرم افزار ها منتشر میکنند بهتر است همیشه سیستم خود را بروز نگه دارید. با بروز نگه داشتن درایور سیستم خود قطعا شاهد سرعت بیشتری از سمت فلش مموری نیز خواهید بود. برای آپدیت کردن درایور کافیست مراحل زیر را انجام دهید.

  1. با توجه به ترفند افزایش سرعت فلش مموری قبل در ابتدا باید Device Manager سیستم خود را باز کنید.
  2. سپس روی آیکون فلش Universal Serial Bus Controllers کلیک کنید.
  3. پس از باز شدن پنجره گفته شده روی هر کدام از گزینه های ظاهر شده راست کلیک کنید و گزینه Update Driver Software را انتخاب کنید.
  4. سپس آپدیت هر کدام را با توجه به دستورالعمل ظاهر شده  نصب کنید.

حالت Legacy را غیر فعال کنید 

یک ویژگی به نام USB Legacy mode در بایوس سیستم وجود دارد که روی USB تاثیر میگذارد و سرعت آن را کاهش میدهد. غیر فعال کردن این ویژگی بستگی به مادربرد شما دارد. ابتدا باید وارد بایوس شوید. برای وارد شدن به بایوس باید یکبار کامپیوتر خود را ری استارت کنید و قبل از نمایش آیکون ویندوز باید کلید Del و یا F12 را فشار دهید. در اغلب سیستم ها با فشردن یکی از این دو دکمه کامپیوتر شما بوت میشود. بعد از وارد شدن به بایوس  به بخش  Advanced بروید. در پنجره باز شده باید به بخش Legacy USB Storage Detect یا Legacy USB Support بروید و آنها را غیر فعال کنید. پس از آن گزینه save را انتخاب کنید و کامپیوتر را بار دیگر ری استارت کنید.

فرمت فایل را از FAT32 به NTFS تغییر دهید

توجه داشته باشید که با این روش اطلاعات قبلی شما پاک خواهند شد. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. فلش خود را به کامپیوتر بزنید.
  2. به قسمت Computer بروید و روی آیکون فلش راست کلیک کنید.
  3. سپس گزینه فرمت را انتخاب کنید.
  4. در پنجره باز شده زیر قسمت File system یک منو وجود دارد. این منو را باز کنید و NTFS را انتخاب کنید و تیک گزینه Quick format را بردارید.
  5. سپس گزینه استارت را بزنید.

سخن پایانی

شما عزیزان با این 4 روش طلایی میتوانید به سادگی سرعت فلش مموری خود را افزایش دهید. البته همانطور که گفتیم این موضوع به نوع فلش  نیز بستگی دارد بنابراین هنگام خرید فلش به سراغ با کیفیت ترین آنها بروید چرا که قطعا اطلاعات حیاتی خود را قرار است به فلش مموری منتقل کنید. شما میتوانید بهترین برند های فلش را در سایت تهران جانبی مشاهده کنید و آنها را به صورت عمده سفارش دهید. اگر نمیدانید هنگام خرید فلش مموری به چه نکاتی توجه کنید پیشنهاد میکنم مقاله راهنمای خرید فلش مموری را بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا