تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

آیا پاوربانک گوشی را خراب میکند؟

با توجه به افزایش کاربرد و استفاده از تلفن های همراه، تمام شدن شارژ باتری گوشی برای افراد به یک دغدغه تبدیل شده است. البته با استفاده از پاوربانک ها این دغدغه ها تا حدودی برطرف شده است. اما این سوال ممکن است برای هر کسی هنگامی که قصد خرید پاوربانک دارد پیش بیاید که آیا پاوربانک گوشی را خراب میکند؟ در واقع باید بگوییم که پاوربانک های غیر استاندارد و تقلبی به مرور زمان آسیب های جدی به باتری گوشی شما وارد میکند. در این مقاله به طور مفصل راجب این موضوع حیاتی صحبت کرده ایم.

مشکلاتی که پاور بانک غیر استاندارد برای گوشی ایجاد میکند

در بازار لوازم جانبی موبایل جنس های تقلبی بسیار فراوان شده است و پاوربانک یک نمونه از آنها می باشد. قطعا در پاوربانک های تقلبی نمیتوانید کیفیت اورجینال آن را پیدا کنید بنابراین بهتر است قبل از خرید راهنمای خرید پاوربانک را در صفحات دیگر سایت مطالعه کنید و هنگام خرید پاوربانک به طور کامل نکات را بررسی کنید. برخی از مشکلاتی که پاور بانک های بی کیفیت و غیراستاندارد پس از مدتی برای موبایل شما ایجاد میکند به شرح زیر است:

  • هنگام شارژ کردن گوشی خود توسط پاوربانک به طور زیادی گوشی شما داغ می شود. این داغ شدن میتواند قطعات مهمی را بسوزاند و در آینده علاوه بر کاهش طول عمر باتری اختلالاتی در اتصال گوشی به شارژر ایجاد کند.
  • هنگام شارژ شدن لمس و تاچ گوشی به خوبی کار نمیکند و موبایلتان دچار هنگی میشود.
  • ظرفیت باتری گوشی آسیب می بیند و توانایی آن برای نگهداری شارژ بسیار کم میشود و گوشی شما سریعا شارژ خالی میکند.
  • ممکن است شارژ گوشی شما پر باشد اما به طور ناگهانی بخش زیادی از آن در کسری از ثانیه خالی شود.
پاوربانک غیر استاندارد

ویژگی های یک پاوربانک غیر استاندارد

همواره برای شما عزیزان نکاتی را قرار داده ایم در آن از نکات مثبت و نشانه های پاوربانک استاندارد صحبت شده بود. حال میخواهیم از نشانه هایی صحبت کنیم که نشان میدهد یک پاوربانک غیر استاندارد است. برخی از این ویژگی ها به شرح زیر است:

  • کیفیت ضعیف PCB پاوربانک: کیفیت PCB است که در پاور بانک میزان ولتاژ تولید شده از پاوربانک و ورود آن به دستگاه را کنترل میکند. اگر این میزان بیش از حد باشد باعث آسیب جدی به گوشی و حتی منفجر شدن باتری گوشی میشود. بنابراین هنگام خرید پاوربانک به PCB آن دقت کنید.
  • پاوربانک های فاقد شارژ هوشمند: در اغلب پاوربانک های غیر استاندارد قابلیت شارژ هوشمند وجود ندارد و ممکن است شارژ گوشی شما پر شود اما تا ساعت ها همچنان در شارژ باشد. با وجود شارژ هوشمند هر زمان که باتری گوشی شما پر شد به طور خودکار اتصال گوشی شما به پاوربانک قطع میشود و از شارژ بیش از حد جلوگیری میکند.
  • نداشتن ویژگی شارژ قطره ای: شارژ قطره ای در پاوربانک به این معناست که هنگامی که باتری گوشی شما توسط پاوربانک شارژ شد به مرحله میرسد که جریان آن به طور قطره چکان می شود و به آرامی شارژ میشود تا به 100 برسد اما در پاور بانک های غیر استاندارد گوشی شما به 100 نمیرسد.

خرید پاوربانک استاندارد و ایمن

بنابراین همانطور که گفتیم پاوربانک ها اگر استاندارد و دارای برند های معتبر و ویژگی های مناسب باشند کاملا برای موبایل شما بی خطر خواهند بود و آسیبی به باتری وارد نمیکنند. در سایت تهران جانبی انواع پاوربانک های استاندارد و معتبر را قرار داده ایم که علاوه بر مقایسه آنها با نمونه فیک میتوانید به سبد خرید خود اضافه کنید.

خرید پاوربانک استاندارد و ایمن

چه کارهایی برای کاهش آسیب پاوربانک به باتری میتوانیم انجام دهیم؟

همیشه استفاده بی رویه و بیش از حد از هر لوازمی موجب خرابی آن میشود. بنابراین با رعایت نکات زیر میتوانید از آسیب ها جلوگیری کنید. 

  • از مهم ترین نکاتی که میتوانیم به آن اشاره کنیم این است که در صورت نیاز ضروری از پاوربانک استفاده کنید. برای مثال در مواقعی که به پریز برق دسترسی دارید از پاوربانک استفاده نکنید. اینگونه است که نه پاوربانک شما آسیبی وارد میشود و نه به باتری گوشی.
  • دومین مورد که بسیار مسئله مهمی است و اغلب افراد رعایت نمی کنند استفاده از گوشی هنگام شارژ شدن است. چه هنگامی که توسط پریز برق و چه هنگامی که توسط پاوربانک گوشی شما شارژ میشود نباید از آن استفاده کرد.
  • از کابل های OGM استفاده کنید. این نوع کابل ها سرعت شارژ گوشی شما را افزایش میدهد و بسیار گزینه مناسب و مفیدی در برابر کابل های ارزان قیمت هستند.
  • هنگامی که از پاوربانک استفاده میکنید موبایل خود را در کیف و فضای بسته قرار ندهید و آن را در فضای باز شارژ کنید.
  • هیچگاه اجازه ندهید شارژ باتری گوشی و پاوربانک شما به صفر برسد. در این صورت عمر باتری بسیار کاهش میابد.

جمع بندی

مطمئنا با خواند این مطلب جواب سوال «آیا پاوربانک گوشی را خراب میکند؟» را کاملا گرفته باشید. همانطور که گفتیم مجموعه وبسایت تهران جانبی انواع پاوربانک ها با برندهای معتبر و استاندارد را برای فروش عمده پاوربانک در اختیار شما عزیزان قرار داده است. با بررسی اطلاعات قرار داده شده و گارانتی محصولات میتوانید از کیفیت لوازم جانبی موبایل و گارانتی آنها مطمئن شوید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا