تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران

همانطور که میدانید موبایل ها امروزه به یکی از مهم ترین ابزار های پرکاربرد و پر استفاده روزمره ما تبدیل شده است. به همین دلیل اغلب افراد تلاش میکنند بهترین گوشی های موبایل بازار ایران را بشناسند و برای دوام بیشتر و استفاده بهتر آنها را تهیه کنند. البته میدانید که بهترین گوشی ها همواره قیمتی بالاتر از سایر گوشی ها خواهد داشت. این بازه قیمت سالیانه نوساناتی دارد و چون وارداتی هستند بر اساس قیمت دلار قیمت گذاری میشوند. ما در این مقاله تنها به معرفی بهترین گوشی های موبایل بازار ایران نمیپردازیم بلکه در کنار آن ویژگی های بهترین گوشی را برای شما مطرح می کنیم تا راهنمای مناسبی برای خرید گوشی برای شما عزیزان باشد.

ویژگی های بهترین گوشی چیست؟

برای خرید بهترین گوشی علاوه بر توجه به کیفیت ساخت، برند و طراحی ظاهری گوشی که نقش مهمی در مقاومت و  دوام آن دارد باید به موارد دیگری نیز توجه کنید. این نکات را در قالب زیر برای شما به طور خلاصه و مفید  مطرح کرده ایم:

  • صفحه نمایش گوشی: صفحه نمایش از مهم ترین بخش های یکی گوشی است که در استفاده گوشی نقش اصلی را دارد. صفحه نمایش ها باید طوری طراحی شده باشند که به چشم آسیب نرساند. اگر بهترین گوشی را از این نظر بخواهید باید صفحه نمایشی با پنل OLED و نرخ نوسازی 90 یا 120 هرتز و همچنین با استاندارد های HDR10 و Dolby vision را برای بهترین تجربه خود تهیه کنید.
  • پردازنده بهترین گوشی: گوشی های مختلفی با پردازنده های متفاوت وجود دارند اما برای داشتن بهترین گوشی باید پردازنده ای انتخاب کنید که برای انجام امور روزمره و همچنین چند وظیفگی پاسخگو باشد. بنابراین بهترین گوشی های موبایل بازار ایران در حال حاضر با پردازنده های Helio G9X و Dimensity  از پردازنده مدیاتک و سری snapdragon 6/7 از پردازنده کوالکام مناسب هستند.
  • ارتباطات: در نمونه بهترین گوشی های موبایل بازار ایران تنها آیفون و شیائومی هستند که از 5G پشتیبانی میکنند. سامسونگ در ایران قابلیت اتصال به شبکه 5G ندارند.
  • دوربین: دوربین نیز مانند دیگر عوامل از مهم ترین بخش های گوشی است. اغلب افراد بهترین گوشی ها را بخاطر کیفیت دوربین بالایی که دارند تهیه میکنند. هنگام خرید گوشی برای اینکه بهترین دوربین را برگزینید باید اطلاعات اصلی (واید) گوشی و داشتن مواردی مانند لرزشگیر اپتیکال را بررسی کنید. همچنین کیفیت تصویر به عواملی مانند ابعاد و کیفیت سنسور، لنز دوربین و نوع پردازنده بستگی دارد.
  • باتری گوشی: گوشی های هوشمند امروزی اغلب با ظرفیت های بالا به بازار ایران عرضه شده اند اما به طور کلی گوشی هایی با ظرفیت باتری 5000 از نظر دوام و طول عمر بسیار مناسب هستند. همچنین برای شارژ گوشی به سراغ گوشی هایی بروید که از توان شارژ 20 وات به بالا پشتیبانی میکنند. برای مثال اگر میخواهید موبایل شما در کمتر از یک ساعت شارژ شود باید موبایلی با توان شارژ بالای 33 وات را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که آداپتور در جعبه موبایل وجود داشته باشد.
  • اسپیکر گوشی: گوشی های اقتصادی و قیمت مناسب دارای اسپیکر های کم حجمی هستند. بنابراین اگر کیفیت و بلندی صدا برای شما اهمیت دارد باید موبایلی را انتخاب کنید که از اسپیکر استریو برخوردار است. همچنین توجه داشته باشید که در گوشی مورد نظر حذف جک هدفون صورت نگرفته باشد زیرا امروزه یکی از رویکرد هایی است که در گوشی های اقتصادی صورت گرفته است.
  • بروز بودن سیستم عامل: به هیچ عنوان سراغ گوشی های قدیمی تر از نسخه اندروید 11 نروید زیرا دیگر بروزرسانی نمیشوند. در حال حاضر بهترین گوشی های موبایل بازار ایران از نظر سیستم عامل گوشی های اندرویدی مجهز به اندروید 13 و اپل مجهز به ios/16/17 می باشد که بروز ترین نسخه ها را دارد.
ویژگی های بهترین گوشی چیست

لیست بهترین گوشی های 1402 بازار ایران

در ادامه قصد داریم بهترین گوشی های موبایل بازار ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم. 

آیفون 15 و 15 پلاس

خبر آمدن سری جدید آیفون همه علاقه مندان به این برند را شگفت زده و خوشحال کرد. آیفون 15 با 4 سری آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و 15 پرومکس به بازار عرضه خواهد شد که با وجود تغییراتی در رنگبندی و مشخصات فنی کارایی بیشتری را برای افراد ایجاد میکند. قطعا برای خرید این گوشی که در لیست بهترین ها قرار گرفته است باید انتظار قیمتی بالا داشته باشیم.

گوشی آیفون 15 با 171 گرم وزن دو سیم کارته می باشد. شرکت اپل برای نمایشگر آن از super Retinam XDR OLED با پشتیبانی از دالبی ویژن استفاده کرده است که دارای نهایت روشنایی 2000 نیت است. همچنین سیستم عامل این  گوشی ios17 است و پردازنده اختصاصی Apple A16 که پردازنده ای 6 هسته ای است و Apple GPU، نقش مهم ترین ویژگی های جدیدترین گوشی های بازار را بر عهده دارد.

دوربین آیفون 15 دوگانه است. دوربین اصلی یک حسگر 48 مگاپیکسلی با لنز واید و دوربین دوم یک حسگر 12 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید است. دوربین جلوی گوشی نیز یک حسگر 12 مگاپیکسلی با لنز واید دارد که دارای سنسور های تشخیص عمق و بیومتریک است.

از تغییرات کاربردی دیگر این گوشی که در لیست بهترین ها قرار گرفته است قرار دادن پورت USB-C به عنوان پورت شارژ می باشد که به راحتی بتوانید از کابل های Type-c برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید. باتری آیفون 15 3349 میلی آمپر ساعتی است که بیش از نیمی از آن در 30 دقیقه شارژ میشود. همچنین مقاومت ضد آب بودن این گوشی 30 دقیقه می باشد.

آیفون 15 و 15 پلاس

شیائومی 13 ultra

این گوشی که به تازگی وارد بازار شده است از بهترین گزینه ها برای افرادیست که کیفیت دوربین و عکاسی و گیمینگ برای آنها اهمیت زیادی دارد. نمایشگر این گوشی 6.73 اینچ از نوع LTPO AMOLED است که با رزولوشن 3200 در 1440 توانایی نمایش 1 میلیارد رنگ را دارد و تا 2600 نیت روشنایی دارد. 

پردازنده این نوع گوشی شیائومی اسنپدراگون 8 نسل 2 است که 8 هسته دارد. همچنین گرافیکی که شیائومی برای این گوشی استفاده کرده است Adreno 740 است که برای بازی های سنگین به خوبی پاسخگو است.

بهترین ویژگی شیائومی 13 اولترا داشتن دوربین 4 گانه است. دوربین اصلی گوشی لنز واید 50 مگاپیکسلی است. دوربین دوم نیز یک لنز پریسکوپ 50 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و تشخیص فاز، دوربین سوم یکی لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و دوربین چهارم نیز یک لنز 50 مگاپیکسلی اولترا واید است. دوربین جلوی گوشی  نیز یک لنز واید 32 مگاپیکسلی می باشد. در مجموع این گوشی  از دوربین های فوق العاده ای برخوردار است که سخت گیر ترین کاربران را هم راضی کرده. 

شیائومی 13 ultra

سامسونگ گلکسی Ultra s23

سامسونگ نیز یکی دیگر از ابر قدرت ها است که بهترین گوشی خود را با این عنوان به بازار عرضه کرده است. جذابیت و کیفیت این گوشی آنقدر میان افراد زیاد شد که به یکی از پرفروش ترین گوشی های بازار تبدیل شد و در لیست بهترین گوشی های موبایل بازار ایران نیز اضافه شد. نمایشگر دوربین این گوشی از شرکت سامسونگ 6.8 اینچ است که از رزولوشن 1440 در 3088 بهره میبرد. همچنین سرعت فوق العاده ای برای انواع بازی ها و برنامه های سنگین نیز دارد. دوربین آن نیز 200 مگاپیکسل است که عکاسی های حرفه ای را برای شما عزیزان رقم میزند. در حال حاضر این گوشی از بهترین های اندروید به شمار می رود.

سامسونگ گلکسی Ultra s23

باقی بهترین گوشی های موبایل بازار ایران را به صورت لیست وار در ادامه قرار داده ایم.

  • سامسونگ گلکسی اولترا s22
  • سامسونگ s23
  • گوشی Black shark 5 pro
  • گوشی هواوی Mate 50 pro
  • شیائومی ردمی k50
  • شیائومی ردمی 13T pro
  • شیائومی poco F5
  • شیائومی poco F5 pro
  • شیائومی 12x
  • آیفون 13
  • آیفون 14
  • گلکسی z fold 4 و…

نتیجه گیری

برای خرید بهترین گوشی ها همیشه باید انتظار قیمت بالا نیز داشته باشیم. این قیمت بالا ارزش خرید بهترین گوشی را دارد زیرا بهترین تجربه ها را با آن خواهید داشت. همچنین خرید لوازم جانبی موبایل برای چنین گوشی های امری بسیار ضروری است. پس برای خرید عمده انواع لوازم جانبی موبایل برای هر نوع گوشی بهتر است به وبسایت کاملی مانند تهران جانبی مراجعه کنید و جنس های اورجینال تهیه کنید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا