تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

6 ویژگی که قبل از خرید پاور بانک باید مدنظر داشته باشید

میدانید که پاوربانک ها امروزه به لوازم جانبی بسیار کاربردی و مورد نیاز تبدیل شده است. از طرفی شما به عنوان خریدار باید در نظر داشته باشید که تنوع در پاوربانک ها بسیار زیاد شده است و برند های مختلفی به تولید این محصول پرداخته اند. بنابراین انتخاب پاوربانک مناسب نیازمند دانستن نکاتی است که ما در این مقاله از تهران جانبی قصد داریم به 6 مورد آن بپردازیم. علاوه بر اینها موارد دیگری توضیح خواهیم داد که مطمئنا برای شما مفید خواهد بود.

انواع پاوربانک

قبل از اینکه به سراغ بررسی نکات مهم قبل از خرید پاوربانک برویم بهتر است در اینجا انواع پاوربانک ها را معرفی کنیم. انواع پاوربانک ها از نظر ساختار به شرح زیر است:

  • پاوربانک بی سیم: همانطور که از نامش پیداست برای استفاده از این نوع پاور بانک نیاز به حمل کابل شارژ نخواهید داشت. کافیست قسمت پشت موبایل خود را روی جایگاه مشخص شده از پاوربانک قرار دهید. البته ناگفته نماند که موبایل شما نیز باید از  قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی کند.
  • پاوربانک خورشیدی: از این نوع پاوربانک ها معمولا در فضای باز و طبیعت که دسترسی به برق امکان پذیر نیست استفاده میکنند. چرا که این پاوربانک های خورشیدی از پنل های خورشیدی برای دریافت شارژ باتری خود استفاده میکنند. بنابراین اگر پاور بانکی مناسب برای طبیعت و یا مسافرت های طولانی می خواهید پیشنهاد ما خرید پاوربانک خورشیدی است.
  • پاوربانک یونیورسال یا استاندارد: از رایج ترین پاوربانک ها هستند که برای شارژ کردن انواع دستگاه های الکترونیکی و هوشمند استفاده میشود. معمولا پاوربانک های یونیورسال دارای یک یا چند پورت می باشد. که همزمان می توانید چندین دستگاه را شارژ کنید.

مطالعه بیشتر: تفاوت ظرفیت اسمی با ظرفیت واقعی پاوربانک

نکات قبل از خرید پاوربانک

نکات قبل از خرید پاوربانک

خب وقت آن رسیده که به 6 ویژگی که قبل از خرید پاوربانک باید مدنظر داشته باشید بپردازیم. در ادامه این نکات مهم را بررسی کرده ایم که اگر همه این موارد را در نظر بگیرید میتوانید پاوربانکی استاندارد و با کیفیت را تهیه کنید.

  1. حجم یا همان ظرفیت پاوربانک: ظرفیت پاوربانک از مهم ترین مسائلی است که باید هنگام خرید پاوربانک به آن توجه کنید. امروزه پاوربانک ها با ظرفیت های مختلفی در بازار موجود هستند این ظرفیت ها نشان می دهد که تا چه میزان می تواند موبایل شما را شارژ کند. واحد اندازه گیری ظرفیت میلی آمپر می باشد. هر چه شارژ بیشتری بخواهید ظرفیت بیشتری از پاوربانک را باید انتخاب کنید.
  2. وزن پاوربانک: با توجه به نیاز خود و توانایی حمل آن باید به وزن پاور بانک دقت کنید. اگر نیاز به پاوربانک کوچک دارید باید پاوربانک های جیبی را تهیه کنید. البته ناگفته نماند که وزن و ظرفیت یک پاوربانک با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. هر چه ظرفیت بیشتر باشد وزن پاوربانک نیز بیشتر خواهد بود.
  1. نوع پورت: پاوربانک ها دارای انواع مختلف پورت برای شارژ دستگاه ها هستند. برخی از رایج ترین پورت ها عبارتند از:
  • USB-A: این پورت رایج ترین نوع پورت است که برای شارژ اکثر دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن های هوشمند، تبلت ها و دوربین ها استفاده می شود.
  • USB-C: این پورت جدیدتر از USB-A است و دارای سرعت شارژ بالاتری است.
  • Micro-USB: این پورت برای شارژ بسیاری از دستگاه های قدیمی مانند تلفن های هوشمند و تبلت های قدیمی استفاده می شود.
  • Lightning: این پورت برای شارژ دستگاه های اپل مانند آیفون و آیپد استفاده می شود.

مطالعه بیشتر: چرا پاوربانک زود شارژ خالی میکند؟

  1. سرعت شارژ: سرعت شارژ پاوربانک با واحد آمپر (A) اندازه گیری می شود. سرعت شارژ بالاتر به معنای این است که پاوربانک می تواند دستگاه ها را سریعتر شارژ کند.
  1. کیفیت ساخت: پاوربانک ها از مواد مختلفی ساخته می شوند. پاوربانک هایی که از مواد باکیفیت ساخته شده اند، دوام بیشتری دارند.
  1. گارانتی: گارانتی پاوربانک نشان دهنده کیفیت ساخت آن است. پاوربانک هایی که دارای گارانتی هستند، در صورت بروز مشکل، قابل تعویض یا تعمیر هستند.

با توجه به نیازها و بودجه خود، می توانید پاوربانک مناسب خود را انتخاب کنید.  ویژگی های دیگری مانند برند و قیمت نیز مهم است اما ما 6 تا از مهم ترین ویژگی ها را برای شما عزیزان بررسی کردیم.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین مارک های پاوربانک

نتیجه گیری

با توجه به تمام نکاتی که بررسی شد متوجه شدیم که پاوربانک در سلامت گوشی تاثیر زیادی می تواند داشته باشد. استاندارد و با کیفیت بودن این محصول از مهم ترین نکات قابل توجه است. اگر استفاده زیادی از پاوربانک دارید حتما  از فروشگاهی معتبر خرید کنید. تهران جانبی یکی از معتبر ترین فروشگاه های آنلاین در زمینه پخش عمده پاوربانک است و تمام محصولات و لوازم جانبی خود را از چین و دبی وارد کشور میکند. همچنین محصولات این سایت از گارانتی برخوردار است و در صورت عدم رضایت میتوانید کالا را مرجوع کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا