تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

پاوربانک چیست + نحوه صحیح استفاده از آن

پاور بانک ها یک منبع شارژ قابل حمل است که انرژی را در خود ذخیره میکند و ما می توانیم در مواقعی که به پریز برق دسترسی نداریم از پاور بانک برای شارژ کردن گوشی، تبلت، لپ تاپ و هر دستگاهی که دارای پورت USB باشد استفاده کنیم. از آنجایی که تلفن های همراه یک وسیله پرکاربرد و مهم برای افراد شده با ساخت پاور بانک بخش بزرگی از مشکلات خاموش شدن گوشی و تمام کردن شارژ در مواقع ضروری برطرف شد. در این مقاله چندتا از سوالات مهم شما را بررسی کرده ایم و اطلاعات بیشتری راجب پاور بانک برای شما عزیزان قرار داده ایم.

پیشنهاد ویژه: خرید عمده پاوربانک اورجینال با قیمت ارزان از سایت تهران جانبی

پاور بانک ها چند نوع هستند و کاربرد هر کدام چیست؟

به طور کلی پاور بانک ها با توجه به قابلیت های خود در سه دسته بندی قرار میگیرند.

  • دسته اول:  پاور بانک معمولی که در سایز ها و ظرفیت های مختلف موجود است و برای اغلب دستگاه ها قابل استفاده میباشد.
  • دسته دوم: پاوربانک خورشیدی که باتری آنها با استفاده از نور خورشید شارژ میشود و بسیار مناسب برای مسافرت هایی که به برق دسترسی نداریم می باشد. کافیست پاوربانک خورشیدی خود را در نور آفتاب قرار دهید و شاهد شارژ شدنش باشید.
  • دسته سوم: پاور بانک بی سیم دسته سوم و پیشرفته از پاور بانک ها میباشد که برای شارژ گوشی خود نیاز به سیم ندارید و کافیست پشت قاب گوشی خود را روی آن قرار دهید و شاهد شارژ شدن آن باشید. البته گوشی شما باید از این فناوری پشتیبانی کند.

انواع پاور بانک از نظر نوع باتری

پاور بانک ها از نظر نوع باتری به دو دسته باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری تقسیم میشوند. باتری های لیتیوم یونی از تراکم انرژی بالاتری برخوردارند. بنابراین نسبت به باتری لیتیوم پلیمری انرژی بیشتری را میتوانند در خود ذخیره کنند و هزینه ساخت آنها نیز کمتر است. از طرفی باتری های لیتیوم پلیمری از طول عمر بیشتری برخوردارند.

ظرفیت های پاور بانک

ظرفیت پاوربانک به میزان توانایی پاور بانک برای شارژ کردن یک دستگاه میگویند. که در بازار امروز پاوربانک ها با ظرفیت های متفاوتی تولید شده اند و شما عزیزان با توجه به نیاز خود آن ها را خریداری میکنید. ابعاد پاور بانک در میزان ظرفیت آن موثر است. هر چه ابعاد بزرگتر باشد پاور بانک از ظرفیت بیشتری برخوردار است. در سایت تهران جانبی میتوانید انواع پاور بانک ها با ظرفیت های متفاوت پیدا کنید.

نکات مهم برای حفظ عملکرد پاوربانک

هر وسیله ای پس از مدتی طول عمر مفید خود را از دست میدهد. اما بخشی از طول عمر مفید آن بستگی به خودتان دارد. با رعایت موارد زیر می توانید در مدت طولانی تری از پاور بانک خود نگهداری و استفاده کنید.

  • از شارژ کامل و تخلیه کامل پاور بانک جلوگیری کنید و شارژ آن را معمولا بین 80 تا 20 درصد  نگه دارید.
  • در دمای مناسب از پاور بانک خود استفاده کنید و آن را از گرمای بیش از حد دور کنید زیرا پاور بانک خود گرما تولید میکند و اگر بیش از حد داغ شود موجب انفجار نیز خواهد شد.
  • اگر در طولانی مدت از پاور بانک خود استفاده نمی کنید آن را حداقل سه ماه یکبار شارژ کنید.
  • به دستگاه ضربه وارد نشود.
  • پاوربانک را در کنار اجسام فلزی قرار ندهید زیرا باعث کاهش ظرفیت باتری آن میشود.
  • هنگامی که از پاوربانک برای شارژ کردن دستگاه دیگری استفاده میکنید همزمان خودش را شارژ نکنید. این کار تاثیر بسیار منفی روی سلامت باتری پاور بانک می گذارد.

مطلب آخر

اغلب شما عزیزان با پاور بانک آشنایی دارید اما ممکن است که جزئیاتی که در این مقاله گفته شد را ندانید بنابراین بهتر است قبل از خرید پاور بانک این مطلب را مطالعه کنید تا به خوبی متوجه ساختار کلی پاور بانک شوید. همانطور که گفتیم پاور بانک ها انواع مختلفی دارند و اغلب شرکت ها به ساخت آن پرداخته اند. با توجه به این موضوع راهنمای خرید پاوربانک را برای شما در مقالات دیگر سایت قرار داده ایم که با کلیک بر آن به صفحه مربوطه انتقال داده میشوید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا