تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

از کجا بفهمیم شارژر گوشی خراب است؟

سالم بودن کابل شارژر اهمیت زیادی برای هر فردی دارد. زیرا سلامت شارژر روی عمر باتری گوشی شما نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. یکی از معضلاتی که ممکن است همه ما با آن روبرو شویم شارژ نشدن گوشی هنگام متصل بودن به شارژر است. مطمئنا اولین چیزی که به ذهنتان میرسد خراب بودن کابل شارژ است. ما  در این مقاله برای شما عزیزان علائم خرابی شارژر را مطرح کرده ایم. با توجه به آنها هر کدام را در شارژر خود مشاهده کردید لازم است که آن را تعویض کنید.

پیشنهاد ویژه: خرید عمده شارژر موبایل از سایت تهران جانبی با قیمت مناسب

نحوه تشخیص خرابی شارژر

زمانی که شارژر گوشی خراب باشد پر شدن باتری گوشی حین شارژ شدن مدت زمان نسبتا زیادی طول میکشد. همچنین به علت قطع و وصلی های برق باتری گوشی داغ میشود. داغ شدن گوشی ضرر بسیار بزرگی به باتری گوشی وارد میکند بنابراین سلامت شارژر همواره اهمیت ویژه ای دارد. اما گاهی اوقات ممکن است مشکل از شارژر نباشد و سوکت یا قطعات دیگر گوشی مشکل داشته باشد. در ادامه چندین روش آسان و کاربردی قرار داده ایم که با استفاده از آ« میتوانید تشخیص دهید شارژر شما خراب است یا خیر!

استفاده از برنامه Ampere

از آسان ترین و راحت ترین روش های تشخیص خرابی کابل شارژر استفاده از برنامه Ampere است. این برنامه در اغلب گوشی های اندروید قابل اجرا است. کافیست پس از نصب این برنامه، موبایل خود را به کابل شارژ مورد نظر متصل کنید. سپس برنامه را باز کنید و منتظر بمانید تا آپدیت شود و اطلاعات آن بالا بیاید. پس از آن میتوانید میزان توان شارژر را مشاهده کنید و میزان سلامت شارژر خود را بررسی کنید. 

البته ناگفته نماند که ممکن است پس از مشاهده این بخش اعدادی را برای توان شارژر مشاهده کنید اما ندانید که آیا این عدد نشان دهنده سلامت شارژر است یا خیر؟ به طور کلی نمیتوان عدد مشخصی تعیین کرد زیرا هر شارژری عدد مخصوص به خود را دارد. شما باید به عدد درج شده در مقابل output روی کلگی شارژر نگاه کنید. اگر عدد نشان داده شده در نرم افزار کمی کمتر از عدد درج شده روی کلگی شارژر باشد به این معناست که کابل شما سالم است. اما اگر این میزان بسیار کمتر از عدد روی آداپتور باشد به معنای خرابی شارژر می باشد. (البته در صورتی که گوشی در حال استفاده از برنامه دیگری نباشد).

استفاده از برنامه Ampere

علاوه بر اینها این نرم افزار موارد زیر را نیز نشان میدهد:

  • وضعیت (status) تخلیه یا شارژر گوشی
  • اتصال (plugged) نشان دهنده این است که گوشی شما به برق متصل است یا خیر.
  • سطح (level) نشان دهنده درصد شارژ باتری گوشی شما است.
  • سلامت (health) نشان دهنده سلامت باتری گوشی است.

ناگفته نماند که قبل از استفاده از این برنامه موارد زیر را بررسی کنید و از آن مطمئن شوید. شاید مواردی پیش پا افتاده برای شما باشد اما برای تشخیص خرابی کابل شارژر اهمیت زیادی دارد.

پیشنهاد ویژه: خرید عمده کابل شارژر از وبسایت تهران جانبی با قیمت عمده

تعویض پریز برق

اگر موبایل خود را به شارژر وصل کردید اما شارژ نشد حتما نشان دهنده خراب بودن شارژر نیست. ممکن است به دلیل نوسانات برقی پریز برق دارای برق نباشد و یا قطع و وصلی داشته باشد. بنابراین شارژر را با یک پریز برق دیگر امتحان کنید.

ری استارت گوشی

گاهی شارژ نشدن گوشی ممکن است به بخش های دیگر گوشی و یا استفاده از برنامه های مرتبط شود به همین دلیل بهتر است قبل از شک کردن به خرابی کابل شارژر گوشی خود را یکبار خاموش و روشن کنید. 

پیشگیری از خرابی کابل

راه های ساده ای برای پیشگیری و محافظت از کابل در برابر خطرات وجود دارد. البته باید توجه داشته باشید که اولین اصل در خرید شارژر استاندارد بودن و با کیفیت بودن شارژر است. در غیر این صورت اگر شارژر های تقلبی را تهیه کنید هر پیشگیری برای خراب نشدن آنها بی فایده است چرا که پس از مدت کوتاهی خراب میشوند و شما شاهد آسیب هایی به باتری گوشی خود نیز هستید. برخی از بهترین راه های پیشگیری از خراب شدن کابل شارژر به شرح زیر است:

  • گره خوردن کابل شارژ یا قرارگیری شارژر در فضا های بهم ریخته را به صفر برسانید. گره خوردن شارژر میتواند به مرور زمان سبب کش آمدن کابل شارژ و قطع و وصلی ها حین شارژ شدن شود. به منظور پیشگیری از این مورد میتوانید کیف های مخصوص شارژر را از سایت تهران جانبی تهیه کنید.
  • از روکش کابل جهت جلوگیری از کش آمدن کابل یا پاره شدن روکش کابل استفاده کنید. انواع آن در تهران جانبی موجود است. 
  • آداپتور را به آرامی از برق جدا کنید و یا هنگام اتصال به پریز مطمئن شوید به طور کامل متصل شده و قطع و وصلی رخ نمیدهد. همچنین کابل شارژ را به آرامی از سوکت گوشی خود جدا کنید.

نتیجه گیری

استفاده از برنامه Ampere از آسان ترین روش های تشخیص خرابی کابل شارژر است. این نرم افزار تنها روی گوشی های HTC جوابگو نیست. به طور کلی همانطور که گفتیم از مهم ترین مسائل برای سلامت شارژر خرید شارژر استاندارد است. سایت تهران جانبی انواع شارژر های گوشی را موجود دارد . همچنین در مقالات دیگر سایت میتوانید راهنمای خرید شارژر و نحوه تشخیص شارژر تقلبی از اصل را مطالعه کنید و از بوجود آمدن چنین معضلاتی جلوگیری کنید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا