تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

چگونه از فست بودن آداپتور مطلع شویم؟

برای شارژ شدن سریع تر دستگاه های شما از جمله موبایل، آداپتورهای فست شارژ تولید شده اند؛ که در مواقع ضروری میتوانید از آن ها استفاده کنید. آداپتور فست شارژ نسبت به آداپتور معمولی، سریع تر و در زمان کمتری باتری گوشی شما را شارژ میکند. برای اینکه آداپتور فست شارژ را بشناسید، باید از چندین نکته که در ادامه گفته ایم استفاده کنید.

مشخصات آداپتور: برچسب مشخصات درج شده بر روی آداپتور را بررسی کنید که آیا شارژ دستگاه با سرعت بالا انجام میشود یا خیر. همچنین توان مصرفی و ولتاژ خروجی آداپتور را نیز بررسی کنید. اگر در مشخصات آداپتور از واژه هایی مانند فست، سریع یا راکتیو استفاده شده بود نشان دهنده فست بودن آداپتور است.

بررسی وبسایت تولید کننده: اکثر تولید کنندگان آداپتور اطلاعات کاملی راجب عملکرد آداپتور قرار داده اند. با مراجعه به سایت آنها میتوانید اطلاعات کاملی درباره فست شارژ بودن یا نبودن آن کسب کنید.

بررسی نظرات دیگران: هنگامی که قصد خرید آداپتور فست از یک وبسایت دارید با مطالعه کامنت ها و نظرات دیگران میتوانید از فست بودن آداپتور مطلع شوید.

مقایسه آداپتور فست با آداپتور معمولی

برای اینکه گوشی خود را با یک آداپتور فست شارژ کنید باید هم گوشی و کابل شارژر نیز از قابلیت فست شارژ پشتیبانی کند. در غیر این صورت شارژ کردن باتری گوشی شما با فست شارژ سبب آسیب به باتری میشود. در ادامه آداپتور های معمولی با فست شارژ را مقایسه میکنیم و شما میفهمید که چگونه از فست بودن آداپتور مطلع شوید.

چگونه آداپتور فست را از معمولی تشخیص دهیم؟

همانطور که قبل تر گفتیم اکثر آداپتور ها از برچسب اطلاعات برخوردار هستند و از این راه میتوانید بفهمید که اداپتور فست است یا خیر. اما اگر برچسبی بر روی آداپتور درج نشده بود، از راه های دیگری که در ادامه گفته ایم استفاده کنید.

آداپتور فست شارژ دارای یک تراشه برای کنترل جریان برق است. با این وجود اندازه این نوع آداپتور ها از آداپتور معمولی کوچک تر است. از طرفی آداپتور های معمولی از جریان 1 آمپر پشتیبانی میکنند در صورتی که آداپتور فست شارژ از شدت جریان 2 آمپر پشتیبانی میکند. معمولا روی بسته بندی ذکر شده است که با چه جریانی سازگار است.

پیشنهاد ویژه: خرید عمده کابل شارژر فست، تایپ سی و…

تشخیص شارژر فیک و اصل

شرکت های تولید گوشی تصمیم گرفته اند که شارژر را از بسته بندی گوشی حذف کنند. خب واضحه که فرصت خوبی برای متقلبان ایجاد میشه تا شارژر های تقلبی و فیک را وارد بازار کنند و حتی به قیمت اورجینال آن به فروش برسانند. مجموعه عمده فروشی لوازم جانبی تهران جانبی در ادامه مطلب شارژر اصل و تقلبی را با بررسی تمام نکات آن برای شما عزیزان مقایسه کرده تا بتوانید به خوبی اصل و فیک را تشخیص دهید.

برند نوشته شده بر روی آداپتور: به نوشته روی آداپتور توجه کنید. تمام حروف چاپ شده بر روی آداپتور سامسونگ ضخامت یکسانی دارند. در آداپتور های تقلبی سامسونگ، حروف A از بقیه حروف بزرگ تر چاپ شده است.

بررسی مشخصات: لوگوی UL باید حتما چاپ شده باشد و در آداپتور اورجینال این لوگو در سمت چپ و پایین آداپتور در یک دایره قرار گرفته است. همچنین به دو عبارت Made in china و A+ نیز توجه داشته باشید. پیشنهاد میکنیم از شارژری که لوگوی UL ندارد استفاده نکنید.

توجه به پورت USB : در اطراف پورت شارژر و یا لبه های شارژر اصلی سامسونگ بسیار نرم و منظم است. در صورتی که شارژر های فیک از سطح های ناهموار در این بخش ها برخوردارند.

ظاهر آداپتور: کلگی های اصلی فاقد لبه های تیز و برجسته هستند. بنابراین هنگام خرید عمده کلگی شارژر به ظاهر آن توجه کنید. به راحتی متوجه اصل یا تقلبی بودن آن میشوید. در کلگی های اصل، لایه پلاستیکی برای افزایش مقاومت بر روی پایه اتصال آن طراحی شده که در شارژر های تقلبی چنین چیزی موجود نیست.

بررسی شارژدهی آداپتور: این بخش از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال مقدار استانداردی که شرکت سامسونگ برای آداپتور نرمال اعلام کرده در هر دو دقیقه یک درصد باید گوشی شما شارژ شود. البته این مقدار در آداپتور های فست متفاوت است.

پیشنهاد ویژه: خرید عمده شارژر گوشی اصلی با گارانتی

تست سلامت شارژر

اولین قدم برای مطمئن شدن از سلامت شارژر نصب برنامه Ampere است. پس از نصب شارژر را به پریز برق و گوشی خود متصل کنید و وارد برنامه شوید. این برنامه در هر پلتفرمی که اندروید 4.0 یا جدیدتر داشته باشد نصب میشود. حال اگر گوشی به برق وصل باشد نوشته ها به رنگ آبی نشان داده میشود؛ اما اگر به برق وصل نباشد به رنگ نارنجی نشان داده میشود. رنگ نارنجی نشان میدهد که گوشی در حال استفاده از شارژ باتری است. در این صورت یعنی شدت جریانی که دستگاه با آن کار میکند عددی منفی است و در حال خالی شدن شارژ باتری است. عدد مثبت هم که بالعکس، نشان دهنده شارژ شدن باتری می باشد.

البته ناگفته نماند که شارژر ها قدرت های متفاوتی دارند. اگر در حین استفاده از گوشی هستید در حالی که به شارژر متصل است به عدد های مثبت و منفی بسنده نکنید و حتما مقایسه انجام دهید.

سخن آخر

پس در این مقاله راهنمای جامعی در رابطه با آداپتور فست شارژ قرار دادیم تا جواب این سوال خود را که {چگونه از فست بودن آداپتور مطلع شویم} را به خوبی گرفته باشید. خرید عمده کلگی شارژر اصل و تشخیص اصل آن یکی از معضلاتی است که امروزه فروشندگان با آن روبه رو هستند. قطعا اگر جنس تقلبی آن هم یکی از لوازم جانبی ضروری موبایل مثل شارژر را به مشتری خود بفروشید پس از مدتی مشتری را از دست خواهید داد و فروش شما کاهش میابد. پس ما، سایت تهران جانبی را از این جهت راه اندازی کردیم تا چنین مشکلاتی را برطرف کنیم و لوازم جانبی موبایل عمده اورجینال را به فروش برسانیم. تمامی محصولات، وارداتی و همراه با گارانتی هستند؛ که عکس آنها نیز در وبسایت قرار گرفته و میتوانید به خوبی اطلاعات را بررسی کنید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا