تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

تشخیص پردازنده گوشی (سی پی یو – CPU) انواع گوشی اندروید

سی پی یو گوشی نقش کلی و اصلی در عملکرد گوشی دارد به طوری که استفاده از برنامه های مختلف گوشی مربوط به سی پی یو آن می باشد. ارتباط برنامه ها سرعت آنهاست. هر چه سی پی یو گوشی قوی تر باشد برنامه ها روان تر و با سرعت بیشتری کار میکند. در این مقاله به شما یاد میدهیم که چگونه سی پی یو گوشی خود را تشخیص دهید و بفهمید CPU خوب کدام است.

نحوه تشخیص CPU گوشی

اولین و راحت ترین روش مراجعه به تنظیمات گوشی است که پس از ورود به تنظیمات باید وارد بخش About device شوید. صفحه ای جدول مانند برای شما باز میشود که از آنجا میتوانید اطلاعات گوشی مانند رم، سی پی یو، نمایشگر و… را مشاهده کنید. اما اگر این تنظیمات را در گوشی خود پیدا نکردید برنامه های مختلفی موجود هستند که میتوانند در شناخت پردازنده گوشی به شما کمک کننده برخی از بهترین نرم افزار ها به شرح زیر است.

  • نرم افزار cpu x: پس از نصب این برنامه روی گزینه Memory کلیک کنید.
  • نرم افزار Inware: پس از نصب برنامه  روی بخش Hardware کلیک کنید و مشخصات  را مطالعه کنید.
  • نصب نرم افزار Droid Hardware Info: یکی از محبوب ترین برنامه ها تا به امروز است که پس از نصب باید به تب system مراجعه کنید و اطلاعات بخش سی پی یو خود را مشاهده کنید.
  • برنامه CPU-Z: از دیگر محبوب ترین برنامه ها برای گوشی های سامسونگ میباشد که تمام اطلاعات سی پی یو را در اختیار شما قرار میدهد. برنامه های دیگری نیز در گوگل پلی برای تشخیص سی پی یو موجود است اما ما بهترین آنها را معرفی کردیم.

مطالعه بیشتر: بهترین هولدر موبایل برای ماشین های مختلف

انواع پردازنده های گوشی

سی پی یو های تولید شده توسط شرکت های آمریکایی از محبوب ترین و گران ترین آنهاست و به اسنپدراگون معروف است. CPU های تولید شده توسط این شرکت در سه رده مختلف است. سری 400 آن در گوشی های رده پایین بکار میرود و قابلیت های محدودی دارد. سری 600 آن در گوشی های میان رده استفاده میشود و قابلیت متوسطی دارد و در نهایت سری 800 آن که به عنوان پردازنده اصلی در گوشی های پرچمدار استفاده میشود. از ویژگی های خوب این سی پی یو مصرف کم انرژی باتری و تولید گرمای کم می باشد.

پردازنده های تولید شده توسط شرکت تایوانی قیمت پایینی دارند اما با این وجود طرفداران  زیادی ندارد؛ زیرا عملکرد بسیار ضعیفی دارد. از معایب دیگر این پردازنده ها مصرف زیاد انرژی است و بسیار گرمازا می باشد و همین امر باعث آسیب به باتری گوشی می شود. این سی پی یو ها با نام Mediatek شناخته می شود. 

پردازنده های Exynos توسط شرکت کره ای سامسونگ تولید شده که به عنوان رقیب سرسخت و جدی اسنپدراگون شناخته شده است. این سی پی یو ها میتواند عملکرد خوب و سرعت بالایی داشته باشد.

سخن پایانی

پس همانطور که فهمیدیم سی پی یو در عملکرد برنامه های گوشی تاثیر زیادی دارد. برای تشخیص نوع سی پی یو خود برنامه های زیادی وجود دارد که در این مقاله چند نوع از بهترین آنها را معرفی کردیم که میتوانید استفاده کنید. سایت تهران جانبی در زمینه خرید و پخش عمده لوازم جانبی موبایل فعالیت دارد. به راحتی از سایت ما برای مغازه خود لوازم جانبی موبایل به صورت عمده خریداری کنید. در کوتاه ترین زمان بار شما به دستتان میرسد.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا