تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

مزایا و معایب استفاده از پاوربانک نکات مهمی که باید بدانید

هنگام تصمیم گیری برای خرید پاوربانک ممکن است دچار تردید شوید که آیا واقعا وسیله ای کاربردی برای من خواهد بود یا خیر؟ پاوربانک مانند هر وسیله ی دیگری مزایا و معایبی دارد که در این مقاله به طور کامل مزایا و معایب استفاده از پاور بانک و نکات مهمی که باید بدانید را قرار داده ایم. با خواندن این مطلب تصمیم گیری برای خرید پاوربانک برای شما بسیار آسان خواهد شد و تمام ابهامات شما از بین خواهد رفت.

مزایای استفاده از پاوربانک

پرفروش بودن پاوربانک نشان میدهد که این وسیله بسیار کاربردی و پر مزایا است. طبق تحقیقات این مطلب نیز ثابت شده است. برخی از مزایای مهم پاوربانک به شرح زیر است.

  • داشتن منبع شارژ اورژانسی در مواقع ضروری یکی از هدف های اصلی شرکت ها برای ساخت و تولید پاور بانک است و این یک مزیت اصلی پاوربانک می باشد.
  • قابل حمل بودن پاوربانک از مزایای مهم دیگر آن میباشد. همه پاوربانک های موجود در بازار قابل حمل هستند و دارای ابعاد مختلف میباشد.
  • ظرفیت های مختلف موجود برای باتری پاوربانک سبب شده شما بتوانید علاوه بر گوشی دستگاه های دیگری مانند ایرپاد، لپ تاپ، تبلت و.. را شارژ کنید.
  • به مرور زمان پاوربانک هایی تولید شده است که شما میتوانید به طور همزمان چند دستگاه را شارژ کنید.
  • قیمت مناسب پاوربانک یکی از مهم ترین مزیت ها برای افراد میباشد که هر فرد با هر بودجه ای میتواند آن را تهیه کند و مختص به افراد خاصی نیست!
  • پاوربانک ها قابل استفاده برای تمامی برند های گوشی و تبلت و لپ تاپ و.. هستند.
مزایای استفاده از پاوربانک

معایب استفاده از پاوربانک

پاوربانک ها همانطور که مانند دیگر دستگاه ها مزایایی دارند، معایبی نیز دارا میباشند که البته ناگفته نماند معایب پاوربانک در برابر مزایای آن بسیار کم اهمیت و پیش پا افتاده است. برخی از معایب استفاده از پاوربانک به شرح زیر است:

  • ظرفیت پاوربانک ها محدود است. منظور از محدود بودن ظرفیت پاوربانک این است که باتری آن نیز نیاز به شارژ دارد و مادام العمر نمی تواند گوشی ما را شارژ کند. بنابراین در مواقعی که به پریز برق دسترسی داریم باید پاوربانک خود را شارژ کنیم و برای مواقع ضروری به همراه داشته باشیم.
  • یکی دیگر از معایب پاوربانک ظرفیت واقعی آن است که از ظرفیت اسمی کمتر است. برای مثال اگر ظرفیت باتری گوشی شما 5000 میلی آمپر باشد قطعا انتظار دارید که پاوربانک 20000 میلی آمپری 4 بار گوشی شما را به طور کامل شارژ کند در صورتی که اینطور نیست از 20000 میلی آمپر 80 درصد آن ظرفیت واقعی میباشد.
  • ممکن است مدتی طول بکشد تا گوشی شما شارژ شود. این مورد بستگی به ظرفیت پاوربانک دارد. هر چه ظرفیت بیشتر باشد مدت زمان شارژدهی ممکن است کندتر باشد. شما میتوانید در مقالات دیگر سایت دلایل دور شارژ کردن پاوربانک را بخوانید.
  • در هواپیما نمی توانید پاوربانک با ظرفیت بالا را حمل کنید. زیرا ممکن است سبب آتش سوزی شود.
  • استفاده نادرست از پاور بانک میتواند بسیار خطرناک شود و تمام مزایای آن تبدیل به معایب استفاده از پاور بانک شود. برای مثال شما باید از شارژ بیش از حد جلوگیری کنید و یا مانع از برخورد ضربه به پاوربانک شوید. همچنین پاوربانک هنگام عملکرد خود گرما تولید میکند و دستگاه کمی داغ می شود بنابراین نباید پاوربانک خود را در معرض گرما قرار دهید. البته داغ شدن بیش از حد پاوربانک طبیعی نیست و باید بررسی شود.

نتیجه گیری

ما طبق تحقیقات متوجه شدیم مزایای استفاده از پاوربانک بسیار بیشتر از معایب آن است. این وسیله بسیار کاربردی، فروش قابل توجهی دارد. بنابراین علاوه بر کاربرد آن برای مشتری می تواند رونق خوبی به کسب و کار فروشندگان بدهد. البته باید پاوربانک های خوب را از برند های معتبر و از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. سایت تهران جانبی علاوه بر فروش عمده پاوربانک اورجینال مقالات دیگری در رابطه با راهنمای خرید پاوربانک و نکاتی که باید بدانید قرار داده است.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا