تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

راهنمای خرید اسپیکر خانگی، قابل حمل و بلوتوثی

بی شک امروزه بیشترین استفاده از بلوتوث برای متصل شدن به ایرپاد و اسپیکر برای پخش موسیقی میباشد. از بهترین و محبوب ترین گجت های امروزی برای پخش موسیقی میتوانیم به اسپیکر های بی سیم و بلوتوث دار اشاره کنیم. البته به دلیل تنوع زیاد در اسپیکر های موجود در بازار انتخاب یک اسپیکر مناسب برای افراد کمی دشوار شده است و نمی دانند هنگام خرید باید چه نکاتی را بررسی کنند. ما در اینجا یک راهنمای کامل و جامع برای خرید اسپیکر قرار داده ایم و در انتها بهترین برند های اسپیکر را نیز معرفی کرده ایم. اگر شما نیز از آن دسته افراد گفته شده هستید برای انتخاب بهترین اسپیکر این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

اسپیکر های بی سیم و بلوتوث دار

برای خرید یک اسپیکر خوب و با کیفیت به چه نکاتی توجه کنیم؟

از رایج ترین سوالات افراد هنگام خرید اسپیکر این است که ویژگی یک اسپیکر خوب چیست؟ بازدهی های مختلف این محصول با توجه به فاکتور ها و ویژگی های مختلف ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی مهمترین مورد کیفیت صدای اسپیکر بلوتوثی میباشد که در ادامه توضیح می دهیم چه عواملی در کیفیت صدای اسپیکر موثر است و باید آنها را هنگان خرید بررسی کنیم.

قطر و تعداد درایور های اسپیکر

قطر یک درایور میزان بلندی صدای اسپیکر را نشان میدهد و اگر انتظار صدای بلند از اسپیکر دارید باید این مورد را حتما بررسی کنید. قطر درایور ارتباط مستقیمی با ابعاد اسپیکر دارد. بنابراین هر چه اسپیکر بزرگ تر باشد قدرت صدای آن نیز بیشتر خواهد بود. برخی اسپیکر ها از 2 درایور ساخته شده شده اند که علاوه بر بلندی صدای اسپیکر صدا را به صورت استریو خارج میکند. اسپیکر های بالارده و حرفه ای که دارای 2 درایور نیز دارند یک حالت کوبشی به آهنگ میدهند.

پیشنهاد ویژه: اسپیکر بلوتوثی MG2 فقط 99 هزار تومان

پاسخ فرکانسی اسپیکر

وجود داینامیک رنج یا پاسخ فرکانسی در اسپیکر های بلوتوثی سبب میشود زیر و بم صداهای پخش شده با دقت تفکیک شود. این فرکانس محدوده ای را پوشش میدهد که هرچه این گستره بیشتر باشد دقت در تفکیک صدا بیشتر خواهد بود. گستره شنوایی انسان 20 الی 20 هزار هرتز میباشد به همین دلیل این گجت در این بازه فعالیت میکند. در پاسخ فرکانسی عدد کوچک تر به صدای بیس و بم و عدد بزرگ تر به صدای زیر که اصطلاحا به آن تریبل میگویند اشاره دارد. 

علاوه بر کیفیت صدای یک اسپیکر به عوامل دیگری نیز باید توجه کنید تا اسپیکر شما از دوام و طول عمر بالا و همچنین کیفیت مناسبی برخوردار باشد. این نکات را در ادامه توضیح داده ایم.

نسخه بلوتوث اسپیکر

وجود بلوتوث برای اتصال به اسپیکر به کار میرود. بنابراین باید از قدرت و اتصال قوی برخوردار باشد و هر چه ورژن آن بالاتر باشد قوی تر عمل میکند. محدوده استاندارد اتصال بلوتوث در 10 متر می باشد.البته با توجه به شرایط محیط ممکن است این میزان تغییر کند. از طرفی بلوتوث های 5/0 و بالاتر برای مصرف انرژی بهینه شده اند و کمترین انرژی را از باتری دریافت میکنند. بنابراین هنگام خرید اسپیکر به بلوتوث آن و سازگاری با موبایل خود توجه کنید.

پیشنهاد ویژه: اسپیکر چمدانی NDR مدل P-55 فقط 645 هزار تومان

ظرفیت باتری و میزان شارژدهی اسپیکر

اسپیکر های بلوتوثی با استفاده از باتری کار میکنند بنابراین ظرفیت باتری برای عملکرد آن نقش مهمی دارد. طور عمر باتری و شارژ دهی آن با توجه به ظرفیت باتری، قدرت درایو و نسخه بلوتوث اسپیکر متفاوت است. به همین دلیل مهم است که هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی به این مورد توجه ویژه ای داشته باشید.

ظرفیت باتری و میزان شارژدهی اسپیکر

بهترین برند اسپیکر بلوتوثی در بازار

شرکت های زیادی به دلیل فروش بالای اسپیکر اقدام به ساخت اسپیکر کرده اند. اما همه آنها به آن کیفیت مورد نظر نرسیده اند. در ادامه بهترین اسپیکر های در حال حاضر در بازار را به شما عزیزان معرفی میکنیم که انواع آنها را میتوانید به همراه اطلاعاتی نظیر قیمت و اطلاعات کاربری اسپیکر در سایت تهران جانبی  مشاهده کنید. چند تا از بهترین برندها به شرح زیر است:

اسپیکر تسکو

تسکو یک برند صددرصد ایرانی و بسیار با دوام و با کیفیت است. این برند بیش یک دهه فعالیت خود را شروع کرده و در لیست بهترین تولید کنندگان اسپیکر نیز قرار گرفته است. البته علاوه بر  اسپیکر در زمینه ساخت انواع لوازم جانبی موبایل نیز فعالیت میکند. همچنین اسپیکر های تسکو از دیگر برند های مطرح از قیمت مناسب تر و ارزان تری برخوردار است.

اسپیکر بلوتوثی شیائومی

مطمئنا همه شما عزیزان با برند شیائومی آشنایی دارید و از محشر بودن کیفیت محصولات این برند نیز با خبرید. اسپیکر های شیائومی نیز در لیست بهترین اسپیکر های بلوتوث دار قرار گرفته اند و در اندازه های مختلف به فروش میرسند. یکی از ویژگی های محبوب آن حجم صدای بالا با وجود سایز کوچک آن میباشد و به راحتی برای افراد قابل حمل و کاربردی میباشد. بهترین مدل اسپیکر بلوتوثی شیائومی LK-15 می باشد.

اسپیکر بلوتوثی برند سونی

سونی نیز از دیگر برند های مطرح در زمینه تولید لوازم الکترونیک و اسپیکر های بلوتوثی در بازار میباشد. این برند ژاپنی همواره اسپیکر های با دوام و با کیفیتی تولید کرده است. همچنین تنوع بالای اسپیکر های این برند سبب محبوبیت آن میان افراد شده است. یکی از بهترین مدل های اسپیکر سونی nfc می باشد.

اسپیکر بلوتوثی برند سونی

اسپیکر انرجایزر

انرجایزر یکی از برند های محبوب و با کیفیت در زمینه تولید انواع لوازم جانبی موبایل و اسپیکر بلوتوثی می باشد. این برند آمریکایی بعد از هارمن گاردن دومین برند مشهور آمریکا در این زمینه شناخته شده است. به طوری که قدمت آنرجایزر به بیش از یک قرن رسیده است. البته اسپیکر های این برند تنوع زیادی ندارد اما کیفیت صدای بسیار عالی را برای شما به ارمغان می آورد. از دیگر محصولات محبوب انرجایزر در ایران میتوان به باتری های قلمی و پاوربانک اشاره کرد. بهترین مدل اسپیکر بلوتوثی این برند BTS می باشد.

از دیگر برند های برتر اسپیکر بلوتوثی به موارد زیر نیز میتوانیم اشاره کنیم:

  • اسپیکر بلوتوثی کینگ استار
  • اسپیکر انکر
  • اسپیکر بلوتوثی مکسیدر
  • اسپیکر میکرولب و..

پایان مطلب

به طور کلی برای خرید هر لوازم جانبی نیازمند دانستن نکاتی هستید تا مبادا در بازار امروز که جنس های تقلبی فراوان شده کلاهی بر سرتان بگذارند. سایت تهران جانبی راهنما های جامع و کاملی برای خرید هر نمونه لوازم جانبی موبایل در سایت خود قرار داده است و در زمینه فروش عمده لوازم جانبی موبایل اورجینال و فروش عمده انواع اسپیکر های بلوتوثی فعالیت میکند. در اینجا به شما نشان دادیم که خرید اسپیکر بلوتوثی مناسب و با کیفیت نیز نیازمند بررسی چه نکاتی می باشد. امیدوارم از این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کرده باشد. در بخش نظرات میتوانید تجربیات خود را در رابطه با خرید اسپیکر با ما به اشتراک بگذارید و بهترین اسپیکر را معرفی کنید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا