تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

راهنمای خرید بهترین هدفون Sony

سونی یکی از شناخته شده ترین برند ها در جهان است که نیاز به تعریف و توضیح ندارد. هدفون های این برند یکی از باکیفیت ترین جنس ها و کارایی ها را دارد که چند نمونه از آن را در لیست بهترین ها قرار داده اند. در این مقاله از تهران جانبی میخواهیم به معرفی چند نمونه از بهترین هدفون های سونی بپردازیم و راجب مزایا و معایب هر کدام صحبت کنیم. بنابراین اگر قصد خرید هدفون سونی دارید از این مقاله استفاده کنید.

چگونه بهترین هدفون سونی را برای خود انتخاب کنیم؟

ابتدا باید سبک مورد نظر خود را مانند سیمی، بی سیم را انتخاب کنید و سپس در مورد ویژگی هایی که می خواهید فکر کنید. آیا یک هدفون قابل حمل برای رفت و آمد یا باشگاه می خواهید یا قرار است از آنها عمدتاً در خانه استفاده شود؟ همچنین باید توجه داشته باشید که اگر بلوتوث و حذف نویز می خواهید، به عمر باتری توجه زیادی داشته باشید.

اکثر بهترین هدفون های سونی دارای کنترل های لمسی برای عملکردهایی مانند پخش/مکث، پرش آهنگ و غیره هستند و برخی از آنها با دستیارهای صوتی مانند الکسا و سیری سازگار هستند. مدل‌های ممتاز مانند مدل WH-1000XM5 حتی ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند Speak-to-Chat را ارائه می‌دهند.  اینها همه مواردی است که باید هنگام انتخاب خود در نظر بگیرید.

بهترین هدفون سونی
بهترین هدفون سونی

معرفی بهترین هدفون سونی

همانطور که در ابتدا گفتیم میخواهیم چند نمونه از بهترین هدفون های برند سونی را به شما عزیزان معرفی کنیم. در سال‌های اخیر، سونی به فرمول برنده‌ای دست یافته است که شاهد ساخت برخی از بهترین هدفون‌های حذف نویز در بازار بوده است. هر تکرار بسیار شبیه به قبلی است، اما این بهبود تدریجی در کیفیت صدا، حذف نویز و کیفیت تماس تاثیر زیادی داشته است که خط هدفون WH-1000 را یک قدم جلوتر از رقبا نگه داشته است. در ادامه برخی از بهترین هدفون های سونی را مشاهده میکنید.

هدفون سونی مدل WH-1000XM5

اگر به دنبال هدفونی با قدرت حذف نویز بالا هستید این مدل بهترین گزینه برای شما خواهد بود. هر چند که در مواردی ممکن است این هدفون از نسل قبلی خود کمتر باشد اما از نظر کیفیت صدا و حذف نویز بسیار حرفه ای است. سونی برای ساخت این هدفون از مواد بازیافتی استفاده کرده است تا در این میان به محیط زیست آسیبی نرسانده باشد. کاربران معتقدند که تفاوت زیادی میان این هدفون با نسل قبلی خود وجود ندارد. اما با این وجود تفاوت قیمت میان آنها کمی زیاد است. در ادامه مشخصات کلی و فنی این هدفون را قرار داده ایم:

مشخصات فنی:

  • پشتیبانی از سیستم عامل: Android/iOS 
  • حذف نویز: بسیار قوی
  • عمر باتری: 30 ساعت
  •  امتیاز ضد آب: ندارد 
  • وزن: 250 گرم
هدفون سونی مدل WH-1000XM5
هدفون سونی مدل WH-1000XM5

هدفون سونی مدل WH-1000XM4

علیرغم ورود به سال 2020، هدفون XM4  به دلیل طراحی زیبا، ویژگی‌های پیشرفته و پردازنده صوتی فوق‌العاده DSEE Extreme سونی، همچنان یکی از بهترین هدفون‌های حذف نویز در سراسر جهان است.  تراشه هوش مصنوعی Edge-AI ، صدای دقیق تری را از فایل های صوتی تولید می کند. همچنین یک الگوریتم جدید برای تجزیه و تحلیل نویزهای بیرونی با جزئیات بیشتر وجود دارد که حذف نویز موثرتری را ارائه می دهد.

هم XM4 و هم نسل قبلی آنها، XM3، از سیستم‌های کنترلی یکسانی استفاده می‌کنند که شامل یک پنل حساس به لمس روی  گوش و دستیار صوتی انتخابی شما (Amazon Alexa یا Google Assistant) می شود. اما همانطور که انتظار دارید، XM4 جدیدتر دارای چند ترفند دیگر از جمله ویژگی Speak-to-Chat و کیفیت تماس بهبود یافته است. XM4 می تواند همزمان به دو دستگاه نیز متصل شود.

مشخصات فنی:

  • پشتیبانی از سیستم عامل: Android/iOS Bluetooth
  • حذف نویز: بسیار قوی
  • عمر باتری: 30 ساعت
  • امتیاز ضد آب: ندارد
  • وزن: 254 گرم
هدفون سونی مدل WH-1000XM4
هدفون سونی مدل WH-1000XM4

هدفون بی سیم سونی مدل WF-1000XM4

برند سونی علاوه بر تولید هدفون های روی گوش ایرپاد های بسیار با کیفیتی نیز تولید میکند. امروزه ایرپاد ها به دلیل اندازه کوچک و حمل آسانی که دارند بیشتر مورد توجه افراد هستند. این نمونه از ایرپاد سونی دارای قابلیت های بسیار کاربردی مانند حذف نویز قوی تر نسبت به نسل قبلی خود، دارا بودن دستیار های صوتی، شارژدهی 12 ساعته آن و… دارد. قدرت حذف نویز این ایرپاد سبب شده است تا در لیست بهترین هدفون های سونی قرار بگیرد. البته ناگفته نماند که یکی از نقاط ضعف این ایرپاد کیفیت نامناسب آن برای مکالمه است. اما به طور کلی میتوانید به عنوان بهترین ایرپاد روی آن حساب کنید.

هدفون بی سیم سونی مدل WF-1000XM4
هدفون بی سیم سونی مدل WF-1000XM4

هدفون سونی مدل WF-C500

این ایرپاد شرکت سونی دارای رتبه IPX4 برای مقاومت در برابر رطوبت و پاشش آب، به علاوه اتصال «جفت سریع» با دستگاه‌های Android و «جفت سریع» با رایانه‌های شخصی ویندوز 10 می باشد. امکان استفاده از دستیار گوگل یا سیری برای کنترل این هدفون وجود دارد، اگرچه هیچ یک از پلتفرم ها در آن تعبیه نشده است. همچنین صدا به خوبی متعادل و یکدست است. از جنبه های منفی این ایرپاد میتوان به عمر باتری اشاره کرد که 10 ساعت از خود ایرپاد ها به اضافه 10 ساعت دیگر از کیس است. این در مقایسه با رقبا چیز خاصی نیست. با این حال، اگر دنبال بهترین هدفون های sony هستید ، Sony WF-C500 باید در لیست نهایی شما باشد، زیرا تعدادی از هدفون ها احتمالاً آنها را شکست می دهند.

هدفون سونی مدل WF-C500
هدفون سونی مدل WF-C500

پیشنهاد ویژه: خرید عمده هندزفری سیمی با قیمت مناسب با سوددهی بالا

هدفون سونی مدل WF-C700N

جدیدترین هدفون‌های بی‌سیم سونی بین مدل‌های ارزان قیمت است که میتواند کیفیت بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. کیفیت این ایرپاد نسبت به قیمت مناسبی که دارد بسیار مطرح است و تاکنون بسیار پرفروش بوده است. آنها به طرز چشمگیری کوچک هستند و طراحی سبک وزن آنها به عنوان ویژگی های مثبت آن محسوب میشوند. شارژدهی ایرپاد ها به تنهایی 7ساعت و نیم می باشد که نسبت به موارد قبلی ضعیف تر است.

آنها فاقد aptX HD و LDAC هستند اما دارای فناوری حذف نویز هستند که WF-C500 فاقد آن است. «کنترل صدای تطبیقی» به‌طور خودکار حالت‌های گوش دادن هر چیزی در ایرپاد را بسته به موقعیت مکانی شما تغییر می‌دهد و DSEE (موتور تقویت صدای دیجیتال) فایل‌های صوتی دیجیتال که وضوح پایینی دارند به کیفیت بالاتر ارتقا می‌دهد. به‌روزرسانی نرم‌افزاری بلوتوث چند نقطه‌ای را نیز اضافه کرده است تا بتوانید همزمان به دو دستگاه متصل شوید.

ما فکر می‌کنیم کیفیت صدای سونی نیز فوق‌العاده متعادل است، با بیس عمیق و دقیق، میانه‌های واضح و اوج‌های جذاب. همانطور که پیشتر هم گفتیم علاوه بر کیفیت صدای و عمر طولانی که ارائه میدهد دارای قیمت بسیار مناسبی نیز میباشد.

جنبه های منفی این ایرپاد تنها شامل عدم پشتیبانی از aptX HD و LDAC  و کیس شارژ که تنها یک بار شارژ اضافی را ارائه می دهد میشود که کمی بد به نظر میرسد. اما صدای فوق‌العاده و مجموعه ویژگی‌های عالی باعث می‌شود که این هدفون‌ها به‌عنوان یکی از بهترین هدفون‌های سونی معرفی شوند.

هدفون سونی مدل WF-C700N
هدفون سونی مدل WF-C700N

پیشنهاد ویژه: خرید عمده ایرپاد به قیمت ارزان با سوددهی بالا

توجهات لازم هنگام خرید هدفون

علاوه بر اینکه هنگام خرید هدفون باید بدانید که چه برند و چه ویژگی هایی در هدفون نیاز دارید باید با نکاتی را بدانید که با توجه به بودجه خود بتوانید بهترین هدفون موجود در بازار را تهیه کنید. این نکات به شرح زیر است:

طراحی هدفون: با توجه به تنوع ساختار آنها که امروزه به صورت هدفون های بی سیم، سیمی و روی گوش می باشد باید در ابتدا مشخص کنید که چه مدل هدفونی را میخواهید.

کیفیت صدا: قطعا کیفیت صدا برای همه بسیار مهم است اما قابلیت حذف نویز معمولا برای گیمر ها اهمیت بیشتری دارد چرا که بتوانند روی کار خود تمرکز بیشتری دارد. همه هدفون های سونی که در این مقاله معرفی شد دارای قابلیت حذف نویز بسیار قوی می باشند.

عمر باتری: عمر باتری نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که هنگام خرید هدفون باید به آن معرفی کنید. خصوصا در مورد ایرپاد ها! در کل اگر به دنبال خرید هدفون سونی بی سیم هستید به این مورد باید توجه زیادی داشته باشید زیرا تفاوت میان شارژدهی و عمر باتری مدل های مختلف سونی کمی زیاد است. ناگفته نماند که هدفون های روی گوش به دلیل ابعاد بزرگی که دارند نسبت به ایرپاد ها عمر باتری و شارژدهی بیشتری دارند.

قیمت: معمولا بودجه و قیمت یک محصول از مهم ترین فاکتور ها برای افرادی است که توانایی پرداخت پول هنگفت برای هدفون را ندارند. به طور کلی هر چه هزینه بیشتری را متقبل شوید قطعا هدفون سونی با ویژگی های بیشتری تهیه می کنید. اما هدفون های ارزان قیمت سونی هم حرف زیادی برای گفتن دارند و با کیفیت هستند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم علاوه بر معرفی بهترین هدفون سونی، نکات مهمی  در رابطه با خرید هدفون در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با استفاده از این مقاله مطمئنا بهترین هدفون از شرکت معتبر سونی را تهیه می کنید. همچنین اگر قصد خرید عمده هدفون را دارید میتوانید از این برند بهترین محصولات را در سایت تهران جانبی با قیمت بسیار مناسب و عمده تهیه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا