تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

نقد و بررسی سامسونگ A51 بر اساس نظرات کاربران

امروزه انتخاب یک گوشی موبایل مناسب برای رفع نیازهای روزمره تبدیل به کاری حساس و سخت شده است . از زمانیکه هر برند خط و مشی خود را در تولید گوشی موبایل داشت و سعی میکرد هرروز با ارائه خلاقیتی جدید نگاه هارا به سمت خود بکشاند سال ها گذشته و حالا شاهد موج بزرگی از تقلیدها و یکنواختی ها حداقل در ظاهر گوشی های موبایل هستیم . شاید بتوان گفت که امروز دوره ” ترند ” هاست و در هر دوره امکاناتی کاربردی و یا حتی تزیینی برای موفقیت یا شکست یک محصول دیجیتال تصمیم میگیرد .

اما اگر بعنوان یک کاربر بخواهیم برای رفع یک یا چند نیاز خود یک گوشی موبایل مناسب تهیه کنیم باید چه کنیم ؟ وقتی تمام دوربین های میان رده عنوان 48 مگاپیکسل را یدک میکشند انتخاب یک گوشی با بهترین دوربین در رنج قیمت خودش کاری سخت و یا حتی غیر ممکن است و این قضیه درمورد باطری و صفحه نمایش و رابط کاربری و … هم صدق میکند . البته در این میان تنها نیستیم و در بسیاری از موارد نقد و بررسی های ویدیویی و نوشتاری کارشناسان به کمک ما میایند و پروسه انتخاب را آسان تر میکنند اما شاید این فکر  در سر اکثر ما بیاید که مگر یک کارشناس موبایل چند روز میتواند برای بررسی هر گوشی وقت بگذارد و آیا اصلا نگاه او به موبایل شبیه نگاه همه کاربرهای دنیای اسمارت فون ها هست ؟

شاید بتوان محکم ترین و مفیدترین صحبت ها درمورد یک گوشی موبایل را از زبان کسی شنید که آن گوشی موبایل را استفاده میکند البته اگر بتوانیم فیلتر تعصب را از صحبت های کاربران حذف کنیم قطعا به نتایج بهتری هم میرسیم . طبق تجربه ای که سال ها در دنیای موبایل دارم همیشه نظرات مردم در فروشگاه ها ( آنلاین و حضوری ) بهترین و مفید ترین مبنای تصمیم گیری برای قضاوت در مورد یک گوشی موبایل بوده است و وقتی یک نظر واحد را از زبان چندین نفر میشنویم میتوانیم مطمین شویم که آن حقیقت از فیلتر های تعصب و استثنا عبور کرده و اکنون بعنوان یک فکت موثق میتواند مارا در تصمیم گیری هرچه بهتر کمک کند . اما شاید زمان به ما اجازه این را ندهد که تک تک نظرات کاربران یک موبایل خاص را بررسی کنیم .

بنابراین برآن شدیم تا مجموعه ای از نظرات مفید و کاربردی را از سایت های مختلف جمع آوری کنیم و بر مبنای آن برای شما نتیجه گیری کنیم تا کمکی هرچند کوچک به شما در راستای خرید گوشی موبایل مناسبتان بکنیم . با ما همراه باشید :

قسمت اول : سامسونگ A51  میان رده خوش دست چهار دوربینه 

   نکات منفی

این اولین قسمت از مجموعه مقالات سایت تهران جانبی هستش که به بررسی نظرات کاربران در فروشگاه های آنلاین میپردازه . ما در این مجموعه از مقالات ابتدا از انتقاد ها شروع میکنیم و البته سعی میکنیم کمی از تجربیات خودمون رو هم چاشنی کار کنیم که نتیجه ای قابل اطمینان تر و مستند تر بتونیم بهتون ارائه بدیم !

  1. اولین چیزی که به نظرمون اومد که واقعا جای تعجب داشت برامون شکایت کاربران از سرعت پایین گوشیه ! به این کامنت توجه کنید ! تعداد اینطور کامنت ها کم نبود ! قسمت جالب تاکید کاربران بر کند بودن گوشی نسبت به A70 بود که البته دور از ذهن هم نیست ! اما واکنش هایی که در سایت های جهانی نسبت به کند بودن گوشی به نظرمان آمد تقریبا باعث شد که مطمین شویم که با یک گوشی فوق روان مواجه نیستیم ! البته باید توجه کرد که ممکن است 90 درصد کاربران اصلا متوجه این کندی نشوند و کارهای روزمره خودرا به راحتی هرچه تمام تر انجام دهند. در زیر یکی از کامنت های کاربران در سایت gsmarena را مشاهده میکنید !
نظر کاربر gsmarena نسبت به کند بودن گوشی

ایرادات بعدی کاربران درخصوص دوربین دستگاه بود ! اشاره به عدم وجود لرزشگیر برای دوربین و همچنین دیافراگم کوچک بیشترین چیزهایی بود که به چشممان خورد .

این کامنت هم در جایگاه خودش جالب و درسته :

دیگر ایرادی که به وفور میان کامنت ها یافت میشد شکایت از حساسیت پایین سنسور اثر انگشت بود ! البته این تنها گوشی ای نیست که سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش ضعیف دارد ! تقریبا به جز یکی دوتا از پرچمدان گران قیمت چینی هیچ گوشی ای نتوانسته عملکرد خوبی از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش خود به نمایش بگذارد !

در کامنت ها خواندیم که نباید انتظار داشت که a51 با استفاده سنگین یک روز کامل کاربر را همراهی کند . سایت معتبر gsmarena هم این گزاره را تایید میکند ! پس اگر باطری اولویت اول خرید گوشی برای شماست باید A51  را از لیست خرید خود حذف کنید ! اشاره به کیفیت پایین هندزفری و شارژر هم از دیگر مشکلات منسوب به این میانرده سامسونگ بود !

نکات مثبت :

به جرات میتوان بزرگترین برگ برنده این گوشی را صفحه نمایش با کیفیت و البته بدون حاشیه آن دانست ! بعد از آن باید به خوش دستی و سبک بودن گوشی اشاره کرد که در مقایسه با سایر رقبا  واقعا شگفت انگیز است !

نکته مثبتی هم که ما اضافه میکنیم رایج بودن برند سامسونگ در بازار است ! با خرید یک گوشی سامسونگ شما هیچ گاه با مشکل کمبود قطعه یا نبود تعمیرکار مناسب روبرو نخواهید شد همچنین هر زمان که اراده کنید میتوانید با قیمتی مناسب و زیان کم گوشی خود را بفروشید . وجود لوازم جانبی متنوع و فراوان در بازار هم میتواند نکته مثبت بعدی به حساب بیاید !

نظر شما چیست ؟ آیا با بودجه حدود 4.5 میلیون تومان خرید Samsung Galaxy A51 را توصیه میکنید ؟

به نظر شما نقد و بررسی بعدی تهران جانبی درباره کدام گوشی موبایل یا گجت روز باشد ؟

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا