تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

راهنمای خرید شارژر موبایل

میدانید که شارژر از اساسی ترین و مهم ترین لوازم جانبی موبایل است. از طرفی دیگر خبری از شارژر روی بسته بندی های جدید موبایل نیست. بنابراین باید توجه زیادی هنگام خرید شارژر داشته باشید. در این مقاله راهنمای کاملی برای خرید انواع شارژر ها قرار داده ایم و مهم ترین نکات قابل توجه را بررسی کرده ایم. برای خرید یک شارژر اورجینال و با کیفیت حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید.

نکات قابل توجه هنگام خرید شارژر گوشی

همانطور که میدانید شارژر گوشی از دو بخش آداپتور و کابل شارژ تشکیل شده است. برای خرید هر کدام تنوع زیادی پیش روی ما وجود دارد. اما باید نکات مهمی را در نظر بگیریم تا شارژر مورد نظر با گوشی سازگاری داشته باشد. در ادامه این نکات را بررسی کرده ایم.

شارژر

بررسی آمپر شارژ

آمپر شارژ یکی از مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب شارژر مناسب است. نقش این آمپر مشخص کردن سازگاری جریان برق با باتری گوشی شما است. به طوری که اگر این میزان از ظرفیت باتری گوشی شما بیشتر باشد به آن آسیب میزند و اگر کمتر باشد عملکرد شارژر کند خواهد بود.

بررسی ظرفیت ولتاژ شارژر

هنگام خرید شارژر باید به ظرفیت ولتاژ شارژر حتما توجه کنید. زیرا اگر این ولتاژ استاندارد نباشد پس از مدتی سبب باد کردن باتری گوشی و آسیب های هزینه بر به آن میشود. همچنین شارژر با ولتاژ کم نیز موبایل شما را در طولانی مدت شارژ می کند همین امر موجب آسیب رسیدن به باتری گوشی خواهد شد. بنابراین باید شارژر با ولتاژ مشابه به شارژر اصلی گوشی خریداری شود.

مطالعه بیشتر: چرا شارژر گوشی داغ میکند؟ چطور این مشکل را حل کنیم

کیفیت و اصل بودن شارژر

به طور کلی تمام فاکتور های گفته شده به کیفیت، استاندارد و اصل بودن شارژر برمیگرده. شارژر های ارزان قیمت در بازار قطعا کیفیت خوبی را برای شما فراهم نمی کند و پس از مدتی باعث زیان رساندن به گوشی نیز میشود. شارژر های با کیفیت دارای تاییدیه های RoHS، CE و MFI هستند. همچنین شارژر های اورجینال از بسته بندی و برچسب اطلاعات برخوردارند. در مقاله مقایسه شارژر اصل با تقلبی میتوانید روش های تشخیص شارژر اصل از فیک را مطالعه کنید.

انواع کابل شارژر

امروزه شارژر ها در ظاهر ، نوع کانکتور و میزان شدت جریان تفاوت هایی دارند و در مدل های متنوعی ساخته میشوند. قبل از خرید باید با انواع آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید شارژر مناسب را خریداری کنید. انواع کابل ها به شرح زیر است:

کابل شارژر Micro-USB: تمامی شرکت های اسمارت فون از این شارژر برای شارژ کردن گوشی های هوشمند استفاده میکردند. البته به جز شرکت اپل که شارژر مجزا و ساختار مجزا دارد. کابل میکرو اندازه کوچکی دارد و علاوه بر گوشی مناسب برای شارژ کردن اسپیکر و.. نیز میباشد.

کابل شارژر تایپ سی: گوشی های هوشمند جدید تر با درگاه تایپ سی تولید شدند. به طور یکه این کابل جای کابل میکرو را پر کرده است. یکی از ویژگی های مثبت کابل Type-C قرینه بودن آن است و از هر طرف بخواهید میتوانید آن را وارد سوکت شارژ گوشی کنید.

کابل لایتنینگ: این نوع کابل مناسب برای دستگاه های اپل است. گوشی ها، آیپد و ایرپاد های آیفون با این کابل شارژ میشوند. از مزایای این شارژر سرعت و قدرت آن برای شارژ کردن گوشی است. همچنین تعداد پین های شارژر لایتنینگ 8 عدد است و نسبت به گزینه های دیگر دارای ابعاد کوچکتری میباشد.

معرفی چند مدل شارژر با کیفیت

برند های مشهور شارژر در ایران از قیمت بالایی برخوردار است و ممکن است با بودجه برخی افراد سازگار نباشد. در ادامه چند مدل از شارژر های شرکت هیسکا را معرفی کرده ایم که علاوه بر کیفیت بالا از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. از مزایای این برند داشتن گارانتی است که کیفیت شارژر را تضمین میکند. چند تا از بهترین مدل های شارژر هیسکا به شرح زیر است

  • کابل Type-c هیسکا مدل LX-12CC ( با حداکثر توان 100 وات)
  • کابل دو سر تایپ سی هیسکا مدل LX 504 
  • کابل هیسکا مدل LX 404

جمع بندی

خرابی باتری گوشی از جمله مشکلاتی است که به دلیل استفاده از شارژر تقلبی و بی کیفیت برای افراد به وجود می آید. از طرفی تعمیر باتری گوشی هزینه بالایی در بر میگیرد. بنابراین چه بهتر که از همان ابتدای کار از شارژر اورجینال استفاده کنید. همچنین فروشندگان لوازم جانبی موبایل با موجود کردن شارژر اصل و لوازم جانبی موبایل اصل میتوانند رضایت مشتری خود را افزایش دهند و روز به روز مشتری های خود را افزایش کنند. لازمه خرید شارژر اصل فروشگاه معتبر است. در سایت تهرانجانبی میتوانید انواع شارژر های اورجینال را مشاهده کنید و با خرید عمده شارژر موبایل و لوازم جانبی موبایل اصل به کسب و کار خود رونق دهید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا