تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

فلش مموری چیست و چه کاربردی دارد؟

فلش مموری ها یک فضای ذخیره سازی برای هرگونه فایل می باشد که در ابعاد بسیار کوچک و وزن تقریبا 30 گرمی در سال 2000 ساخته شد. با داشتن یک فلش مموری می توانید در هر مکان و زمان تمام عکس ها، فیلم ها و فایل های دیگری را که در آن جمع آوری کرده اید به راحتی در دسترس داشته باشید. کانکتور فلش مموری USB است و با اغلب دستگاه ها سازگار میباشد و میتوانید به کامپیوتر، لپ تاپ و حتی تلفن همراه و… آن را متصل کنید. در این مطلب از تهران جانبی قرار است به طور کامل راجب فلش مموری و کاربرد های آن صحبت کنیم. 

فلش مموری

انواع فلش مموری

فلش مموری ها علاوه بر ظاهر که انواع مختلفی مانند سیلیکونی ، فانتزی، فلزی و پلاستیکی دارد، از نظر چندین فاکتور مهم نیز انواع مختلفی دارند که افراد با توجه به نیاز خود آن ها را انتخاب میکنند. در ادامه این فاکتور ها را به ترتیب بررسی میکنیم و انواع مختلف فلش مموری را در قسمت توضیح میدهیم. برای خرید رضایتمند حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید.

میزان ظرفیت فلش مموری

ظرفیت فلش مموری اولین فاکتور مهمی است که افراد هنگام خرید به آن توجه میکنند. هر فردی با توجه به فایل هایی که قرار است در فلش مموری ذخیره کند میزان ظرفیت را انتخاب میکند. ظرفیت های فلش مموری در بازار امروز شامل انواع مختلفی میشود. فلش مموری ها با ظرفیت های 8/16/32/64/128/256/512 گیگابایتی و حتی 1 ترابایت موجود است. البته ناگفته نماند که در حال حاضر ظرفیت 2 ترابایت هم برای فلش مموری موجود است.

سرعت خواندن و نوشتن فلش مموری

منظور از سرعت خواندن و نوشتن یک فلش مموری میزان سرعت انتقال داده ها و فایل ها بین خودش و دستگاه مورد نظر میباشد. در واقع منظور از سرعت خواندن در فلش مموری این است که با چه سرعتی فلش مموری متاوند فایلی که روی آن ذخیره شده است را بارگذاری کند. یا اینکه هنگامی که روی یک عکس و فایل کلیک می کند با چه سرعتی باز میشود. از طرفی سرعت نوشتن هم نشان میدهد که با چه سرعتی میتوانید یک فایل را روی فلش مموری ذخیره سازی کنید.

نوع پورت USB فلش مموری

با گذر زمان نوع USB ها نیز دچار پیشرفت و تغییر شده است. فلش مموری ها از این نظر نیز انواع مختلفی دارند که اگر بخواهیم آنها را معرفی کنیم به 4 نوع تقسیم میشوند که شامل USB2, OTG,USB 3, USB C میشود. هر کدام با توجه به نیاز استفاده مشتری کارایی خود را دارد و در شرایط مختلف از آن استفاده میشود.

رابط سخت افزاری فلش مموری

یکی از فاکتور های دیگری که باعث شده فلش مموری ها انواع مختلفی داشته باشند رابط سخت افزاری فلش مموری است. فلش مموری USB2.0 و USB3.0 و در نمونه های جدیدتر USB3.1  و USB Type c در بازار امروز موجود است. USB   Type C به دلیل متفاوت بودن کانکتور فقط با پورت مخصوص به خود روی دستگاه سازگاری دارد. به طور کلی هر یک از این پورت ها سرعت انتقال مخصوص به خود را دارند. همین موضوع سبب تفاوت آنها در فلش مموری شده است.

کانکتور

کاربرد های مختلف فلش مموری

همانطور که گفتیم اغلب افراد فلش مموری را برای ذخیره سازی فایل ها و اطلاعات خود تهیه میکنند. اما فلش مموری کاربرد های دیگری دارد که به شرح زیر است:

  • آنلاک کردن لپ تاپ یا کامپیوتر با فلش مموری
  • حمل پرونده و اسناد بسیار بزرگ
  • استفاده از حافظه پنهان و خصوصی
  • اسکن ویروس ها
کاربرد های مختلف فلش مموری

قیمت فلش مموری

پیش تر ما یک سری فاکتور هایی را برای شما عزیزان قرار دادیم که فلش مموری را به انواع مختلفی تقسیم کرد. ما به دلیل نوسانات قیمت هر محصولی در بازار نمیتوانیم یک قیمت دقیق را برای شما مطرح کنیم؛ اما میتوانیم بگوییم که قیمت فلش مموری به چه عواملی بستگی دارد. بیشترین عاملی که در قیمت فلش مموری موثر است میزان ظرفیت آن میباشد. که هر چه ظرفیت بیشتر باشد قیمت فلش مموری بیشتر خواهد بود. پس آن به عواملی مانند برند و میزان سرعت خواندن و نوشتن و سپس بقیه عوامل روی قیمت یک فلش مموری تاثیر خواهند گذاشت.

بهترین برند فلش مموری

در این بخش بهتر است توضیحات اضافه را مطرح نکنیم و شما عزیزان را خسته نکنیم. میدانید که بهترین برند های فلش مموری از بهترین کیفیت و طول عمر برخوردارند. پس تنها لیستی از بهترین برند ها در زیر قرار داده ایم:

نحوه استفاده از فلش مموری

استفاده از فلش مموری به هیچ عنوان پیچیدگی خاصی ندارد و بسیار ساده عمل میکند. کافیست فلش مموری خود را به کانکتور دستگاه مورد نظر متصل کنید. سپس یک پوشه در حافظه شما مختص به فلش مموری باز میشود که میتوانید داده ها و فایل های مورد نظر خود را به آن انتقال دهید.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید فلش مموری ها به دلیل حمل راحت به یکی از پرکاربرد ترین لوازم جانبی روزمره تبدیل شده است. بنابراین با خرید عمده فلش مموری میتوانید به کسب و کار خود رونق دهید. چرا که فلش مموری به راحتی بسیاری از فایل های شما را در طولانی مدت در خود نگهداری میکند. سایت تهران جانبی یکی از بزرگترین فروشگاه های لوازم جانبی موبایل است که تمامی لوازم جانبی خود را به صورت عمده و اورجینال با قیمتی استثنایی به فروش میرساند. کافیست به صفحه اصلی سر بزنید و در بخش دسته بندی محصولات انواع فلش مموری ها را بررسی کنید.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا