اتاق خبر

تعطیلی پادکست Google و هجرت به YouTube Music در سال ۲۰۲۴!

گوگل اعلام کرده که اپ Google Podcasts رو در سال 2024 تعطیل و کاربران اون رو به اپ YouTube Music هدایت خواهد کرد.

این اتفاق در حالی میافته که عرضه قابلیتهای مختلف شنیدن پادکستها برای یوتوب موزیک تا اخر سال میلادی جاری تکمیل میشه وکاربران میتونن پادکستهای مختلفی که ویدیو ندارن و روی بقیه پلتفرم ها هاست شدن، رو هم در این اپ بشنون.

تعطیلی پادکست Google

امروز، گوگل اعلام کرده است که قصد دارد سرمایه‌گذاری خود را در تجربه پادکست در YouTube Music افزایش دهد و آن را بیشتربه مقصدی برای طرفداران پادکست با ویژگی‌های متمرکز بر کشف، اجتماع، و جابجایی بین پادکست‌های صوتی و ویدیو تبدیل کند. دومی چیزی است که رقیب Spotify نیز با عرضه پشتیبانی از پادکست ویدیویی خود برای سازندگان در سراسر جهان در سال گذشته همراه با ویژگی‌های اجتماعی مانند پرسش و پاسخ و نظرسنجی روی آن کار کرده است.

برای تبدیل YouTube Music به خانه جدید پادکست ها، گوگل قصد دارد Google Podcasts را دور کند. این شرکت خاطرنشان می کند که این طرح نشان می دهد که مردم چگونه در حال گوش دادن هستند. به گفته ادیسون، حدود 23 درصد از کاربران هفتگی پادکست در ایالات متحده می گویند YouTube پرکاربردترین سرویس آنهاست در مقابل فقط 4 درصد برای پادکست Google.

برای کمک به کاربران در انتقال به YouTube Music، گوگل به کاربران پادکست Google یک ابزار انتقال و امکان افزودن فیدهایRSS پادکست به کتابخانه YouTube Music خود، از جمله نمایش‌هایی که در حال حاضر توسط YouTube میزبانی نمی‌شوند، ارائه می‌دهد. این ابزارهای انتقال هنوز در دسترس نیستند، اما در هفته‌ها و ماه‌های آینده قبل از عرضه برای همه کاربران، روی آنها کارمی‌شود.

مطالعه بیشتر:  گزارش مالی اپل: افت فروش آیفون و آیپد

علاوه بر این، گوگل همچنین از گزینه دانلود یک فایل OPML از اشتراک‌های نمایش خود از پادکست Google پشتیبانی می‌کند، که اگرنمی‌خواهد به YouTube Music منتقل شود، می‌تواند آن را در هر برنامه‌ای که از وارد کردن پشتیبانی می‌کند آپلود کند.

گوگل در تلاش خود برای تبدیل کردن YouTube Music به رقیبی برای Spotify، Apple Music، Amazon Music و دیگران،کاربران را به آرامی از محصولات قدیمی دور می کند.

در سال 2020، YouTube Music استراتژی انتقال مشابهی را برای دور کردن شنوندگان موسیقی از Google Play Music قبل ازتعطیلی آن در آن سال ارائه کرد. با این حال، پادکست‌ها محصول دشوارتری دارند، زیرا بسیاری از کاربران برای گوش دادن به پادکست‌ها به خود YouTube مراجعه می‌کنند، نه به برنامه اختصاصی Google Podcasts. در همین حال، YouTube Music تاهمین اواخر آماده پشتیبانی از پادکست نبود.

مطالعه مقالات بیشتر در تهران جانبی :

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا