تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

سامسونگ دکس چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

شرکت سامسونگ فناوری های جدیدی به بازار عرضه کرده است که افراد میتوانند با استفاده از گوشی خود کارایی مانند کامپیوتر را داشته باشند. این کارایی با کمک سامسونگ دکس انجام میشود. در این مقاله از تهران جانبی قصد داریم به طور کامل سامسونگ دکس (samsung dex) را به شما عزیزان به همراه کارایی و کاربرد هایش معرفی کنیم. در ابتدای کار ناگفته نماند که این فناوری با گوشی های پرچمدار سامسونگ مانند سری گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سازگار و قابل استفاده است.

معرفی کامل سامسونگ Dex

این فناوری جدید از شرکت سامسونگ همانطور که گفتیم در حال حاضر با گوشی های اس 8 و اس 8 پلاس، اس 22 و اس 22 پلاس سامسونگ سازگار است. همچنین با تبلت های پرچمدار سامسونگ نیز سازگار است. با استفاده از سامسونگ دکس شما میتوانید از گوشی خود به عنوان کامپیوتر نیز استفاده کنید. حال چگونه؟ کافیست با استفاده از پورت HDMI گوشی خود را به مانیتور یا تلویزیون متصل کنید و از برنامه های گوشی خود استفاده کنید. این وسیله کاربردی به شما کمک میکند که فیلم و یا فایل های خود را در هر اندازه که میخواهید مشاهده و ویرایش کنید. هنگام زنگ خوردن تلفن همراهتان نیز میتوانید به تماس خود بدون قطع شدن اتصال پاسخ دهید.

معرفی کامل سامسونگ Dex

اطلاعات ظاهری سامسونگ دکس

این وسیله کاربردی وزنی نسبتا سنگین دارد و ممکن است حمل و نقل آن کمی سخت باشد اما به طور کلی از وزنی مناسب و روبه سنگین برخوردار است. ظاهری بسیار ساده و ابعادی مناسب نیزدارد. هنگام استفاده از آن لازم است که بر روی سطحی صاف و مطمئن قرار بگیرد و در برابر ضربه و سقوط در امان باشد. این دکس دارای چندین پورت برای استفاده های مختلف میباشد. این پورت ها شامل درگاه USB-A برای متصل شدن به اینترنت، USB-C برای شارژ گوشی، درگاه HDMI برای متصل شدن به مانیتور دیگر برای اجرای برنامه های گوشی می باشد. همچنین از فن خنک کننده برای خنک کردن گوشی برخوردار است.

مطالعه بیشتر:  مرکز پخش و فروش عمده لوازم جانبی بندرعباس

مطالعه بیشتر: آموزش روش های تشخیص شارژر شیائومی اصل از فیک

اطلاعات ظاهری سامسونگ دکس

آموزش راه اندازی سامسونگ دکس

برای استفاده از سامسونگ دکس چندین روش موجود است. بهتر است قبل از اتصال سامسونگ دکس، ماوس و کیبورد را به مانیتور وصل کنید تا عملکرد بهتری دریافت کنید. در ادامه روش های مختلف استفاده از سامسونگ دکس و راه اندازی آن را توضیح داده ایم.

به مانیتور به صورت بی سیم متصل شوید: اگر سخت افزار مناسب داشته باشید میتوانید به صورت بی سیم به مانیتور متصل شوید. برای اینکار باید از مانیتوری استفاده کنید که از فناوری miracast پشتیبانی کند. سپس با استفاده از گوشی که از فناوری دکس پشتیبانی کند با مانیتور به شبکه وایفای متصل شوید و از فناوری سامسونگ دکس استفاده کنید.

متصل شدن به دکس با کابل: اگر مانیتور شما از فناوری miracast پشتیبانی نمیکند میتوانید با کابل USB-C یا آداپتور HDMI به مانیتور مورد نظر متصل شوید. پس از متصل کردن گوشی به دکس نوتیفیکیشنی برای قابلیت دکس نمایش داده میشود که با فعال کردن آن به آن متصل می شوید. در گوشی های پرچمدار سامسونگ نیاز به نصب برنامه ندارید و این قابلیت روی گوشی متصل است. 

از تبلت برای متصل شدن به دکس استفاده کنید: اکثر تبلت های گلکسی به نحوی هستند که میتوانید گوشی خود را به آن متصل کنید و از قابلیت دکس استفاده کنید و تبلت را بدون مانیتور اضافه به کامپیوتر متصل کنید.

مطالعه بیشتر: برد شارژ گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟

معایب سامسونگ Dex

هر چند این دکس ها از وسایل کاربردی به حساب می آیند و استفاده از برنامه های گوشی شما را بسیار آسان و راحت تر میکند اما همانطور که اغلب برنامه های را روی مانیتور، تلویزیون یا تبلت به خوبی اجرا میکند برخی از برنامه ها را هم ممکن است اجرا نکند و یا به صورت عمودی و کوچک اجرا کند. اما به طور کلی می توانیم به چشم وسیله ای کاربردی و مفید به آن نگاه کنیم.

مطالعه بیشتر:  تشخیص پردازنده گوشی (سی پی یو - CPU) انواع گوشی اندروید

سخن آخر

خب رسیدیم به آخر مطلب که نیاز میدونم یک موضوع رو دوباره به شما عزیزان یادآوری کنم. برای استفاده از فناوری سامسونگ دکس باید گوشی های سری گلکسی اس 8 و اس8 پلاس داشته باشید زیرا در حال حاضر فناوری دکس تنها با گوشی های پرچمدار سامسونگ سازگار است. همانطور که دیدید میتوانیم با استفاده از این فناوری پیشرفته گوشی خود را به یک کامپیوتر تبدیل کنیم و از برنامه های خاص گوشی خود به طور بهتری استفاده کنیم. امیدوارم در این مقاله به خوبی سامسونگ دکس را معرفی کرده باشیم. حتما نظرات خود را راجب این فناوری با ما به اشتراک بگذارید

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا