تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

آی سی تغذیه چیست و چه نقشی در گوشی دارد

در برد گوشی های هوشمند و امروزی آی سی و قطعات مختلفی وجود دارد که نقش بسیار مهمی در عملکرد گوشی دارند اما آی سی تغذیه بکی از مهم ترین آنها می باشد که نقش بسیار کاربردی و مهمی را در گوشی های شما دارد. در این مقاله اطلاعات کاملی راجب آی سی تغذیه قرار داده ایم که بهتر است آن را مطالعه کنید. خصوصا افرادی که در حوزه تعمیرات گوشی در حال آموزش و یادگیری هستند این مقاله برایشان بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود.

آی سی تغذیه همانطور که از اسمش پیداست انرژی بقیه آی سی ها و باتری گوشی را تامین میکند. این قطعه همواره در معرض جریان برق است. وجود این قطعه است که باعث میشود باتری گوشی شارژ شود. این قطعه از حساسیت و ظرافت بالایی برخوردار است که در صورت بروز مشکلات خراب میشود و لازم است آن را عوض کنید. از لحاظ فنی این آی سی در  مدار گوشی قرار گرفته است. علاوه بر تامین تغذیه شارژ این آی سی در بخش کنترل درایور نور پشت صفحه گوشی نقش دارد. از کاربرد های دیگر این آی سی نیز میتوان به کنترل کلید های گوشی مانند پاور، منو، ولوم، و در برخی گوشی ها کلید سایلنت اشاره کرد که برعهده آی سی تغذیه می باشد.

آی سی تغذیه

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین شارژر وایرلس برای آیفون

ساختار آی سی تغذیه چگونه است؟

آی سی تغذیه توسط چهار پین به باتری گوشی متصل شده و با گرفتن ولتاژ از باتری انرژی سایر قطعات و بخش های گوشی را تامین میکند. به طوری که ولتاژ به مدار حفاظت جریان وارد شده و سپس به آی سی تغذیه میرود. این مدار نقش حفاظت از آی سی در برابر سوختگی و خرابی دارد. اگر ولتاژ ورودی به این مدار بیش از اندازه باشد مدار حفاظت جریان از کار افتاده و موجب خرابی آی سی تغذیه و در نتیجه خاموش شدن گوشی میشود. در ادامه علائم دیگری از خرابی آی سی تغذیه را مطرح کرده ایم.

علائم خرابی آی سی تغذیه در گوشی

دانستن خرابی آی سی به شما کمک میکند که سریع تر مشکل گوشی خود را بفهمید و اقدام به تعمیر آن کنید و بتوانید گوشی خود را نجات دهید. برخی علائم به شرح زیر است.

  • یکی از علائم همانطور که گفته شد خاموش شدن گوشی میباشد.
  • از دیگر علائم ها تداخل در آنتن دهی گوشی میباشد. به طوری که علامت شبکه نرمال بوده اما گوشی آنتن ندهد.
  • همانطور که گفتیم آی سی تغذیه به باتری متصل است بنابراین خرابی باتری یکی از نشانه های خرابی آی سی تغذیه میتواند باشد.

توجه داشته باشید که تعویض و تعمیر آی سی تغذیه گوشی نیازمند تخصص و مهارت بالا میباشد. بنابراین به معتبرترین مرکزی که میشناسید مراجعه کنید.

علائم خرابی آی سی تغذیه در گوشی

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین تبلت های قلم دار موجود در بازار

 از بهترین تولید کنندگان آی سی تغذیه

شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت میکنند و شرکت های تولیدکننده گوشی نیز با آنها برای تامین آی سی تغذیه ای قرارداد میبندند. چند تا از برترین تولید کنندگان آی سی تغذیه samsung، Intel، Taiwan Semiconductor، SK Hynix، Micron Technology، Broadcom، Qualcomm و… می باشند. هنگام خرابی آی سی گوشیتان کافیست گوشی خود را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

آی سی تغذیه با آی سی شارژ چه تفاوتی دارد؟

این دو قطعه در گوشی از مهم ترین و کاربردی ترین قطعات است. تفاوت کوچکی که میان این دو مطرح است نقش آنها در گوشی می باشد که آی سی تغذیه در تامین  و جریان انرژی به دیگر آی سی ها را دارد و آی سی شارژ وظیفه شارژ باتری و تامین ولتاژ آن را بر عهده دارد. هر دوی آن بسیار حساس بوده و همچنین عملکردی نزدیک به هم دارند.

آی سی تغذیه با آی سی شارژ چه تفاوتی دارد؟

علت آسیب دیدن آی سی شارژ چیست؟

  • استفاده نکردن از شارژر اورجینال و  خرید شارژر موبایل تقلبی از مکان های غیر معتبر
  • استفاده از پاور بانک های بی کیفیت و تقلبی 
  • استفاده از شارژر فندکی تقلبی ماشین
  • قرار دادن بیش از حد گوشی در شارژ
  • خرابی کابل شارژر و یا نوسانات برق
  • قرار گرفتن پورت شارژ موبایل در معرض آب و یا ضربه و…

مطلب آخر

در این مقاله به خوبی فهمیدید که آی سی گوشی چقدر میتواند در معرض آسیب قرار گیرد و از طرفی چقدر مهم و کاربردی است و به طور کلی گوشی بدون آن غیر قابل استفاده میشود. بنابراین شما کافیست از شارژر های اورجینال و یا پاور بانک های اورجینال و معتبر استفاده کنید. میدانید که برای خرید شارژر های اورجینال باید به مکانی معتبر مراجعه کنید. 

پیشنهاد ما سایت تهران جانبی می باشد که انواع شارژر ها نظیر شارژر معمولی گوشی، شارژر وایرلس، شارژر فندکی ماشین، پاور بانک و… را موجود دارد و به صورت عمده در اختیار شما عزیزان قرار میدهد. شما برای اطمینان از اورجینال بودن محصول می توانید اطلاعات درج شده هر کدام را در سایت تهران جانبی مشاهده کنید و خرید خود مطمئن باشید.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا