تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

سوکت شارژ گوشی چیست و چه زمانی به تعویض آن نیاز داریم؟

قطعا سوکت شارژ گوشی از مهمترین قطعات یک گوشی محسوب میشود. سوکت شارژ یا همان درگاه شارژ محلی برای اتصال گوشی به برق و شارژ و شارژ شدن باتری گوشی برای عملکرد آن میباشد. اغلب پس از مدتی ممکن است شاهد بروز مشکلاتی در آن شویم. اختلال در سوکت یعنی اختلال در استفاده و شارژ شدن گوشی. قبل از ارائه دلایل خرابی آن بهتر است به شما پیشنهاد کنیم کارهایی برای سالم ماندن آن انجام دهید و از بروز مشکلات جلوگیری کنید. اما اگر مشکلی در سوکت گوشی شما ایجاد شد نگران نباشید اگر به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید مشکل به خوبی برطرف خواهد شد. در این مقاله از تهران جانبی سوکت شارژ گوشی را به طور کامل و اساسی معرفی میکنیم و توضیح میدهیم که چه زمانی نیاز به تعویض آن دارید.

سوکت شارژ گوشی

دلایل خرابی سوکت شارژ گوشی

علت های زیاد و ساده و پیش پا افتاده ای میتواند سبب خرابی سوکت شارژ موبایل شما شود. ما در اینجا چند مورد اصلی را بیان کرده ایم. با محافظت گوشی از این موارد گفته شده میتوانید از خرابی سوکت شارژ خود جلوگیری کنید. برای مثال:

استفاده طولانی مدت از شارژر غیر اصل

با توجه به بازار امروز میدانید که نسخه های تقلبی لوازم جانبی موبایل بسیار زیاد شده است. همچنین در حال حاضر شرکت های سازنده موبایل در حال حذف شارژر گوششی بر روی بسته بندی خود هستند. بنابراین بهتر است از فروشگاهی معتبر شارژر اصل گوشی خود را خریداری کنید. استفاده از شارژر تقلبی آسیب های زیان باری به موبایل شما وارد خواهد کرد. اگر فروشنده هستید و به دنبال شارژر اصل برای فروش میگردید تهران جانبی در خدمت شماست تا انواع لوازم جانبی موبایل عمده و انواع شارژر های اصل را به صورت عمده در اختیار شما قرار دهد.

مطالعه بیشتر:  بهترین لوازم جانبی آیفون 13 پرو در تهران جانبی

برخورد آب با سوکت شارژ گوشی

یکی دیگر از عواملی که حتما باعث خرابی سوکت میشود قرار گیری گوشی در برخورد با آب و رطوبت است. با ورود کمی آب و رطوبت به داخل سوکت شارژ اختلات و اتصالاتی در کانکتور ها ایجاد میشود و سبب از گار افتادن و سوختن سوکت شارژ میشود. اگر حجم آب بیشتر باشد که سبب سوختن قطعات دیگر گوشی و از کار افتادن گوشی نیز میشود. 

وارد شدن هر گونه ضربه ای به گوشی

سقوط گوشی از ارتفاع و برخورد آن با سطح سخت ممکن است علاوه بر ضربه و آسیب به صفحه نمایش سبب آسیب به سوکت شارژ نیز شود و اختلالاتی در شارژ شدن گوشی ایجاد کند. خصوصا اگر گوشی طوری سقوط کند که با لبه پایینی آن به زمین برخورد کند.

وارد شدن آلودگی و گرد و غبار

آلودگی در همه جا سوکت شارژ گوشی شما را تهدید میکند و پس از مدتی باعث اختلال در اتصال آن به برق و شارژ شدن گوشی میشود. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن آن به هیچ عنوان از اشیای خیس استفاده نکنید و بدون دانستن روش های تمیز کردن سوکت به سراغ تمیز کردن آن نروید زیرا ممکن است آسیب های جدی تری به سوکت شارژ وارد کنید. کافیست با استفاده از مسواک درگاه شارژ را تمیز کنید.

اتصال و خارج کردن نادرست شارژر از سوکت

یکی دیگر از عواملی که پس از مدتی باعث خرابی سوکت شارژ میشود همین مورد است. در هنگام وارد کردن شارژر در سوکت نیاز نیست به آن فشاری وارد کنید. مورد دیگری که باید دقت کنید این است که به درستی و با توجه به درگاه شارژر را وارد کنید زیرا ممکن است پین های داخل سوکت شکسته شوند و نیاز به تعویض سوکت داشته باشید.

مطالعه بیشتر:  معرفی بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون
خرابی سوکت شارژ

چه زمانی نیاز به تعویض سوکت گوشی داریم؟

نشانه ها و اختلالاتی وجود دارد که به شما عزیزان نشان میدهد سوکت گوشی نیاز به تعویض دارد. در ادامه انواع نشانه های خرابی سوکت شارژ را مطرح کرده ایم که در صورت مشاهده آن در گوشی خود سریعا به تعمیرکار مراجعه کنید و از مشکلات بزرگ تر جلوگیری کنید.

  • قطع و وصل شدن شارژ گوشی هنگام شارژ شدن

یکی از مهم ترین نشانه های خرابی سوکت شارژ گوشی شما میتواند قطع ووصل شدن شارژ هنگام شارژ شدن و اتصال به برق باشد. هنگامی که کابلی خریداری میکنید به هیچ عنوان نباید قطع و وصلی رخ بدهد. البته این مورد میتواند دلایل دیگری مانند خرابی کابل شارژ و یا تقلبی بودن شارژر نیز داشته باشد. اگر از اصل بودن شارژر خود مطمئنید پس مشکل میتواند از سوکت باشد.

  • عدم شارژ گوشی

در برخی موارد به طور کل گوشی شما شارژ نمیشود. قبل از هر چیز کابل شارژر را بررسی کنید. در صورت سلامت کابل مشکل از سوکت شارژ است که معمولا به دلیل عقب رفتن زبانه سوکت و یا گشاد شدن سوکت ایجاد میشود. در  اینجا نیاز به تعمیر و تعویض سوکت شارژ خواهید داشت.

  • قرار دادن گوشی در حالت خاص برای شارژ شدن

مطمئنا اغلب شما با این مشکل روبه رو شده اید. در این صورت نیز کابل شارژر خود را باید بررسی کنید و سپس اقدام به تعمیر و تعویض سوکت شارژ موبایل خود کنید. در تهران جانبی با خرید شارژر اصل با قیمتی مناسب چنین مشکلاتی برای شما ایجاد نخواهد شد.

مطالعه بیشتر:  فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تبریز

مطالعه بیشتر: آیفون 15 با درگاه USB-C: ارتباط اترنت برای اینترنت سریع‌تر!!

انواع سوکت های شارژر را بشناسید

برای پیش گیری از خراب شدن سوکت شارژر ابتدا لازم است مطمئن شوید که از شارژر مناسبی استفاده میکنید. سوکت ها انواع مختلفی دارندد که در ادامه آنها را معرفی کرده ایم.

سوکت Apple 30 pin: این سوکت برای دستگاه های هوشمند اپل سال ساخت 2003 تا 2013 استفاده میشود که دارای ظاهری مستطیل شکل و نازک  میباشد که طول آن از عرضش بسیار بیشتر است.

مینی USB: شارژر هایی با این نوع سوکت را میتوان روی گوشی های ساخت قبل از 2008 استفاده کرد.

لایتنینگ: اغلب شما با این مدل سوکت آشنایی دارید. شارژر های لایتنینگ مناسب برای دستگاه های هوشمند اپل است. از هر طرف این شارژر میتوانید استفاده کنید و نگران خرابی سوکت شارژ گوشی نباشید. 

میکرو USB: این سوکت از نوع محبوب ترین آنها میان دستگاه های هوشمند ساخته شده در بین سال های 2008 تا 2016 دانست البته این نوع سوکت برای دستگاه های اپل قابل استفاده نمی باشد.

سوکت USB-C: از رایج ترین سوکت های امروزه USB-C میباشد که با نام تایپ سی نیز آنرا میشناسند و در دستگاه های اندروید استفاده شده است. شارژر این نوع  سوکت نیز میتواند از دو طرف وارد گوشی شود.

انواع سوکت های شارژر

کلام آخر

همانطور که گفتیم سوکت شارژ گوشی از مهم ترین قطعات یک گوشی میباشد و عوامل زیادی وجود دارد که میتواند باعث خرابی سوکت شود. شما با خرید شارژر از بسیاری آسیب ها جلوگیری میکنید. همانطور که قبل تر اشاره کردیم با خرید عمده شارژر اصل از سایت تهران جانبی میتوانید سلامت سوکت شارژ مشتری خود و رضایت او را تضمین کنید. فروش شارژر اصل میتواند به افزایش مشتری های شما نیز منجر شود. پس همین الان به صفحه اصلی سایت تهران جانبی مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. عالی بود! من چند بار سوکت شارژ گوشیم رو تعویض کرده‌ام، اما اطلاعی نداشتم که ممکنه دلیلش مشکل داخلی باشه. ممنون از نکات مفیدتون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا