تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

برد شارژ گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟

بهتر است برد شارژ گوشی را اینگونه معرفی کنیم که هر گوشی بدون داشتن این قطعه نمیتواند روشن بماند. ممکن است با این مشکل روبرو شده باشید که با وارد کردن شارژر به سوکت گوشی باتری شروع به شارژ شدن نکند. در این صورت یعنی برد شارژ دچار اختلال و خرابی شده است. بنابراین می توانیم برد شارژ را یک قطعه مهم در گوشی بدانیم. در این مقاله علت های خرابی برد شارژ می پردازیم و چیستی برد شارژ را به طور واضح تری توضیح خواهیم داد.

برد شارژ گوشی

برد شارژ گوشی چیست؟

میدانید که هر گوشی برای روشن ماندن نیاز به انرژی باتری دارد و بدون آن غیر قابل استفاده میشود. قطعات زیادی هستند که در گوشی وظسفه تامین انرژی را دارند یکی از مهمترین آنها برد شارژ می باشد. چرا مهم ترین؟ چون قطعاتی مانند سوکت شارژ، خازن، دیود، آی سی شارژ و.. روی برد شارژ قرار دارد. 

پیشنهاد ویژه: خرید عمده شارژر موبایل از تهران جانبی با تخفیف ویژه، مناسب برای فروشندگان

عوامل خرابی برد شارژ گوشی

وارد شدن ضربه به دستگاه میتواند به برد شارژ آسیب های زیادی وارد کند. در صورتی که گوشی شما شارژ نشود باید به بررسی برد شارژ بپردازید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. البته ناگفته نماند که هنگام اختلال در شارژ شدن باتری گوشی، در وهله اول کابل شارژ ، سلامت سوکت و همچنین کثیفی سوکت را بررسی کنید سپس اگر هیچکدام موردی نداشت به تعمیرکار مراجعه کنید. از عوامل دیگری که بهتر است به آنها اشاره کنیم وارد شدن گرمای زیاد به باتری و سوختن برد شارژ (که میتواند در اثر قرار گرفتن گوشی در نور خورشید، بروز مشکلات برقی و یا کیفیت پایین قطعات گوشی باشد) ، قرار گیری گوشی خصوصا سوکت شارژ در معرض آب است که میتواند سلامت برد شارژ را به خطر بیاندازد و سبب خرابی آن شود.

عوامل خرابی برد شارژ گوشی

نشانه های خرابی برد گوشی

آسیب دیدن برد گوشی میتواند باعث خرابی و از کار افتادن بخش های دیگر گوشی نیز شود. البته خرابی برد شباهت زیادی به خرابی قسمت های دیگر گوشی مانند خرابی باتری و مشکلات نرم افزاری دارد. به همین دلیل است که در صورت دیدن علائمی که در ادامه گفته ایم باید به تعمیرکار مراجعه کنید تا از بابت آن مطمئن شوید اما به طور کلی نشانه ای خرابی برد گوشی به شرح زیر است:

  • هنگی موبایل و ریستارت خود به خودی
  • خاموش شدن گوشی و روشن نشدن آن
  • خاموش و روشن شدن گوشی به صورت پی در پی
  • هنگ کردن و گیر کردن گوشی روی لوگوی آن پس از روشن شدن
  • روشن شدن گوشی بدون نشان دادن صفحه نمایش
  • خالی کردن باتری گوشی و یا دیر شارژ شدن آن
  • اسپیکر یا دوربین و میکروفون از کار می افتد.
مطالعه بیشتر:  فروش عمده لوازم جانبی موبایل در شیراز

هنگام تعویض برد شارژ به چه نکاتی توجه کنیم؟

مطمئن شوید که قطعه اورجینال برای گوشی شما هنگام تعویض استفاده میشود. انتخاب تعمیرکار با تجربه و حرفه ای نیز از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. برد های شارژ امروزه کارایی بیشتری از گذشته پیدا کرده است و در اتصال میکروفون، اتصالات آنتن و.. نیز به کار میرود. بنابراین انتخاب برد شارژ مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سخن آخر

در این مقاله به طور کامل برد شارژ را بررسی کردیم و اطلاعات کاملی به شما درباره این موضوع ارائه دادیم. شما با خواندن این مطلب از سایت تهران جانبی به خوبی می توانید مشکل برد شارژ و گوشی خود را متوجه شوید و قبل از دیر شدن به آن رسیدگی کنید. از طرفی شاید این سوال برای همه شما عزیزان پیش بیاید که آیا برد شارژ تعمیر میشود یا خیر؟ همانطور که گفتیم تعمیر این قطعه نیاز به تعمیرکار حرفه ای و خبره دارد و کار هر کسی نیست. بهتر است به فردی با تجربه آن را بسپارید.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا