راهنمای خرید

راهنمای خرید آداپتور آیفون، کلگی شارژر اپل اصل برای گوشی iphone

همانطور که میدانید سری یا همان آداپتور شارژر یکی از مهم ترین بخش های یک شارژ و همچنین از مهمترین لوازم جانبی موبایل محسوب می شود. از آنجایی که شرکت اپل تصمیم به حذف شارژر در بسته بندی موبایل های خود گرفت خرید شارژر برای گوشی های آیفون برای افراد به یک معضل تبدیل شده است. چرا که میدانید امروزه جنس های تقلبی در هر زمینه ای از لوازم جانبی موبایل بسیار افزایش یافته و ممکن است گاهی اوقات تشخیص اصلی آنها کار سختی باشد. بنابراین با ندانستن نکاتی در رابطه با آداپتور های اصلی آیفون نمیتوانید یک شارژر استاندارد و بدون ضرر برای گوشی خود تهیه کنید. در ادامه توضیحات کامل و راهنمای کاملی را برای خرید آداپتور اصل گوشی های اپل قرار داده ایم که مطمئنا برای شما مفید خواهد بود.

پیشنهاد ويژه: راهنمای راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل + سرمایه اولیه

تشخیص اصل بودن آداپتور آیفون

از آنجایی که آداپتور آیفون سری 11 به بعد از آداپتور 20 واتی استفاده میکنند در اینجا راهنمای خرید کلگی 20 واتی آیفون را بررسی میکنیم و نکات تشخیص اصل بودن آن را قرار میدهیم. شارژر 20 واتی آیفون از نوع type-c است که در فرکانس 50 تا 60 هرتز و ولتاژ 100 تا 240 کار میکند. ولتاژ خروجی این شارژر 9 ولت است و جریان 2.2 آمپری دارد که در نتیجه با قدرت 20 وات گوشی شما را شارژ میکند. 

بسته بندی این شارژر خصوصیات و ویژگی های ظاهری خاصی دارد که به کمک آنها میتوانید اصل و فیک را به خوبی تشخیص دهید. در ادامه هر کدام از ویژگی ها را به طور جداگانه بررسی کرده ایم.

مطالعه بیشتر:  راهنمای خرید و انتخاب بهترین پاوربانک شیائومی در سال 2024

رنگ آداپتور روی بسته بندی:  عکس آداپتوری که روی جعبه بسته بندی شارژر اصلی اپل قرار داده اند کاملا سفید است در صورتی که در نمونه فیک آن رنگ آداپتور کمی تاریک تر چاپ شده است. در تصویر می توانید این تفاوت رنگ را احساس کنید که تصویر سمت چپ نمونه اصلی شارژر آیفون میباشد.

رنگ آداپتور روی بسته بندی

نوع فونت تایپی عدد 20 روی جعبه: این مورد نیز در نمونه های فیک متفاوت است البته با دقت زیاد میتوانید به این موضوع پی ببرید. ممکن است این روش برای همه افراد کار آسانی نباشد. در عکس بالا اگر توجه کنید تفاوت را احساس میکنید.

شکل usb- c روی جعبه: تصویر USB-C شارژر روی بسته بندی در موارد فیک پررنگ تر و با سایه های بیشتری کشیده شده است که نشان دهنده فیک بودن شارژر میباشد. همچنین همانطور که در تصویر نیز مشاهده میکنید سری لایتنینگ شارژر در نمونه تقلبی از اصلی کوچکتر به نظر میرسد.

نوع فونت تایپی عدد 20 روی جعبه

تطابق سریال نامبر: توجه کنید که سریال نامبر درج شده روی آداپتور دقیقا مانند سریال نامبر درج شده روی جعبه باشد. کوچکترین تفاوت نشان دهنده تقلبی بودن شارژر میباشد. همچنین محل دقیق قرارگیری سریال نامبر را نیز بررسی کنید که در تصویر زیر قرار داده ایم.

تطابق سریال نامبر

دفترچه راهنما: در جعبه بسته بندی شارژر های اصلی شرکت اپل دو دفترچه راهنما وجود دارد که این موضوع ربطی به اینکه شارژر در کدام کشور به فروش میرسد ندارد. در تمام بسته بندی های اصلی این دفترچه راهنما باید وجود داشته باشد.

میزان محو بودن نوشته های روی آداپتور: نیز نشان دهنده اصلی یا فیک بودن محصول است. به طور کلی بهتر است بدانید که نوشته های روی محصولات شرکت اپل به طور کلی محو و تار هستند. چرا که این شرکت برای کاهش ضرر به محیط زیست از جوهر خاصی استفاده میکند. بنابراین اگر نوشته ها پررنگ بود مطمئنا از یک شارژر فیک آیفون استفاده میکنید. 

مطالعه بیشتر:  راهنمای خرید و انتخاب بهترین پاوربانک انکر در سال 2024
میزان محو بودن نوشته های روی آداپتور

جمع بندی

تشخیص اصلی و تقلبی بودن آداپتور آیفون بسیار حائز اهمیت است. برای اطمینان از اصلی بودن آداپتور آیفون، بهتر است از مکان های معتبر خرید کنید و از امکانات اصلی آیفون استفاده کنید. استفاده از آداپتور تقلبی می‌تواند به آسیب دیدن دستگاه شما و حتی خطرات ایمنی منجر شود. بهتر است همیشه آداپتور های معتبر و اصلی را انتخاب کنید تا از امنیت و عملکرد بهتر دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا