اتاق خبر

آیفون 5s به جمع محصولات منسوخ اپل پیوست!

آیفون 5s، یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند تاریخ، سرانجام به جمع محصولات منسوخ اپل پیوست. این خبر در حالی منتشرمی‌شود که نسل ششم آیپاد تاچ و آیمک 21.5 اینچی 2015 نیز به لیست محصولات کلاسیک این شرکت اضافه شده‌اند.

طبق اعلام اپل، از این پس فروشگاه‌ها و مراکز مجاز خدمات این شرکت، پشتیبانی و تعمیرات سخت‌افزاری آیفون 5s را ارائه نخواهندداد. این رویه شامل سایر محصولات منسوخ اپل نیز می‌شود.

تهران جانبی پخش عمده انواع گجت ها و لوازم گیمینگ

آیفون 5s که در سپتامبر 2013 روانه بازار شده بود، به عنوان اولین گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت تاچ آیدی و چیپست 64 بیتیA7 شناخته می‌شود. این گوشی در زمان عرضه خود، نقشی انقلابی در دنیای گوشی‌های هوشمند ایفا کرد و به محبوبیت بالایی در بین کاربران دست یافت.

محصولات منسوخ اپل

اپل معمولا محصولاتی را که 7 سال از تاریخ عرضه رسمی آنها می‌گذرد، به لیست محصولات منسوخ خود اضافه می‌کند.

آیپاد تاچ نسل ششم و آیمک 21.5 اینچی 2015 نیز که به ترتیب در سال‌های 2015 و 2015 عرضه شده بودند، از این پس به عنوان محصولات کلاسیک شناخته خواهند شد. با وجود اینکه این محصولات دیگر جزو جدیدترین تولیدات اپل به شمار نمی‌روند، اما همچنان می‌توانند برای بسیاری از کاربران کارآمد باشند.

مالکان آیپاد تاچ نسل ششم:

این دستگاه دیگر توسط اپل تولید نمی‌شود، اما همچنان می‌تواند برای کارهایی مانند مرور وب، گوش دادن به موسیقی یا تماشای ویدیومفید باشد.

مالکان iMac 21.5 اینچی 2015:

این دستگاه زمانی یک کامپیوتر محبوب بود، اما مدل‌های جدیدتر با عملکرد و قابلیت‌های به مراتب بهتر، جایگزین آن شده‌اند.

با وجود منسوخ شدن، این محصولات همچنان می‌توانند برای بسیاری از کاربران کارآمد باشند.

گفتنی است که اپل استورها و مراکز مجاز این شرکت تا دو سال دیگر، در صورت در دسترس بودن قطعات، خدمات تعمیرات و پشتیبانی سخت‌افزاری این محصولات را ارائه خواهند داد.

با اين حال اگر از آیفون 5s استفاده می‌کنید، بهترین راهکار ارتقا به یک مدل جدیدتر آیفون است که پشتیبانی کامل را دریافت می‌کند. مدل‌های جدیدتر از نظر عملکرد، دوربین و قابلیت‌های دیگر به طور قابل توجهی پیشرفته‌تر هستند.

استفاده به عنوان دستگاه ثانویه: اگر تمایلی به ارتقا یا جایگزینی این دستگاه‌ها ندارید، می‌توانید از آنها به عنوان دستگاه‌های ثانویه برای کارهایی مانند مرور وب، گوش دادن به موسیقی یا تماشای ویدیو استفاده کنید يا می‌توانید آیفون 5s را به عنوان یک گوشی دست دوم بفروشید.

تاثیر این موضوع بر کاربران چیست؟

اگر از آیفون 5s استفاده می‌کنید، همچنان می‌توانید از آن استفاده کنید، اما در صورت بروز مشکل سخت‌افزاری، تعمیر آن دشوارتر وپرهزینه‌تر خواهد بود.

ممکن است برخی از برنامه‌ها و خدمات جدید به تدریج از پشتیبانی آیفون 5s دست بکشند.

آیپاد تاچ نسل ششم به عنوان یکی از آخرین نسل‌های این پخش‌کننده موسیقی محبوب، در سال 2015 معرفی شد. اپل در سال 2022 رسما تولید سری آیپاد تاچ را متوقف کرد.

آیمک 21.5 اینچی 2015 نیز در زمان عرضه خود، با نمایشگر رتینا 4K، از جمله کامپیوترهای محبوب اپل به شمار می‌رفت.

منسوخ شدن آیفون 5s، آیپاد تاچ نسل ششم و آیمک 21.5 اینچی 2015، نشان‌دهنده گذر زمان و پیشرفت سریع تکنولوژی است. با اینحال، خاطرات این محصولات محبوب برای بسیاری از کاربران، تا همیشه باقی خواهد ماند.

قابل ذكر است كه ، لیست محصولات منسوخ شده اپل به طور مرتب به‌روز می‌شود. برای اطلاع از آخرین لیست، می‌توانید به وب سایت اپل مراجعه کنید.

مطالعه مقالات بيشتر در تهران جانبي :

بررسی ساعت هوشمند مدل HK9 Pro نسخه جدید

راهنمای خرید بهترین پاوربانک بیوا در سال ۱۴۰۳

راهنمای خرید هارد اکسترنال، معرفی بهترین مارک ها در سال ۲۰۲۴

سایت تهران پخش: مرجعی معتبر برای استعلام قیمت روز گوشی

سامسونگ و تحولی بزرگ در برون‌سپاری تولید گوشی‌های هوشمند!

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا