تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

واردات گلس گوشی از چین به ایران

از آنجایی که گلس گوشی یکی از مهم ترین و پرفروش ترین لوازم جانبی موبایل می باشد، همواره خرید عمده آن دغدغه ای برای فروشندگان عزیز است. چندین راه برای خرید عمده گلس گوشی موجود است. اما برخی افراد مایلند که از خارج از کشور محصولات خود را وارد کنند. برای خرید عمده گلس بزرگترین و بهترین منبع چین و دبی میباشد که البته اغلب افراد به دلیل حاشیه سود بالا کشور چین را برای واردات لوازم جانبی موبایل خود انتخاب میکنند. در ادامه  نحوه واردات گلس گوشی از چین به ایران و هزینه های آن را مطرح کرده ایم.

انواع گلس گوشی 

میدانید گلس ها برای محافظت از صفحه نمایش موبایل استفاده می شوند. با توجه به ظرافتی که در گوشی های امروزه به کار برده شده است خرید گلس یک امر ضروری برای مشتری شما خواهد بود. بنابراین فروش قابل توجهی از بازار لوازم جانبی موبایل سهم گلس ها شده است. از طرفی گلس ها انواع مختلفی با توجه به نوع گوشی و نیاز مشتری دارند که در اینجا لیستی از رایج ترین و پرفروش ترین آنها را قرار داده ایم.

  • گلس تمام صفحه: این نوع گلس تمام قسمت های صفحه نمایش موبایل را پوشش میدهد و در برابر ضربات بسیار مقاوم است. ناگفته نماند این نوع گلس ها در دو نوع فول چسب و دور چسب موجود است. هر دو نوع از چسب قوی برخوردارند.
  • گلس معمولی: این گلس ها از گلس های رایج بازار است که اغلب به صورت تخت می باشد. میتوان یکی از علت های فروش زیاد این گلس قیمت به صرفه و پایین آن دانست. البته ناگفته نماند که این نوع گلس ها برای گوشی هایی که دارای صفحه خمیده هستند مناسب نیست.
  • گلس های خمیده: این نوع گلس ها برای گوشی های خمیده مناسب است و تمام لبه های خمیده صفحه نمایش موبایل را پوشش میدهد.
  • گلس سرامیکی: محبوبیت گلس سرامیکی و فروش زیاد آن به دلیل مقاومتی است که در برابر هرگونه ضربه دارد. این نوع گلس ها مقاومت بیشتری نسبت به گلس های شیشه ای و پلاستیکی دارند. به طوری که اگر در اثر ضربه ترکی به آن وارد شود شکسته نمیشود و ترک در جای خود باقی میماند.

گلس ها انواع مختلفی از نظر جنس طراحی و ویژگی دارند. ما در اینجا نمونه های محبوب و پرفروش را به شما عزیزان معرفی کردیم. برای شناخت انواع دیگر آن میتوانید به مقالات دیگر سایت مانند خرید عمده گلس مراجعه کنید.

اهمیت واردات گلس گوشی از چین به ایران

شاید این سوال را از خود بپرسید که چرا بهتر است که گلس گوشی را از چین وارد کنیم؟ دلایل اهمیت واردات گلس از چین چند دسته اند. در ادامه راجب هر کدام به طور مختصر توضیح داده ایم.

  1. اولین دلیل این است که چین یکی از بزرگترین و اصلی ترین منبع در تولید لوازم جانبی موبایل و گلس است. به طوری که طبق گفته کارشناسان 90 درصد گلس گوشی را چین تولید میکند. همین امر باعث میشود ایران برای تامین نیاز گلس از چین  واردات داشته باشد.
  2. مورد بعدی قیمت مناسب این محصول در چین است. قیمت گلس در چین نسبت به سایر کشور ها بسیار ارزان تر است. همین مورد باعث شده است که اغلب وارد کنندگان لوازم جانبی موبایل به دلیل حاشیه سود بالا چین را برای واردات خود انتخاب کنند.
  3. همچنین همانطور که گفتیم از آنجایی که چین یکی از اصلی ترین منبع های تولید گلس است انواع مختلفی از گلس را تولید میکند. بنابراین ایرانیان با خرید عمده گلس از چین میتوانند انواع مختلفی را تهیه کنند و مدل های مختلف آن را داشته باشند.
مطالعه بیشتر:  بهترین پاوربانک های خورشیدی در دنیا کدام ها هستند؟

بنابراین با توجه به همه اینها واردات گلس گوشی از چین به ایران مزایای زیادی برای ایرانیان دارد. در اینجا به برخی از مزایای خاص واردات گلس از چین برای واردکنندگان ایرانی نیز اشاره می‌کنیم:

  • سرمایه اولیه کم: واردات گلس از چین به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد. این امر باعث می‌شود که حتی افراد با سرمایه کم نیز بتوانند وارد این تجارت شوند.
  • بازار فروش بزرگ: ایران بازار فروش بزرگی برای گلس است. با توجه به افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت در ایران، تقاضا برای گلس نیز در این کشور رو به افزایش است.
  • فرآیند ساده واردات: واردات گلس از چین فرآیند ساده‌ای دارد. این امر باعث می‌شود که واردکنندگان ایرانی بتوانند به راحتی وارد این تجارت شوند.

با توجه به این مزایا، واردات گلس گوشی از چین به ایران می‌تواند یک تجارت پرسود برای واردکنندگان ایرانی باشد.

فرآیند واردات گلس گوشی از چین به ایران

فرآیند واردات گلس گوشی از چین به ایران

برای خرید عمده گلس از چین باید از چندین مرحله گذر کنید تا بتوانید محصول خود را دریافت کنید در اینجا مراحل را به ترتیب با توضیحات کافی قرار داده ایم:

تحقیق و مذاکره در مورد تامین کنندگان

در ابتدای کار باید منبع فروش گلس مورد نظر خود را در چین پیدا کنید و راجب محصولات آن تحقیق کنید. مهم ترین موردی که باید در مورد هر تامین کننده در نظر داشته باشید اعتبار آن و کیفیت محصول آن میباشد. به هر حال هزینه شما با ارزش می باشد و باید رضایت مشتری خود را جذب کنید. بنابراین کیفیت محصول بسیار مهم است. بیشترین تولیدات لوازم جانبی موبایل در شهر شنژن در استان گوانگدونگ چین انجام میشود.

پس از پیدا کردن تامین کننده مورد نظر باید مذاکرات کافی مربوط به خرید خود را با آن داشته باشید. در این مذاکره باید قیمت محصول و شرایط خرید را بررسی کنید. همچنین به عوامل دیگری مانند کیفیت گلس و زمان تحویل آن توجه داشته باشید. 

نحوه پرداخت پس از خرید گلس از چین

روش های مختلفی برای پرداخت هزینه خرید عمده گلس از چین وجود دارد. برای مثال شما میتوانید 20 درصد هزینه محصول تولید نشده را پرداخت کنید و پس از تولید 80 درصد مابقی هزینه را پرداخت و کالای خود را تحویل بگیرید. اما برای خرید محصول تولید شده و موجود در انبار باید کل هزینه را پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه رایج ترین روش ها حواله یوان و دلار میباشد که در ادامه توضیح داده ایم:

مطالعه بیشتر:  راهنمای خرید فلش مموری

حواله یوان و دلار دو روش پرداخت رایج برای واردات کالا از چین هستند. در حواله یوان، خریدار مبلغ مورد نظر را به حساب بانکی تامین کننده در چین به یوان واریز می کند. در حواله دلار، خریدار مبلغ مورد نظر را به حساب بانکی تامین کننده در چین به دلار واریز می کند.

برای انجام حواله یوان یا دلار، خریدار باید به یکی از شعب بانک های عامل مراجعه کند و درخواست حواله را ارائه دهد. در این درخواست، خریدار باید اطلاعات زیر را ارائه دهد:

  • نام و نام خانوادگی تامین کننده
  • شماره حساب تامین کننده
  • مبلغ حواله
  • نوع حواله (یوان یا دلار)

بانک عامل پس از بررسی درخواست، حواله را صادر می کند و مبلغ مورد نظر را به حساب تامین کننده واریز می کند.

هزینه حواله یوان یا دلار به عوامل مختلفی مانند میزان حواله، بانک عامل و شرایط پرداخت بستگی دارد. به طور کلی، هزینه حواله دلار بیشتر از هزینه حواله یوان است.

سرعت حواله یوان یا دلار به عوامل مختلفی مانند بانک عامل، کشور مقصد و شرایط پرداخت بستگی دارد. به طور کلی، حواله یوان سریعتر از حواله دلار انجام می شود.

در ادامه، برخی از مزایا و معایب حواله یوان و دلار را بررسی می کنیم:

مزایای حواله یوان و دلار

  • روش پرداخت مطمئن و ایمن
  • امکان پرداخت به حساب بانکی تامین کننده در چین
  • امکان پرداخت به ارز مورد نظر (یوان یا دلار)

معایب حواله یوان و دلار

  • هزینه های نسبتاً بالا
  • زمان تراکنش نسبتاً طولانی

در نهایت، انتخاب روش پرداخت مناسب برای واردات کالا از چین به عوامل مختلفی مانند شرایط تامین کننده، هزینه های پرداخت، امنیت و سرعت پرداخت بستگی دارد.

انتخاب روش حمل و نقل 

دو روش برای حمل و نقل واردات پیش روی شما وجود دارد. حمل و نقل هوایی و حمل و نقل دریایی. 

حمل و نقل هوایی: نسبت به حمل و نقل دریایی هزینه بیشتری را دربر میگیرد. این نوع حمل و نقل اغلب مناسب برای کالاهایی است که حاشیه سود بسیار بالایی دارد و اهمیت هزینه حمل و نقل کم میشود. همچنین این نوع حمل و نقل برای خرید از چین، بار شما را زودتر به ایران می رساند.

حمل و نقل دریایی: این نوع حمل و نقل از رایج ترین حمل و نقل ها میباشد. زیرا هزینه کمتری دارد و به دو صورت خرده بار و کانتینر انجام میشود. وقتی بار شما به کانتینر نرسد محصولات وارداتی شما با مشتری های دیگر جمع میشود و همین مورد باعث کاهش هزینه های حمل و نقل خواهد شد.

ترخیص کالا از گمرک

پس از اینکه کالاهای خریداری شده شما به ایران رسید باید برای تحویل آن مراحل ترخیص گمرک را انجام دهید در ادامه به طور کامل راجب این موضوع توضیح داده ایم:

  1. ارائه مدارک: اولین مرحله برای ترخیص کالا از گمرک، ارائه مدارک لازم به گمرک است. این مدارک شامل موارد زیر است:
  • فاکتور خرید
  • بارنامه
  • بیمه نامه
  • گواهینامه بازرسی
  • سایر مدارک مورد نیاز (در صورت لزوم)
  1. پرداخت حقوق و عوارض گمرکی : پس از ارائه مدارک، باید حقوق و عوارض گمرکی کالا پرداخت شود. این هزینه ها بر اساس نوع کالا، ارزش کالا و کشور مبدا کالا تعیین می شود.
  1. بازرسی کالا: در برخی موارد، ممکن است کالا برای بررسی توسط گمرک بازرسی شود. این بازرسی برای اطمینان از اینکه کالا مطابق با قوانین و مقررات گمرکی است، انجام می شود.
  1. ترخیص کالا: پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و بازرسی کالا، کالا ترخیص می شود و می تواند از گمرک خارج شود.
مطالعه بیشتر:  راهنمای خرید بهترین هدفون Sony

در ایران، ترخیص کالا از گمرک توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام می شود. برای ترخیص کالا از گمرک، باید به یکی از گمرکات کشور مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید.

چالش های واردات گلس گوشی از چین به ایران

آخرین موضوعی که در این مقاله بسیار مهم است و به آن می پردازیم چالش هایی است که هنگام واردات با آن روبرو می شوید. هر کدام از این چالش ها توضیحات مختصری دارند به همین دلیل در ادامه به صورت لیست وار هر کدام را توضیح داده ایم.

  • مشکلات زبانی و فرهنگی
  • مشکلات مالی
  • مشکلات حمل و نقل
  • مشکلات گمرکی

واردکنندگان باید با آگاهی از این چالش‌ها، راهکارهای مناسب برای مقابله با آنها را باید انتخاب کنند.در اینجا برخی راهکار های مناسب برای کاهش چالش‌های واردات گلس گوشی از چین آورده شده است:

  • از مترجم یا نماینده‌ای که به زبان چینی مسلط است استفاده کنید.
  • با یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی معتبر همکاری کنید که تجربه واردات کالا از چین را داشته باشد.
  • با یک وکیل یا مشاور گمرکی مشورت کنید تا از قوانین و مقررات گمرکی ایران آگاه شوید.

نتیجه گیری

در این مقاله به مهمترین موضوعاتی که هر فروشنده ای برای واردات گلس گوشی از چین به ایران نیاز دارد پرداختیم و به طور کامل هر کدام را توضیح دادیم. اگر قصد واردات هر محصولی از لوازم جانبی موبایل از چین دارید خواندن این مقاله بسیار شما را مطلع و آگاه میکند. 

همچنین ناگفته نماند که اگر انجام این مراحل برای شما سخت است و از پس هزینه ها بر نمی آیید میتوانید از منابع معتبر ایران که وارد کننده مستقیم لوازم جانبی موبایل از کشور چین هستند استفاده کنید. یکی از بزرگترین و معتبر ترین این منابع وبسایت تهران جانبی است. تهران جانبی لوازم جانبی موبایل عمده خود را به صورت مستقیم از چین و دبی وارد میکند. این سایت دارای نماد الکترونیک است و به راحتی می توانید به آن اعتماد کنید. از مزایای این فروشگاه آنلاین این است که می توانید بدون مراجعه حضوری محصول مورد نظر خود را در سایت انتخاب کنید و درب منزل یا مغازه خود طی 2 الی 3 روز تحویل بگیرید.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا