آموزش

آموزش نصب گلس گوشی در منزل + ویدیو و مهم ترین نکات

صفحه نمایش همواره یکی از مهم ترین و آسیب پذیر ترین بخش های گوشی است. بنابراین افراد برای محافظت از صفحه نمایش پس از خرید گوشی بلافاصله گلس صفحه نمایش را نیز تهیه میکنند. نصب گلس برای افراد کار پر چالشی محسوب میشود به این دلیل که همواره نگران حباب افتادن زیر گلس یا درست نصب نشدن آن هستیم. در این مقاله از تهران جانبی آموزش نصب گلس در خانه و ابزار هایی که برای این کار لازم است را برای شما عزیزان قرار داده ایم. با خواندن این مطلب به خوبی نصب گلس را یاد میگیرید.

لوازم لازم برای نصب گلس گوشی

ابزار لازم برای نصب گلس بسیار ساده و دم دستی هستند و نیاز به لوازم تخصصی نخواهید داشت. مطمئنا این ابزار ها را در خانه خود دارید. 

  • پارچه میکروفیبر برای پاک کردن صفحه نمایش بدون ماندن ذره ای پرز و آلودگی
  • دستمال مرطوب
  • یک کارت محکم یا مقوا برای از بین بردن حباب های زیر صفحه
  • چسب استیکی مخصوص گلس یا چسب نواری ساده
  • گلس نو

بیشتر بدانید: گلس چه گوشی هایی مشابه هم هستند؟

ویدیو آموزش نصب گلس گوشی در منزل

مراحل نصب گلس گوشی

حال نوبت آن رسیده که آموزش گلس را مرحله به مرحله برای شما بازگو کنیم. توجه داشته باشید که این مراحل باید به ترتیب انجام شود تا شما موفق به نصب گلس به خوبی شوید.

  1. صفحه نمایش گوشی را تمیز کنید

در ابتدا باید صفحه نمایش را برای نصب گلس نو آماده کنید. برای اینکار گلس قبلی را به طور کامل از روی صفحه بردارید. سپس به کمک دستمال مرطوب سطح موبایل را مرطوب کنید و با پارچه میکروفیبر به خوبی سطح صفحه نمایش را تمیز کنید. ذره ای پرز و غبار روی صفحه نمایش نباشد. بهتر است گوشی را روی سطحی صاف و محکم مانند میز قرار دهید تا در معرض پرز نباشد. پس از خشک شدن صفحه نمایش به کمک چسب استیکی با گذاشتن و برداشتن آن روی تمام قسمت های صفحه مطمئن شوید که هیچ گرد و غباری روی صفحه نیست.

مراحل نصب گلس گوشی
  1. نصب گلس نو

مرحله دوم نصب گلس نو روی صفحه نمایش است. معمولا روی بسته بندی گلس ها آموزش نصب گلس را هم قرار داده اند. بنابراین به آنها هم توجه کنید چرا که ممکن است آموزش خاصی داشته باشد. زیرا برخی از گلس ها طوری طراحی شده اند که از صفحه نمایش کوچکتر باشند. بنابراین در نصب چنین گلس هایی باید توجه زیادی بر درست قرار دادن آن روی صفحه داشته باشید. هنگام نصب گلس همزمان به محل قرارگیری اسپیکر، دوربین و دکمه گوشی توجه داشته باشید تا همه چیز به درستی پیش برود. پس از اینکه گلس را با صفحه نمایش اندازه گیری کردید پوسته آن را بکنید و گلس را روی صفحه نمایش بچسبانید. توجه کنید که انگشتتان با لبه ها تماس زیادی نداشته باشد تا رد اثر انگشت را به خود نگیرد.

نصب گلس نو
  1. مرکز گلس را کمی فشار دهید

پس از اینکه گلس را روی صفحه نمایش قرار دادید با انگشت خود روی مرکز صفحه نمایش به سمت جهات مختلف با فشار کم بکشید. کم کم مشاهده  می کنید که گلس در حال چسبیدن است. در این موقعیت کارتی که در ابتدا گفتیم را بردارید و هر حبابی را که مشاهده میکنید از صفحه خارج کنید.

مرکز گلس را کمی فشار دهید
  1. خارج کردن حباب ها

اگر به غیر از حباب های قبلی که در مرحله 3 گفتیم باز هم حبابی مشاهده کردید جای نگرانی ندارد. کافیست لبه گلس را که نزدیک به حباب است کمی بلند کنید و کمی آن را جابه جا کنید. قبل از اینکه دوباره گلس را فشار دهید با کمک پارچه رد اثر انگشت خود را اگر روی صفحه مانده است از بین ببرید. باز هم در مرحله آخر اگر حباب میبینید به کمک کارت محکم خود آ« را به بیرون هدایت کنید.

جمع بندی

نصب گلس بر روی گوشی گاهی اوقات چالشی است، اما اگر شما چالش‌پذیر هستید، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. حتی اگر بهترین گلس را هم داشته باشید، اگر نحوه نصب آن اصولی نباشد، ممکن است نتیجه مطلوبی نداشته باشید. این مطلب به شما کمک می‌کند تا به راحتی گلس را نصب کنید. همچنین می‌توانید از نصابان گلس نیز کمک بگیرید که تجربه کافی در این زمینه دارند. در این صورت نیاز نیست خودتان اینکار را انجام دهید.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا