تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

رفع مشکل بالا نیامدن فلش در کامپیوتر و لپ تاپ

در برخی مواقع پیش می آید که دستگاه فلش را شناسایی نمیکند. حتی این امکان وجود دارد که فلش را در پورت های مختلف امتحان کنید اما پاسخی دریافت نکنید. در برخی مواقع هم پیش می آید که فلش شناسایی میشود اما محتوای آن بالا نمی آید. شاید اولین راه حلی که به ذهنتان برسد کشیدن فلش از دستگاه و متصل کردن دوباره آن باشد. اما اگر با این روش مشکل برطرف نشد این مقاله را تا انتها بخوانید. زیرا روش های مختلفی برای رفع مشکل بالا نیامدن فلش در کامپیوتر و لپ تاپ برای شما قرار داده ایم.

توجه: سایت تهران جانبی بهترین مرکز خرید عمده لوازم جانبی موبایل در ایران + ارسال رایگان به سراسر کشور

روش های رفع مشکل بالا نیامدن فلش در کامپیوتر و لپ تاپ

هنگامی که فلش خود را به کامپیوتر متصل می کنید و با پیغام USB Device Not Recognized روبرو می شوید از روش های زیر برای رفع مشکل بالا نیامدن فلش استفاده کنید.

روش 1:

از آنجایی که کامپیوتر های جدید با دکمه پاور به طور کامل خاموش نمی شود، لازم است که به طور کامل آن را از برق جدا کنید. زیرا هنگام خاموش کردن با دکمه پاور مادربرد کامپیوتر که به پورت USB مرتبط است روشن خواهد ماند و سیستم به طور کامل خاموش نمیشود. به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات مادربرد نیاز به خاموش شدن کامل داشته باشد تا پورت یو اس بی نیز دوباره راه اندازی شود و کار کند. البته ناگفته نماند که قبل از جدا کردن کامپیوتر از پریز برق، ابتدا با دکمه پاور کامپیوتر را خاموش کنید سپس از برق جدا کنید.

مطالعه بیشتر:  انواع پردازنده گوشی و تبلت
روش های رفع مشکل بالا نیامدن فلش در کامپیوتر و لپ تاپ

روش 2:

وارد منوی Device Manager شوید. این گزینه در بخش MY Computer و سپس در manag قرار دارد. حال اگر در این بخش فیلد Manage for computer در قسمت Universal Serial controller دو بخش زرد رنگ مشاهده کردید به این معناست که مشکل بالا نیامدن و نخواندن فلش مموری از کامپیوتر شماست. در این صورت فلش را از کامپیوتر خود جدا کنید. سپس قسمت Universal Serial Bus controllers انتخاب کنید و روی گزینه Enhanced host controller راست کلیک کنید و آن را uninstall کنید. کمی منتظر بمانید تا درایو به طور خودکار آن را نصب کند. با این مراحل مشکل برطرف خواهد شد.

روش 3:

اگر با روش دوم نتوانستید پیش بروید از این روش  استفاده کنید. پس از متصل کردن فلش به  دستگاهتان روی my computer راست کلیک کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید. سپس در قسمت Storage گزینه Disk Management را انتخاب کنید. پنجره ای برای شما باز میشود که لیستی از درایور ها کامپیوتر شما در آن قرار دارد. اگر این لیست موجود نباشد باید آن را ریکاوری کنید. اگر هم که این لیست را مشاهده کنید روی درایو فلشتان کلیک راست کنید و گزینه Change Drive Letter and Path انتخاب کنید. دوباره یک پنجره برای شما باز می شود که باید گزینه change را انتخاب کنید. دوباره در پنجره جدید در منوی سمت راست حرف w را انتخاب کنید. سپس پیغامی با عنوان  changing the drive letter of a volume might cause programs no longer to run نمایش داده میشود که باید گزینه yes را انتخاب کنید. اگر مراحل له درستی طی شود باید فلش شما نمایش داده شود.

مطالعه بیشتر:  از کجا لوازم جانبی عمده بخریم؟

روش 4

ابتدا از سالم بودن فلش مموری مطمئن شوید. اگر زیاد از پورت USB و فلش استفاده میکنید ممکن است به دلیل فاصله افتادن میان خار های USB اتصال برقرار نشود و سبب نخواند فلش شود. در این صورت می توانید از یک تکه کاغذ زیر پورت استفاده کنید تا فلش محکم سر جای خود قرار بگیرد. با پر شدن فاصله به احتمال زیادی مشکل برطرف خواهد شد.

روش 5:

اگر هیچکدام از مراحل بالا مشکل شما را برطرف نکرد باید ویندوز کامپیوتر خود را بروز کنید. با آپدیت کردن ویندوز درایو های آن نیز به طور خودکار نصب میشود.

سخن آخر

راهکار های زیادی برای رفع مشکل بالا نیامدن فلش در کامپیوتر و لپ تاپ وجود دارد که چند تا از بهترین آن ها را در این مقاله برای شما عزیزان مطرح کردیم. البته کیفیت فلش در این مواقع بسیار مهم است. بنابراین در خرید فلش مموری باید به نکات مهمی توجه کنید تا فلش مموری خوبی را خریداری کنید. در مقالات دیگر سایت تهران جانبی می توانید راهنمای خرید فلش مموری را بخوانید. همچنین سایت تهران جانبی از بزرگ ترین و با کیفیت ترین فروشگاه آنلاین فروش لوازم جانبی موبایل عمده و انواع فلش مموری ها با برند های مختلف میباشد.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا