راهنمای خرید

راهنمای خرید هارد اکسترنال، معرفی بهترین مارک ها در سال ۲۰۲۴

قبل از خرید هارد اکسترنال واجب است که راهنمای خرید آن را بخوانید. چراکه با اطلاعات و آگاهی بیشتری وارد بازار می شوید و هارد اکسترنال مورد نظر خود را بهتر تهیه می کنید. در دنیای امروزه، قطعا همه ما اطلاعات و فایل‌های مختلفی که در کامپیوتر یا دستگاه‌های دیجیتالی خود داریم، که این اطلاعات برای ما بسیار ارزشمند هستند. بنابراین، نیاز به ذخیره و پشتیبانی از این اطلاعات امری حیاتی است. یکی از راه‌های محبوب برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی داده‌ها، استفاده از هارد اکسترنال است.

هارد اکسترنال یک دستگاه ذخیره‌سازی قابل حمل است که به کامپیوتر و یا دستگاه دیگر متصل می‌شود. توانایی انتقال و ذخیره محتوای بزرگی از اطلاعات، از جمله فیلم‌ها، تصاویر و اسناد، از جمله ویژگی‌های مهم یک هارد اکسترنال است.

اما قبل از اینکه به خرید یک هارد اکسترنال بپردازید، بهتر است با توانایی‌ها و انواع مختلف آن‌ها آشنا شوید. در این راهنما، به شما راهنمایی خواهیم داد تا بتوانید هارد اکسترنال مناسبی برای نیازهایتان انتخاب کنید. از نوع و ظرفیت ذخیره‌سازی ، اندازه و وزن ، نحوه اتصال و پورت‌های موجود ، سرعت انتقال داده ، دوام و استحکام، قابلیت های اضافی، قیمت، نقد و بررسی و… بیشتر بدانید و بهترین تصمیم را بگیرید. پس تا انتهای این مطلب مفید از تهران جانبی با ما همراه باشید.

ماهیت هارد اکسترنال و انواع آن

هارد اکسترنال (External hard drive) یک دستگاه ذخیره‌سازی است که به کامپیوتر یا دستگاه دیگر از طریق پورت USB، Thunderbolt، eSATA یا FireWire متصل می‌شود. این دستگاه‌ها به‌عنوان یک راه حل قابل حمل و امن برای ذخیره‌سازی فایل‌ها، عکس‌ها، ویدئو‌ها و سایر داده‌ها برای استفاده در هر زمان و مکانی که نیاز دارید، استفاده می‌شوند.

هارد اکسترنال معمولاً دارای انواع مختلفی از حافظه‌ها مانند هارد دیسک سخت (HDD) یا حالت جامد (SSD) است. هارد‌های اکسترنال SSD از پرفورمنس بالاتری نسبت به HDD برخوردار هستند و سرعت بالاتری در انتقال داده‌ها دارند. از آنجا که هارد اکسترنال قابل حمل است، به راحتی می‌توانید آن را با خود ببرید و به داده‌های خود در هر زمان و مکانی که نیاز دارید، دسترسی داشته باشید.

استفاده از هارد اکسترنال به عنوان یک پشتیبان مناسب برای اطلاعات مهم و تصاویر، حفظ داده‌های شما در برابر احتمال از دست دادن آن‌ها به دلیل خرابی ها، ایمن می‌کند. افرادی که نیاز به ذخیره و مدیریت حجم بزرگی از داده‌ها دارند، به هارد اکسترنال به عنوان یک ابزار ضروری برای ذخیره سازی و انتقال این اطلاعات نگاه می‌کنند.

راهنمای خرید هارد اکسترنال

قبل از خرید هارد اکسترنال، باید معیار‌های مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای نیازهای خود انجام دهید. در ادامه راهنمایی‌هایی برای خرید هارد اکسترنال ارائه می‌دهم که قطعا با استفاده از این نکات میتوانید بهترین هارد اکسترنال در بازار را تهیه کنید.

نوع و ظرفیت ذخیره‌سازی

 انتخاب بین هارد دیسک سخت (HDD) و هارد حالت جامد (SSD) را بررسی کنید. SSD سریعتر و قابل انعطاف‌پذیرتر اما گران‌تر هستند، در حالی که HDD ها ارزان‌تر می‌باشند و ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری دارند.

اندازه و وزن

 برای محمول بودن و کاربری آسان، مطمئن شوید که اندازه و وزن هارد اکسترنال برای شما مناسب است.وزن هارد اکسترنال به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع و اندازه هارد اکسترنال، از HDD یا SSD بودن آن باز می‌شود. هاردهای SSD به طور عمومی سبک‌تر از HDD هستند. مواد ساخت نیز می‌توانند بر وزن اثر گذار باشند؛ هاردهای با قابلیت مقاوم در برابر ضربه‌ها ممکن است سنگین‌تر باشند. همچنین اندازه و ظرفیت ذخیره‌سازی هارد، بر وزن آن تأثیر دارد؛ هاردهای با ظرفیت بالا معمولاً بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند.

نحوه اتصال و پورت‌های موجود

 اطمینان حاصل کنید که هارد اکسترنال شما با پورت‌های موجود کامپیوتر و دیگر دستگاه‌هایتان منطبق است. 

سرعت انتقال داده

اطمینان حاصل کنید که هارد اکسترنال شما از سرعت انتقال داده مناسبی برخوردار است.سرعت انتقال داده در هارد اکسترنال از دو عامل اصلی تحت تأثیر قرار می‌گیرد: نوع هارد اکسترنال و رابط اتصال. هاردهای SSD، با تکنولوژی حالت جامد و بدون قطعات مکانیکی، عملکرد سریع‌تری در انتقال داده دارند نسبت به هاردهای HDD که از دیسک‌های مکانیکی استفاده می‌کنند. همچنین، رابط اتصال نیز نقش مهمی در سرعت انتقال داده دارد. رابط‌های معروف برای اتصال هارد اکسترنال شامل USB 2.0، USB 3.0، USB-C، Thunderbolt و eSATA است که هر کدام حداکثر سرعت انتقال خاص خود را دارند. بنابراین، برای درک بهتر سرعت انتقال داده، نوع هارد اکسترنال و رابط اتصال آن نیاز به بررسی دقیق دارند.

قیمت

 قیمت را با برندها و انواع مختلف مقایسه کنید و با توجه به بودجه خود انتخاب کنید. 

نقد و بررسی

 نظرات و بازخوردهای کاربران را در مورد هارد اکسترنال هایی که بررسی می‌کنید، بررسی کنید. این مورد به شما در خرید هارد اکسترنال مناسب بسیار کمک میکند.

اگر با معیار‌های بالا آشنا شوید، مطمئناً بهترین هارد اکسترنال را برای نیازهای خود انتخاب خواهید کرد.

بهترین هارد اکسترنال

بهترین مارک های هارد اکسترنال

بهترین برند های این محصول در بازار مانند دیگر لوازم جانبی موبایل متنوع هستند. اگر میخواهید هارد شما به خوبی عمل کند و دوام و استحکام بالایی داشته باشد در ادامه چندتا از بهترین هارد اکسترنال های بازار را به شما عزیزان معرفی کرده ایم که با توجه به معیار ها و بودجه خود هر کدام را میتوانید تهیه کنید.

Western Digital: یکی از برندهای محبوب در زمینه هاردهای اکسترنال است. آنها محصولات با کیفیت و قابل اعتمادی ارائه می‌دهند که شامل هاردهای HDD و SSD می‌شوند. WD برندهای متنوعی همچون My Passport، My Book و WD Elements را عرضه می‌کند که انعطاف‌پذیری و کیفیت بالای آنها باعث محبوبیت آنها در بازار می‌شود.

Seagate : نیز یک برند معتبر در حوزه تولید هاردهای اکسترنال است. این شرکت محصولات متنوعی از جمله Backup Plus Hub، Expansion Desktop و Portable را ارائه می‌دهد که از نظر کارایی و قابلیت اطمینان بسیار مناسب هستند.

Samsung : یکی دیگر از برندهای معتبر در زمینه هاردهای اکسترنال و SSD است. هاردهای پرتابل SSD و T5 SSD از جمله محصولات محبوب آنها هستند که برای سرعت، کیفیت ساخت و ظاهر زیبا مشهور هستند.

LaCie : بخصوص در زمینه هاردهای اکسترنال حرفه‌ای برندی محبوب است. محصولات با ظاهر زیبا و عملکرد قوی مانند Rugged و d2 از محبوبیت بالایی برخوردارند.

نتیجه گیری

هر کدام از این برندها ممکن است با توجه به نیازها و ترجیحات شما مناسب باشند، بنابراین انتخاب مناسبی توسط انتخاب کننده وابسته به معیارهای موردنیاز و اولویت‌های او خواهد بود. در این مقاله از وبسایت معتبر فروش عمده لوازم جانبی موبایل تهران جانبی به راهنمای کاملی از خرید بهترین هارد اکسترنال پرداختیم. با استفاده از این مطالب میتوانید بهترین هارد اکسترنال مورد نیاز خود را در بازار و حتی سایت تهران جانبی تهیه کنید.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا