مقالات

گوشی همراه چگونه ساخته می شود؟

برای ساخت گوشی همراه به تکنولوژی قدرتمند نیاز است. شاید تصور کنید گوشی در یک قاب، شیشه، باطری و پردازنده خلاصه می شود. در حالی که ساخت این محصول فراتر از اینهاست. پس ما با همراه باشید!

ساخت گوشی همراه

برای ساخت یک گوشی همراه به طراحی سخت افزار، رابط کاربری و مدیرتولید نیاز است. یک گوشی معمولی همه این مراحل را طی می کند تا وارد بازار مصرف شود. در بسیاری از شرکت های تولید گوشی ابتدا شرکت سازنده گوشی همراه را طراحی و مشخصات آن را تنظیم می کند. سپس نمونه محصول تولید می شود و برای هماهنگی به حامل ها و بازار جهانی ارسال می شوند.

اپراتورهای تلفن همراه همان حامل ها هستند که گوشی همراه را به صورت قراردادی در بازار عرضه می کنند. در روش دوم ساخت و عرضه گوشی همراه، ابتدا حامل به شرکت سازنده سفارشات خود را ارائه می دهد. سپس این کمپانی ها گوشی های خود را تولید می کنند. از جمله محصولاتی که با این روش ساخته و عرضه می شوند می توان به تلفن های سری Sidekick و MyTouch از اپراتور T-Mobile و تلفن های سری Droid از ورایزون اشاره کرد.

قیمت گذاری بر روی گوشی همراه

گوشی همراه بواسطه حامل به فروش می رسد. به همین دلیل قسمتی از قیمت به دلیل دستمزد و حق الزحمه حامل محاسبه می شود. بخش دیگری از قیمت گوشی همراه هم براساس قطعاتی که برای گوشی استفاده می شود و همچنین حق الزحمه شرکت در نظر گرفته می شود.

مطالعه بیشتر:  مودم 5G اینتل به زودی راهی بازار خواهد شد.

برخی از حامل ها از روش پیش پرداخت استفاده می کنند. به این صورت که ابتدا قیمت های تعیین شده از سوی شرکت را پرداخت می کنند. البته حامل ها تاثیر زیادی بر روی کاهش قیمت گوشی همراه ندارند. فقط سعی می کنند از افزایش قیمت آن جلوگیری کنند. زیرا به واکنش کاربران در بازار فروش جهانی بشدت حساس هستند. حامل ها تعداد زیادی گوشی را از شرکت سازنده گوشی همراه تهیه می کنند و سپس به دست نمایندگی ها در بازار جهانی می رسانند.

توجه سازنده های گوشی همراه به سلیقه کاربران

سلیقه کاربران گوشی همراه مدام در حال تغییر است. به همین نسبت هم سازنده ها سعی می کنند سلیقه کاربران را در طراحی گوشی همراه بگنجانند. برای مثال ظاهر گوشی همراه و بایک تر بودن آن اهمیت زیادی دارد. اغلب کاربرن به دنبال گوشی های سبک و باریک هستند. همین موضوع باعث شده تا سازنده ها هم در فکر طراحی گوشی با ضخامت کمتر باشند.

در مورد رنگ گوشی اغلب حامل ها هستند که تعیین می کنند. سایر ویژگی های گوشی ها را حامل براساس شناختی که از بازار مصرف دارد، به گوش سازنده می رساند. بیشتر قطعات هم در داخل شرکت ها تولید نمی شود. برای مثال پردازنده ها را شرکت هایی همچون اینتل می سازند. اما سازنده های گوشی همراه با بستن قرارداد با این شرکت قطعات مورد نیاز خود را تهیه می کنند.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا