مقالات

چطور لوازم جانبی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

لوازم جانبی اصل همیشه روی محصولات دیجیتال عرضه می شود که از جمله می توان به هندزفری، شارژر، هدفون و … اشاره کرد. اما مشکل زمانی است که یکی به این لوازم نیاز پیدا کنید اما قادر به خرید لوازم جانبی اصل نباشید. برای اغلب خریداران سوال است که چطور می توان لوازم جانبی اصل را از تقلبی تشخیص داد.

متاسفانه در بازارهای جهانی بسیاری از عرضه کنندگان و تولیدکنندگان با جعل برند و نام تجاری معروف اقدام به تولید و عرضه لوازم جانبی تقلبی می کنند. به همین دلیل مشتریان ممکن است گرفتار این نوع محصولات غیر اصل شوند.

لوازم جانبی اصل و تقلبی چه تفاوتی با هم دارند؟

استفاده از لوازم جانبی اصل باعث خرابی محصولات دیجیتال می شود. برای مثال اگر شارژر تقلبی برای گوشی استفاده کنید، پس از مدتی باتری کارایی اولیه خود را از دست می دهد. مثال این مورد استفاده از بنزین غیراستاندارد برای خودرو است که به مرور باعث خرابی خودرو می شود. باتری و شارژرهای غیر اصل به مرور نشت اسید پیدا می کنند. اسیدها هم بهMain Board  گوشی آسیب می‌رساند. همچنین نوسان برق در شارژرهای تقلبی باعث ضربه زدن به سایر قطعات داخلی گوشی می شود. از همه مهم تر اینکه لوازم جانبی غیر اصل امنیت مصرف کننده را هم تهدید می کند.

چرا که اگر از لوازم جانبی اصل استفاده نشود، باتری و شارژر تقلبی می تواند به یک بمب تبدیل شود. انفجار حاصل از باتری و شارژ ناشی از وجود همین محصولات تقلبی در بازار است که گاهی در خبرها مشاهده می کنید. برای لوازم جانبی اصل از الکترولیت با غلظت معین و خلوص صفحات هادی استفاده می کنند. در حالی که برای محصولات جانبی غیر اصل هیچ استانداردی برای جلوگیری از تولید حفره های میکروسکوپی وجود ندارد.

مطالعه بیشتر:  نحوه اتصال هدفون يا اسپيكر بلوتوث به گوشي هاي اندرويدي

چرا باید لوازم جانبی اصل خریداری کنیم؟

در صورتی که لوازم جانبی اصل خریداری نشود و تقلبی باشند، پس از یک دوره استفاده در نتیجه نوسانات شدید ایجاد شده توسط شارژر و باتری غیراستاندارد، حرارت و گازهای قابل اشتعال تولید می شود. این مواد عامل انفجار هستند که بارها در جهان رخ داده است.

از سوی دیگر لوازم جانبی اصل عملکرد بهتری دارند. برای مثال اگر شارژر تقلبی در طی 5 ساعت باتری را شارژ می کند، باتری اصل در طی یک ساعت این کار را انجام می دهد. به طور کلی به دلیل کیفیت بالا و آزمایش شده لوازم جانبی اصل کارکرد قابل اطمینان تری دارند. یکی دیگر مزیت های لوازم جانبی اصل داشتن ضمانت تعویض تا مدت یک سال است.

اگر قصد خرید لوازم جانبی اصل را دارید باید زمان خرید به هولوگرام رسمی تک‌ مارت و کارت گارانتی مخصوص آن توجه کنید. یکی دیگر از مواردی که باید زمان خرید لوازم جانبی اصل توجه داشته باشید پلمب بودن محصول است. اگر درب محصول باز بود و یا بسته بندی آن غیراستاندارد بود، باید از خرید آن خودداری کنید.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا