تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

چشم انداز هوآوی برای تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان تا سال 2020

بر طبق امارهای منتشر شده، سال گذشته‌ی میلادی علیرغم تمامی تحریم‌ها و مشکلاتی که هوآوی برای فروش محصولات خود در بازار ایالات متحده داشت توانست با سهم فروش بیشتر از اپل به‌عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی پیشی بگیرد و هم اکنون قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی با سبقت گرفتن از سامسونگ نیز عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان را نصیب خود کند.

در گزارشی که توسط CNN منتشر شده ریچارد یو، مدیرعامل اعلام کرده است که: در بهترین و سریع‌ترین حالت، امسال و در دیرترین حالت سال آینده‌ی میلادی هواوی به رتبه‌ی اول در جهان تبدیل خواهد شد.

میزان فروش هواوی در سال 2018

فروش ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند را در سال 2018 برای خود هدف‌گذاری کرده بود توانست با فروش مدل‌های پی ۲۰، هوآوی آنر ۱۰ و میت ۲۰ به این هدف جامه عمل بپوشاند. به طوری که در اوایل دی‌ماه، با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی در سال ۲۰۱۸ رکوردشکنی کرده و فروش ۲۰۰ میلیون گوشی را با معرفی نسخه ویژه میت ۲۰ پرو جشن گرفت.

با انتشار آمار و ارقام فروش در ماه دسامبر ، هوآوی اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۹ جایگاه بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان را (که هم اکنون متعلق به سامسونگ است) به دست اورد.

چالش های هوآوی در مسیر پیشرفت

اگر چه هوآوی به دنبال رشد و ارتقا می باشد اما اواسط آذرماه به‌دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، منگ وانژو، مدیر ارشد مالی و دختر بنیان‌گذار هوآوی در کانادا بازداشت شدند. همچنین اواخر دی‌ماه نیز، دو کارمند در لهستان به اتهام جاسوسی برای دولت چین دستگیر شدند.

مطالعه بیشتر:  بهترین مارک قاب گوشی برای سامسونگ و آیفون

که در نتیجه آن کارمند دستگیرشده در لهستان را به‌دلیل بدنام کردن شرکت اخراج کرد. علاوه بر این ماه ژانویه، دادستان‌های فدرال ایالات متحده تحقیقات خود را درمورد اتهامات مطرح‌شده درباره شرکت بررسی کردند و رسیدگی به دعوی مربوط ‌به سال ۲۰۱۴  و سرقت اسناد تجاری تی‌موبایل را نیز در دستور کار خود قرار دادند.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا