مقالات

چرا کارت‌های حافظه خراب می‌شوند؟

برای بسیاری از کاربران جای سوال دارد که چرا کارت های حافظه ای که به تازگی خریداری کرده اند، خراب شده اند؟ برخی معتقدند برند تاثیر زیادی در دوام و طول عمر کارتهای حافظه دارند. این در حالی است که بی توجهی به برخی نکات مهم باعث می شود تا عمر کارتهای حافظه کمتر شود. در ادامه به این موارد می پردازیم.

حساسیت کارت های حافظه به گرما

یکی از مواردی که همیشه باید به آن دقت داشته باشید، حساسیت برخی از کارت های حافظه به گرما و حرارت است. به طور متوسط میزان تحمل آنها بین 25 تا 75 درجه سانتیگراد است. به همین دلیل نباید در نزدیکی وسایل گرمازا از جمله بخاری یا هیتر قرار بگیرند. هنوز در مورد تاثیر سرما بر روی کارتهای حافظه اطلاعات درستی در دست نیست. آنچه مسلم است گرمای بیش از حد و حرارت به عنوان عامل مخرب این محصولات شناخته شده است.

بیرون کشیدن کارت های حافظه قبل از خاموش کردن گوشی

یکی دیگر از علل خرابی کارتهای حافظه بیرون کشیدن یکباره است. یکی از نکاتی که همیشه باید به آن توجه داشته باشید، خاموش کردن گوشی و سپس بیرون کشیدن کارت های حافظه است. شاید با چند بار بیرون کشیدن کارت حافظه در حالی که گوشی روشن باشد، اتفاقی نیفتد. اما اگر این کار را چندین مرتبه تکرار کنید، باعث خراب شدن کارت های حافظه می شود.

مطالعه بیشتر:  هوش مصنوعی توسعه یافته که می تواند با یک زبان جدید صحبت کند

کارت های حافظه

پرتاپ شدن گوشی از فاصله زیاد

یکی دیگر از علت های خرابی کارتهای حافظه پرتاپ شدن گوشی یا تبلت است. زمانی که گوشی از ارتفاع زیاد پرتاپ شود، باعث وارد شدن ضربه به کارت حافظه هم می شود. فرضیه بسیاری از کاربران این است که گوشی با وجود قاب مقاومت زیادی در برابر افتادن و سقوط دارد. این در حالی است که ممکن قاب تنها بدنه گوشی را سالم نگه می دارد. در حالی که قطعات داخلی آن در معرض صدمات ناشی افتادن هستند. کارتهای حافظه هم از این آسیب درامان نمی مانند. یک کارت حافظه فوق العاده می تواند شوک حاصله معادل سقوط از ارتفاع تا ده فوتی را تحمل کند. اما توجه داشته باشید که این میزان تحمل در همه آنها یکسان نیست.

قرار گرفتن کارت حافظه در معرض میدان مغناطیسی

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید خودداری از قرار دادن کارتهای حافظه در کنار سایر کارت های هوشمند و گوشی های هوشمند است. زمانی که کارت حافظه در گوشی هوشمند باشند بخوبی کار می کند. اما اگر آن را از گوشی خارج کردید، در کنار گوشی قرار ندهید. زیرا میدان مغناطیسی بدست آمده باعث خرابی و از بین رفتن اطلاعات درون کارتهای حافظه می شود.

اگر میزان میدان مغناطیسی یا ولتاژ بالا باشد، کارت حافظه مقاومت کمتری از خود نشان می دهد و در نتیجه عمر آن کاسته می شود.

رطوبت و آب باعث خرابی کارت های حافظه می شود

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید، خودداری از قرار دادن کارت های حافظه در محیط های مرطوب است. اگر کارت حافظه در اثر یک اتفاق درون آب بیفتد، خراب می شود. ضربه زدن، شکستن و ترک خوردگی هم باعث خراب شدن کارتهای حافظه می شود.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا