مقالات

پوشش مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر جدید شیائومی

یک خبر خوب برای کاربران و علاقمندان به بحثهای حسگر اثر انگشت. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر جدید شیائومی می‌تواند مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر را پوشش بدهد. حال این سوال برای بسیاری از کاربران مطرح می شود که آیا این محصول جدید می‌‌تواند از حسگرهای ویوو و اوپو پیشی بگیرد؟

شیائومی پرچمدار جدید حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر

شیائومی نسبت به سایر رقبای چینی خود با تأخیر بیشتری، حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر را پذیرفت و در دستگاه‌های جدیدش استفاده کرد. در خردادماه امسال، شیائومی ۸ با نمایشگر ۶.۲۱ اینچی AMOLED تمام‌صفحه، هوش مصنوعی و دوربین قدرتمند با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی شد. اخیراً لین‌ بین، هم‌بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره‌ی شیائومی، پست جدیدی در شبکه‌ اجتماعی ویبو به‌اشتراک گذاشته که خبر از تلاش شیائومی برای توسعه‌‌ی فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر با امکان پوشش‌ دهی مساحت بیشتری روی نمایشگر می‌دهد.

 

پوشش مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر جدید شیائومی

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر با مساحت ۲۵ در ۵۰

لین‌بین ‌همراه پست خود، ویدئویی منتشر کرده که نمونه‌ اولیه‌ی گوشی هوشمندی با حسگر اثر انگشت جدید شیائومی را نشان می‌دهد. ظاهرا سیستم اثر انگشت زیر نمایشگر جدید شیائومی می‌تواند مساحتی با ابعاد ۲۵ در ۵۰ میلی‌متر روی نمایشگر را پوشش دهد. این بدان معنی است که کاربران مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر را نسبت به گوشی‌هایی که تاکنون با سیستم اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی شده‌اند، در اختیار خواهند داشت تا بتوانند روی آن ضربه بزنند و قفل گوشی هوشمند خود را باز کنند. لین‌بین همچنین ادعا می‌کند که با استفاده از سنسور جدید می‌توان تنها با یک‌بار ضربه قفل گوشی را باز کرد.

مطالعه بیشتر:  محافظ موبایل و تبلت را با راهنمای خرید برچسب تهیه نمایید.

—————————————————————

بیشتر بخوانیم :

—————————————————————

 

رقابت برای پوشش مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر با حسگر اثر انگشت زیر

شیائومی تنها شرکتی نیست که روی سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر با امکان پوشش‌دهی مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر کار می‌کند. اوایل سال گذشته‌‌ میلادی، ویوو، گوشی هوشمند مفهومی به‌نام Apex را به‌نمایش گذاشت که سنسور اثر انگشت آن در نیمی از مساحت نمایشگر فعال بود هرچند در عمل سیستم اثر انگشت تنها یک‌سوم سطح نمایشگر را پوشش می‌داد. همچنین هفته‌ گذشته اوپو نیز اعلام کرد قصد دارد گوشی هوشمندی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر با مساحت پوشش‌دهی ۱۵ برابر بزرگ‌تر از مساحت گوشی‌های هوشمند قبلی معرفی کند. البته اوپو ابعاد خاصی برای پوشش‌دهی مساحت روی نمایشگر توسط سنسور جدید خود مشخص نکرده است. لین‌بین نیز در پست خود معلوم نکرده که شیائومی قصد دارد کدام گوشی هوشمند خود را با حسگر جدید زیرنمایشگر به بازار عرضه کند.

 

سال 2019 با میدان داری گوشی‌های هوشمندی با فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

سال 2018 شرکت‌های چینی به‌ویژه ویوو، توجه ویژه‌ای به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نشان دادند. گفته می شود در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز رقبایی‌ همچون سامسونگ در حال توسعه‌ آن هستند. بنابراین شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که نسل بعدی فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر توسط کدام شرکت معرفی خواهد شد و کدام شرکت می‌تواند این فناوری را با بهترین کارایی به بازار عرضه کند هم تا فروش خوبی برای خود رقم بزند. هم رضایت کاربران را فراهم آورد.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا