مقالات

پرچمدار آنر ویو 20 یک گوشی مدرن و جذاب

برای اولین بار آنر ویو 10 حدود یک سال قبل با سخت افزار قدرتمند و قیمت رقابتی در بازارهای جهانی عرضه شد، ولی بخاطر نداشتن یک عنصر اساسی به نام تمایز نتوانست دوام بیاورد. حالا آنر سنگ تمام گذاشته تا آنر ویو 20 در دنیای موبایل ماندگار شود.

آنر ویو 20 که به آنر V20 هم معروف است ابتدا نوزدهم آذر ماه در رویدادی در هنگ کنگ به عرصه نمایش درآمده، سپس پنجم دی ماه به شکل رسمی در چین معرفی شده و نهایتاً دوم بهمن ماه در رویدادی در پاریس به شکل جهانی عرضه گردید.

نمایشگر بدون حاشیه، نورپردازی جذاب پشت بدنه، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و البته حفره دوربین سلفی داخل نمایشگر تنها بخشی از ویژگی های جذاب این گوشی هستند. با این وجود بسته بندی آنر ویو 20 به اندازه خود گوشی جذاب نبوده و آنر فقط تجهیزات ضروری یعنی خود گوشی، شارژر 22.5 واتی، کابل شارژ مخصوص و یک کاور سیلیکونی شفاف را داخل جعبه ای ساده قرار داده است.

پرچمدار آنر ویو 20 یک گوشی مدرن و جذاب

طراحی و کیفیت ساخت

بی شک آنر V20 با بدنه تمام شیشه ای و فریم آلومینیومی، محصولی زیبا و خیره کننده می باشد که در نگاه اول، حفره داخل نمایشگر جلب توجه می کند. اندازه این حفره 4.5 میلیمتر می باشد که در حال حاضر کوچک ترین نمونه در دنیای موبایل به شمار می رود. اسپیکر مکالمه با ظرافت تمام در مرز فریم اصلی و شیشه روی نمایشگر تعبیه شده و حسگرها هم سمت راست حاشیه بالای صفحه پنهان شده اند. علاوه بر این روی لبه بالایی جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار گرفته و بلندگوی اصلی هم کنار درگاه USB-C روی لبه پایینی تعبیه شده است.

مطالعه بیشتر:  اهمیت انتخاب محافظ با کیفیت برای تلفن همراه

برخلاف دیگر موبایل های شیشه ای، آنر از تکنیک خاصی به نام Aurora Nanotexture برای نورپردازی استفاده کرده است، به گونه ای که با جابجایی گوشی زیر نور، آبشاری از حرف V به حرکت در می آید. زیبایی این الگو در رنگ های آبی و قرمز فانتوم به اوج رسیده و به سادگی می تواند آنر ویو 20 را از دیگر گوشی های بازار متمایز کند.

نمایشگر

آنر از یک صفحه IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس در آنر ویو 20 بهره برده است. این نمایشگر 6.4 اینچی با رزولوشن 2310×1080 و تراکم 398 پیکسل در هر اینچ به حد کافی شفاف و باکیفیت می باشد که هیچوقت نیاز به رزولوشن بالاتر احساس نخواهد شد. همچنین امکان تنظیم فضای رنگی نمایشگر بین دو حالت Vivid و Normal وجود دارد. از نظر روشنایی نیز حداکثر روشنایی این پنل IPS به حدود 490 نیت می رسد که برای اکثر شرایط نوری کافیست و فقط زیر تابش مستقیم خورشید برای دیدن محتوای صفحه باید کمی زحمت کشید

رابط کاربری

آنر ویو 20 با اندروید 9.0 عرضه شده و نباید منتظر طعم دلنشین پای گوگل باشید، زیرا باید با رابط کاربری جدیدی به نام Magic UI 2.0.1 کار کنید. مجیک در واقع همان EMUI است که پیش از این نیز روی هواوی میت 20 پرو دیده بودیم. بنابراین اگر قبلاً با گوشی های آنر یا هواوی کار کرده اید، به راحتی می توانید از آنر ویو 20 هم استفاده نمایید.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا