مقالات

هوش مصنوعی توسعه یافته که می تواند با یک زبان جدید صحبت کند

کاربردهای هوش مصنوعی توسعه یافته بر کسی پوشیده نیست و نقش آن در زندگی امروز غیرقابل انکار است. دانشمندان در پی راهی هستند تا بتوانند یک هوشمند مصنوعی توسعه یافته ایجاد کننده که قادر به یادگیری زبان جدید باشد. این تکنولوژی همانند یک نوزاد خواهد بود که قادر است با محیط پیرامون گفتگو کند.

ویژگی های هوش مصنوعی توسعه یافته

به طور کلی هوش مصنوعی توسعه یافته در حوزه ‌های مختلف ساخت محصولات دیجیتال، خودروسازی و … کاربرد دارد. پژوهشگران از این تکنولوژی در زمینه های توسعه خدمات، تولید بهینه  و … استفاده می کنند. اما  اکنون هوش مصنوعی توسعه یافته برای ساخت زبان جدید به کار گرفته می شود. این تکنولوژی قادر خواهد بود در آینده‌ای نه چندان دور به طور کامل جایگزین تمامی فعالیت های انسان شود.

رویای محققان و متخصصان هوش مصنوعی توسعه یافته ساخت موجودی کامل به نام انسان است. آنها می خواهند با استفاده از این تکنولوژی یک موجود شبه انسان بسازند. این موجود باید همانند انسان دارای پیچیده‌ترین فعالیت‌های مغز و قادر به یادگیری زبان مادری و زبان خارجی باشد.

دستاوردهای هوش مصنوعی توسعه یافته

به تازگی خبری هم منتشر شده بود با این مضمون که در کشور چین موفق به ساخت رباتی شدند که مجری خبر شود. این خبر در راستای همان یادگیری زبان در ربات هاست که از طریق تکنولوژی هوش مصنوعی توسعه یافته صورت می گیرد. در این کشور ربات هایی که قادر به سخن گفتن هستند، زبان کشورشان را صحبت می کنند. اما به نظر می رسد دانشمندان و محققان این عرصه قصد دارند تا ربات ها را به نمونه کامل انسانی تبدیل کنند.

مطالعه بیشتر:  آیا باتری گوشی های قدیمی اپل و گوگل از مدل های جدید بهتر است؟

هدف هوش مصنوعی توسعه یافته

به نظر می رسد هدف دانشمندان و فعالان توسعه هوش مصنوعی جایگزین کردن این ربات ها به جای نیروی انسانی است. در بسیاری از مکان ها که قابلیت استفاده از انسان وجود ندارید، هوش مصنوعی توسعه یافته می تواند همانند یک انسان رفتار کنند. برای مثال در آزمایشگاه هایی که قرار گرفتن انسان در معرض مواد شیمیایی باعث ابتلا به بیماری های خطرناک می شود، این ربات های انسان نما هستند که می توانند به نحو بهتری عمل کنند. آنها با ارسال پیام به اشخاصی که در بیرون آزمایشگاه قرار دارند، می توانند به توسعه علم کمک کنند.

محققانی که در دانشگاه MIT ایالات متحده آمریکا فعالیت دارند، تلاش کرده اند تا با کمک هوش مصنوعی توسعه یافته یک ربات انسان نما بسازند. این ربات با یادگیری یک زبان جدید می تواند رابطی بین افراد با ملیت های مختلف هم باشد. این همان چیزی است که بسیاری از محققان هوش مصنوعی پیش بینی می کردند. آنها بارها مژه ساخت یک ربات شبیه به انسان را داده بودند. این ربات قادر است تمامی حرکت های انسان از جمله راه رفتن، نشستن، دراز کشیدن و حتی صحبت کردن را انجام دهد. البته تاکنون هیچ رباتی قادر به صحبت کردن واضح نبوده است. اما هوش مصنوعی توسعه یافته این غیرممکن را هم به ممکن تبدیل کرده است.

 

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا