تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

نقد و بررسی شیاومی Mi 9t براساس نظرات کاربران

در زمانی نه چندان دور با مبلغ 5 میلیون تومان میتوانستیم بهترین لپ تاپ بازار را بخریم . کمی بعد از آن 5 میلیون تومان قیمت یک آیفون x بود اما امروز که این مقاله را مینویسیم با 5 میلیون تومان حتی پرچمداران چینی را هم نمیتوانیم بخریم و مجبوریم با این مبلغ در بازار میانرده ها دنبال گوشی بگردیم . شیاومی در سال 2019 گوشی های بسیار موفقی را معرفی کرد . بطور قطع Mi9t یکی از آن ها بود . با شما هستیم تا کمی بیشتر با این میانرده قدرتمند آشنا شویم.

قبل از هر چیز به یک کامنت قابل توجه نگاه کنیم !

اسپیکر Mi9t بطور بی نظیری عالیست ! تکنولوژی Hi-res را میتوان قوی ترین تکنولوژی تولید صدا با کیفیت حداکثر است . حتی اگر یک کاربر عادی باشید در همان برخورد اول با Mi9t تفاوت محسوسی را در کیفیت اسپیکر ها خواهید یافت . صفحه نمایش بدون حاشیه و بدون بریدگی دوربین سوپرآمولد هم هرچند بسیار با کیفیت و زیباست اما باید هزینه سرسام آور تعویض آن  ( حدود دو و نیم میلیون ) تومان را هم در نظر گرفت و از همان ابتدا مراقب گوشی بود !

مساله ی بعدی که اصلا خوشایند نیست این است که تقریبا تمام مدل های شیاومی بعد از آپدیت به آخرین نسخه MIUI به شکل محسوسی دچار افت کیفیت در قسمت باطری میشوند ! طبق تجربه شخصی خودم حدود یک الی دو ساعت در استفاده یکسان گوشی زودتر خاموش میشود ! بنابراین درصورتیکه دستگاه آکبند تهیه میکنید تا اطلاع ثانوی گوشی تان را آپدیت نکنید ! هیچ تغییر محسوسی به جز افت کیفیت باطری در آپدیت جدید حس نمیشود !

درمورد دوربین ها باید بگوییم که به اندازه کافی خوبند ! با جستجوی هشتگ #mi9t در اینستاگرام خواهید دید که عکس های ثبت شده با این دوربین واقعا عالی اند اما بهترین نیستند !  اگر دوربین نخستین اولویت شما برای تهیه یک گوشی موبایل است توصیه میکنیم سری هم به نوت 8 پرو شیاومی بزنید ! دوربین سلفی هم به شکل پاپ آپ در بالای گوشی نهفته است ! به شخصه هیچ گاه نتوانستم با این شکل دوربین سلفی کنار بیایم ! علاوه بر کند شدن فرایند تشخیص چهره دوربین در معرض خطر زیادی برای شکسته شدن است ! اما اگر ظاهر گوشی بیش از هر چیزی برای شما مهم است قطعا با دیدن Mi9t شیفته او خواهید شد ! می 9 تی را به جرات زیبا ترین گوشی در میان همرده های خودش است !

مطالعه بیشتر:  هدفون گیمینگ چیست وبهترین هدست های گیمینگ بازار کدامند؟

مشکل بعدی ای که در این گوشی حس کردیم عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی بود ! ورژن 128 گیگابایتی Mi9t شاید از نظر حافظه کافی باشد اما عدم پشتیبانی از کارت حافظه ممکن است برای شما دردسرساز شود !

وزن گوشی هم با اینکه بالاست اما آزاردهنده نیست! وزن بالای این گوشی بدلیل وجود باطری 4000 میلی آمپری قابل توجیه است ، سرعت شارژ وافعا فوق العاده است و در کنار عمر بالای باطری خیال شمارا برای استفاده طولانی مدت کاملا راحت میکند !

درمورد سخت افزار باید بگوییم که اسنپ دراگون 720 در کنار 6 گیگابایت رم اجرایی عملکرد خوبی دارد اما در حد یک میانرده ! در استفاده روزمره به مشکلی برنخواهید خورد اما اگر بازی های خیلی سنگین را با آخرین رزولوشن اجرا کنید به شکل محسوسی دستانتان داغ خواهد شد !

جمع بندی : شیاومی MI9t را باید یکی از زیباترین اسمارتفون های تاریخ دانست ! صفحه نمایش عالی بدون حاشیه و بریدگی و طراحی منحصر به فرد آن دل هر بیننده ای را خواهد برد ! باید اعتراف کنیم که در Mi9t امکانات کمی فدای زیبایی شده و عملکرد دوربین و سخت افزار میتوانست کمی بهتر باشد اما با این حال تجربه کار کردن با این میانرده بسیار لذت بخش است و اگر خیلی حساس نباشید احتمالا مشکلی نخواهید داشت !

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا