تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

نقد و بررسی شیاومی 8a – یک پایین رده جذاب

شاید باور اینکه امروزه برای خرید پایین رده ترین گوشی های هر برند چیزی حدود دو میلیون تومان هزینه کنیم سخت باشد اما بهرحال فراگیر شدن استفاده از اسمارتفون ها برای گذاران زندگی همه ما را نیازمند به استفاده ار گوشی موبایل میکند و به ناچار باید هزینه نسبتا گزافی را برای خرید یکی از آن ها پرداخت کنیم . برند شیاومی که امتحان خود را در طراحی و تولید گوشی های قیمت مناسب قبلا پس داده است به تازگی از شیاومی Redmi 8A رو نمایی کرده است . با هم به بررسی این اسمارتفون خواهیم پرداخت تا ببینیم آیا این بار هم شیاومی توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند ؟ 

ردمی 8a یک پایین رده است ! همین جمله کافیست تا انتظاراتمان را همین ابتدا به حداقل های دنیای موبایل تقلیل دهیم ! البته 8a کمی هم از حالت عادی بیشتر ناامیدمان میکند ! با نگاه کردن به گوشی درمی یابیم که خبری از سنسور اثر انگشت و دوربین دوگانه نیست! در این رنج قیمت انتظار حداقل یکی از این موارد را داشتیم ! مثلا با همین هزینه هواوی Y6 prime 2019 سنسور اثر انگشت و نوکیا 2.3 دوربین دوگانه را داراست .

1.نقاط ضعف و قوت 

اما این تمام ماجرا نیست ! یک باطری قدرتمند و غول پیکر جایگزین این امکانات شده ! خلع سنسور اثر انگشت را میتوانید با سنسور تشخیص چهره پر کنید اما باطری این دستگاه واقعا بی همتاست ! حتی در استفاده فوق سنگین هم بعید به نظر نمیرسد بتوانید شارژ گوشی  را یک روزه تمام کنید ! 5000 میلی آمپر عددی است که هنوز در دنیای موبایل فراگیر نشده و تعداد گوشی های 5000 میلی آمپری هنوز کمتر از انگشتان دست است شارژر سریع 12 واتی درون جعبه گوشی را دو ساعته شارژ میکند و اگر شارژر 18 واتی جداگانه تهیه کنید این عدد به زیر 100 دقیقه میرسد ! بنابراین اگر باطری گوشی برای شما اولویت است در خرید 8a شک نیکنید !

مطالعه بیشتر:  موبایل هایی که با قیمت زیر 2 میلیون تومان می توانید بخرید

2.دوربین 

در بحث دوربین حداقل ها را خواهید دید ! یگانه دوربین 12 مگاپیکسلی این دستگاه در وسط قاب پشت قرار دارد و برای عکاسی های روزمره برای شبکه های اجتماعی کاملا کافیست ! به جرات میگویم که دوربین دستگاه از سامسونگ A10 بهتر است ! در نور کم کمی نویز به عکس ها اضافه میشود اما در مقایسه با قیمت کاملا راضی کننده است ! دوربین سلفی هم کار راه انداز است .

3.سخت افزار و نرم افزار

در بحث سخت افزار هم با یک حافظه اجرایی 2 گیگابایتی در کنار اسنپ دراگون احتمالا شما را برای کارهای روزمره ناامید نخواهد کرد ! حافظه داخلی 32 گیگ هم در این رنج قیمت کاملا منطقی و خوب به نظر میرسد . رابط کاربری بسیار جذاب شیاومی هم حتما نقطه قوت بزرگی برای این گوشی محسوب میشود ! از نظر روانی این گوشی یک پله از یک پایین رده بهتر است اما قطعا نباید توقع اجر

ای بازی ها و برنامه های سنگین را از آن داشت !

جمع بندی

در رنج قیمت دو میلیون تومان تقریبا از هر برند یک انتخاب خواهید داشت ! اگر باطری گوشی مهم ترین اولویت شماست شیاومی ردمی 8A میتواند ایده آل ترین انتخاب شما باشد ! اما اگر طرفدار امکانات زیاد هستید میتوانید سری به برندهای هواوی و نوکیا بزنید . نوکیا 6.1 و هواوی Y6 PRIME 2019 از نظر امکانات و ارزش خرید برتری نسبی نسبت به شیاومی 8A دارند !

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا