تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

نقد و بررسی شیائومی نوت 9 اس براساس تجربه استفاده شخصی

بازه قیمتی بین 5 تا 7 میلیون تومان امروزه پرجنجال ترین و پرمخاطب ترین بازه قیمتی کاربران تلفن همراه به حساب میاید . هرچند مبلغی که برای خرید این رنج قیمتی هزینه میشود بالاست اما باید این واقعیت را پذیرفت که با صرف چنین هزینه ای شما باید به استفاده از یک تلفن همراه میان رده قانع شوید و این یعنی نمیتوانید تمام ویژگی های خوب را کنار هم داشته باشید . برند شیائومی که شهره تولید گوشی های اقتصادی است در این بازه قیمتی حرف های زیادی برای گفتن دارد و یکی از شرکت هایی است که مدت هاست عرصه بازار ار برای برندهایی چون سامسونگ و هواوی تنگ کرده است .

شیائومی ردمی نوت 9 اس را تقریبا همه میشناسند . یکی از پرفروش ترین و محبوب گوشی ها در ایران و حتی در سزح جهان . اگر به قصد خرید گوشی در این بازه قیمتی چرخی در اینترنت بزنید بدون شک بارها و بارها به این محصول خوش نام چینی برخواهید خورد . امروز در تهرانجانبی این اسمارتفون را از نگاهی نزدیک تر و منتقدانه تر مورد بررسی خواهیم قرار داد تا اگر قصد حرید این گوشی را دارید بتوانید جوانب بیشتری را در نظر بگیرید .

  • نکات منفیابتدا میخواهیم عینک بدبینی را به چشممان زده و تا میتوانیم از این میانرده چینی انتقاد کنیم !
  • وزن
    مشخصا نخستین نکته منفی ای که نظرتان را جلب میکند وزن گوشی است ! این گوشی به شدت سنگین است و حتی اگر کمی به وزن گوشی تان حساس باشید و یا حتی دستان کوچکی داشته باشید دردسر بزرگی برایتان رقم خواهد خورد . وزن 210 گرمی این اسمارتفون برای کاربری های طولانی میتواند خستگی زیادی را برای مچ دست شما به بار بیاورد. همچنین وزن میتواند احتمال سقوط گوشی از دستان شما را زیاد کند .
  • عملکرد نامطلوب صفحه نمایش در نور زیاد
    در نور زیاد شما نمیتوانید روی صفحه نمایش ال سی دی این گوشی حساب زیادی باز کنید . اگر عادت به استفاده از تم های تیره داشته باشید کارتان سخت تر هم میشود . کیفیت صفحه نمایش هم در مقایسه با سامسونگ های هم قیمت مثل A51 چنگی به دل نمیزند . اگر کیفیت صفحه نمایش جزو نخستین اولویت ها برای شماست توصیه میکنیم با دقت بیشتری بدنبال گوشی ایده آل خود بگردید و نوت 9 اس را حتما قبل از خرید بیشتر بررسی کنید !
  • باگ های جزیی رابط کاربری MIUI
    رابط کاربری MIUI را باید جزو محبوبترین رابط کاربری های این روزها دانست ! ما نیز این رابط کاربری را دوست داریم اما با تمام خوبی های آن باید به چند نکته منفی آن اشاره کنیم . نکته اول محدودیت عجیب این رابط کاربری در اپلیکیشن تلگرام است !! در آپدیتی که چندی پیش توسط تلگرام ارائه شد شما میتوانستید به نوشته های خود مستقیما لینک اضافه کنید یا آن را Bold و Italic کنید ! در گوشی های شیائومی این ویژگی قابل استفاده نیست که امیدواریم این مشکل در MIUI 12 حل شود همچنین در این رابط کاربری برخلاف گوشی های سامسونگ استفاده از پوسته ها به راحتی امکانپذیر نیست و کمی دردسر دارد ! عملکرد دستیار صوتی گوگل هم کمی محدودیت دارد که البته مشکل خیلی بزرگی نیست ! 
  • نکات مثبتباطری بسیار عالی

    شاید بزرگترین دلیل خرید این گوشی را بتوان باطری آن عنوان کرد . ویژگی ای که آنقدر عالیست که میتوان به خاطرش از وزن زیاد گوشی چشم پوشی کرد . این باطری حجیم به سرعت هم شارژ میشود و در حین شارژ اصلا داغ نمیکند . با استفاده سنگین میتوانید از هشت صبح تا 12 شب روی روشن ماندن گوشی حساب کنید اگر هم استفاده معمولی دارید براحتی تا 3 روز میتوانید گوشی را روشن نگه دارید. 

  • سخت افزار قابل قبول 

    اگر نسخه 6 گیگابایتی این اسمارتفون را تهیه کنید به جرات میتوان گفت سرعت و روانی یک پرچمدار را خواهید داشت . اسنپ دراگون 720 سری گیمینگ این گوشی شما را در هیچ کاری لنگ نخواهد گذاشت . اما نسخه 4 گیگابایتی به این ایده آلی نیست و در بازی های سنگین کمی شما را دلسرد خواهد کرد . حتی در استفاده روزمره هم این تفاوت دوگیگابایتی در رم حس خواهد شد اما نسحه 4 گیگابایتی هم باز خوب است !

  • دوربین مناسب 

    همانطور که گفتیم حتی با صرف مبلغ 7 میلیون تومان نمیتوانید یک گوشی ایده آل پیدا کنید ! دوربین ردمی نوت9 اس ایده آل نیست اما قطعا در رده قیمتی خودش برترین است ! در تمام قسمت ها دوربین یک عملکرد متوسط رو به بالا از خود به جای خواهد گذاشت ! دوربین ماکرو نسبت نسل قبلی خود یعنی نوت 8 تفاوت چشمگیری دارد و برای کسانی که کار با آن را بلد باشند امیدوار کننده است ! اضافه شدن  مود فیلمبرداری 960 فریم بر ثانیه هم برای تفریح خوب است اما آنچنان حرفه ای نیست . دوربین سلفی اما میتوانست بهتر باشد و اگر اهل سلفی هستید بهتر است حتما قبل از خرید با دقت آن را بررسی کنید .

مطالعه بیشتر:  برد شارژ گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟

نتیجه گیری : شیاومی نوت 9 اس در بحث باطری و سخت افزار و دوربین حرف زیادی برای گفتن دارد اما صفحه نمایش و سنگینی گوشی مواردی است که باید حتما توسط کاربر قبل از خرید مشاهده و بررسی شود . اگر لوازم جانبی شیائومی از جمله قاب نوت 9اس گلس سرامیکی نوت 9اس و گلس فول نوت 9 اس را بصورت عمده میخواهید میتوانید همین حالا از این لینک ثبت سفارش کنید و درب منزل یا مغازه خود تحویل بگیرید.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا