تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

معرفی انواع جدید محافظ صفحه نمایش برای گوشی های امروزی

امروزه محافظ های صفحه نمایش تلفن های همراه یک سبک جدید و نوین محسوب می شوند. با توجه به اینکه شرکت های مختلف، محافظ‌های صفحه نمایش با شیشه‌ های کورنینگ و پوشش‌هایی مخصوص در اختیار کاربران قرار داده اند، روند استفاده از این محافظ ها در بین جوانان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است اما سالمندان توجه چندانی به آن نمی کنند.

خرید یک گوشی جدید بسیار لذت بخش می باشد اما بدون تردید آموزش تعمیرات گوشی و لوازم جانبی آن، قسمت ضروری تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند از جنبه های اجتناب ناچدیر بنظر می رسند.

آیا محافظ صفحه نمایش برای گوشی لازم است؟

امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند، مجهز به شیشه کورنینگ که یک فرم مخصوص پوشش مقاوم در برابر خش است، بوده و بدون شک با توجه به علاقه زیاد تعدادی از تولید‌کنندگان گوشی، محافظ‌های صفحه نمایش نیز در بالاترین سطح از محافظت، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخی از کاربران تلفن‌های هوشمند بر این باورند که یک محافظ پلاستیکی تمیز بعنوان یک هزینه غیر‌ضروری قلمداد می شود در حالی که انتخاب‌ها عمدتا متفاوت می باشد، با این وجود اگر فردی به موضوعاتی مانند ضد تابش بودن، براق بودن، اثر انگشت و غیره فکر می‌کند، یقینا محافظ‌های اضافی برای او مورد نیاز خواهد بود.

چه نوع محافظ صفحه نمایش خوب است؟

امروزه محافظ‌های صفحه نمایش کاملا راحت نصب شده و از نظر قیمت نیز ارزانتر بوده و کیفیت بهتری نیز برخوردار می باشند. با این وجود تعداد گزینه ها بسیار زیاد بوده و یقینا انتخاب از تعداد زیاد بسیار سخت خواهد بود ار اینرو در این مقاله چند مورد از محافظ های صفحه نمایش متداول ارائه شده است.

مطالعه بیشتر:  سوکت شارژ گوشی چیست و چه زمانی به تعویض آن نیاز داریم؟

غشاء پت  (PET Film)

بطور کلی پلی اتیلن ترفتالات یک پلاستیک ساخته شده از پلی استر است که یک طرف آن دارای پوشش مات مقاوم در برابر خش و در طرف دیگر  آن دارای چسب سیلیکون می باشد. این غشا معمولا شفاف بوده و یک لایه ضد خش را در روی صفحه قرار می‌دهد. محافظ صفحه نمایش ساخته شده از این ماده خاصیت ضد خراشی خوبی از خود نشان می دهد.

شیشه حرارت خوار

محافظ صفحه نمایش شیشه حرارت خوار یکی از بهترین محافظ‌هایی است که گزینه مناسبی برای خریدن می تواند باشد. این نوع از محافظ‌ها در فرم‌های چند لایه موجود می باشند که در لایه پایینی آن یک لایه جاذب شوک قرار گرفته که در زیر آن یک لایه پت وجود دارد.

TUP

پلی اورتان گرمانرم به عنوان ماده پلاستیکی شیمیایی پیشرفته ای شناخته می شود که در زمینه سختی، مقاومت در برابر خش و چربی سرآمد بوده و کشش قابل قبولی از خود نشان داده است. از این ماده نیز در ساخت محافظ های صفحه نمایش گوشی که مقاومت خوبی در برابر خش و چربی دارند استفاده شده است.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا