مقالات

عملکرد گوشی همراه چگونه است؟

در حال حاضر که استفاده از گوشی های همراه رو به فزونی است، بسیاری از کاربران اطلاعات جسته و گریخته نسبت به عملکرد گوشی همراه دارند. با این وجود این اطلاعات کامل نیست و برای خرید یک گوشی مناسب باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید.

 

عملکرد گوشی همراه چگونه است؟

عملکرد گوشی همراه به گونه ای است که با یک سامانه کم توان رادیویی کار می کند. اغلب گوشی ها دو سطح توان خروجی 0.6 و 0.3 وات دارند. ایستگاه های مبنای هر سلول در گوشی همراه با توان کم عمل می کند. بر این اساس عملکرد گوشی همراه با توان کم دو مزیت دارد که عبارتند از:

 

اولین مزیت عملکرد گوشی همراه با توان کم

در محدوده هر سلول بین ایستگاه و گوشی با آنتن همان سلول تبادل سیگنال صورت می گیرد. در نتیجه سیگنال ها از حیطه سلول فراتر نمی روند. به همین دلیل عملکرد گوشی همراه به گونه ای است که تنها با یک دکل آنتن مرتبط می شود. از این روكانال‌های  BTSهای دیگر برای دیگران اشغال نمی شود.

 

دومین عملکرد گوشی همراه با توان کم

در این تکنیک میزان مصرف انرژی در باتری گوشی کاهش می یابد. در نتیجه طول عمر گوشی همراه بیشتر می شود.

 

مطالعه بیشتر:  شمشین برند قدرتمند جهانی کمپانی بزرگ سامسونگ است.

عملکرد گوشی همراه

شبکه سلولی و عملکرد گوشی همراه

یکی دیگر از مفاهمی که برای آشنایی با عملکرد گوشی همراه نیاز داریم، شبکه سلولی است. این شبکه به دکل نیاز دارد که در سطح شهر نصب می شود. نصب دکل به هزینه زیادی نیاز دارد. اما به دلیل اینکه این هزینه با وجود جمعیت زیاد کاربران گوشی همراه تامین می شود، ارزش نصب را پیدا می کند.

 

عملکرد گوشی همراه و جابجایی سلولی

در عملکرد گوشی همراه از کد شناسه برای هر یک از گوشی ها استفاده می شود. این کدها به یک محصول اختصاص دارند. این کار به منظور شناسایی مالک گوشی و شرکت خدمات دهنده صورت می گیرد. زمانی که گوشی همراه روشن می شود، منتظر دریافت سیگنال‌ از یك كانال كنترل می شود که مخصوص ارتباط گوشی با نزدیک ترین ایستگاه BTS است.

اگر گوشی همراه نتواند این سیگنال ها را شناسایی و دریافت کند، روی آن پیغام خارج از محدوده « No Service» نمایش داده می شود. اما با شناسایی و دریافت این سیگنال گوشی آماده برقراری تماس است. گاهی در عملکرد گوشی همراه اختلال ایجاد می شود و آن زمانی است که کاربر یا در حال حرکت یا جابجایی است و یا در حیطه خارج از محدوده سلول قرار می گیرد.

 

عملکرد گوشی همراه نسل جدید

عملکرد گوشی همراه نسل جدید با سلول های دیجیتالی عمل می کنند. این سلول های دیجیتالی به نوع آنالوگ شباهت زیادی دارند. اما نحوه ارتباط با آنها با کیفیت و وضوح بیشتری انجام می شود. تلفن هایی که با سلول های دیجیتال عمل می کنند می توانند اطلاعات مورد تبادل را به صورت ۰ و ۱ و فشرده شده ارسال و دریافت کنند. زیرا حجم سیگنال اشغالی در شبكه‌ی دیجیتالی توسط هر گوشی برابر ۱/۳ تا ۱/۱۰ سامانه آنالوگ در گوشی های قدیمی است.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا