مقالات

درباره مموری کارت ها چه می دانید ?

مموری کارت یا فلش مموری با توجه به کاربردی که برای ذخیره سازی اطلاعات دارند، طرفداران زیادی هم پیدا کرده اند. با این وجود اطلاعات زیادی در مورد مِموری کارت وجود دارد که شاید از آن بی اطلاع باشید. این محصول برای دوربین های همراه، گوشی ها، تبلت، لپ تاپ، کامپیوترهای رومیزی، MP3player، تلویزیون و … کاربرد دارد.

برای خرید یک مموری کارت مناسب به موارد زیر دقت کنید:

شکل ظاهری مموری کارت

اولین ویژگی یک محصول که شما را جذب خود می کند، شکل ظاهری آن است. برای فلش مموری هم همین موضوع وجود دارد. بر روی مموری کارت اطلاعاتی از قبیل وزن و ظرفیت حافظه درج شده است. اگر قصد دارید فلش را برای دوربین استفاده کنید و یا حجم اطلاعات شما خیلی بالا نیست، بهتر است از مموری کارت SD استفاده کنید. این نوع کارت ها از دوربین های دیجیتال هم پشتیبانی می کنند.

برای گوشی های همراه اغلب از مِموری کارت میکرو اس دی استفاده می کنند که سایز آن به ۱*۱۱*۱۵ میلی‌مترو وزن نیم گرم می رسد. نوع دیگر مِموری کارت Compact Flash) CF) است که کیفیت بسیار بالاتری نسبت به اس دی ها دارد. از این نوع مِموری کارت باید برای سیستم های کامپیتوری و یا دوربین های دیجیتال قدرتمند استفاده کنید.

ظرفیت مموری کارت

یکی دیگر از ویژگی های مموری کارت ظرفیت آن است. به این معنا که چه حجمی از اطلاعات را می توان در آن ذخیره سازی کرد. میزان کلاس اندازه کارت حافظه را مشخص می کند. مموری کارت SD براساس استانداردهای خاصی دسته بندی و کنترل می شود که حداقل تا ۲ گیگ گنجایش دارند. همانطور که گفتیم این نوع مموری کارت برای گوشی های همراه کاربرد دارند. حداکثر گنجایش مِموری کارت اس دی به 128 گیگ هم می رسد. نسبت به محصولات مشابه در سال های گذشته پیشرفت زیادی از نظر ظرفیت داشته اند.

مطالعه بیشتر:  استفاده از یک شبکه مغزی برای ارسال افکار مغز به دیگران

بیشترین گنجایش مِموری کارت در بین گروه کلاس Secure Digital Extended Capacity یا SDXC است که میزان گنجایش آنها بیش از 64 گیگ است.

میزان سرعت مموری کارت

یکی دیگر از ویژگی های مِموری کارت سرعت انتقال داده هاست. برای مثال شما قصد دارید یک فیلم با ظرفیت 2 گیگابایت را به فلش انتقال دهید. اگر سرعت آن کم باشد مدت زمان انتقال بین 15 تا 20 دقیقه خواهد بود. اما برای یک فلش پرسرعت این زمان به 2-3 دقیقه کاهش می یابد.

از مِموری کارت پرسرعت برای انتقال داده های بیشتر استفاده می شود. فلش کارت های اس دی در سرعت های مختلفی عرضه می شوند. حتی فلش کارت می تواند تعیین کننده مدت زمان ذخیره سازی اطلاعات هم باشد. برای مثال فلش کارتی که برای دوربین های دیجیتال استفاده می شوند، باید سرعت فوق العاده داشته باشند تا بتوانند تصاویر و فیلم ها را با سرعت بیشتر ذخیره کنند. یک فلش کارت پرسرعت قادر است در هر دقیقه بین 2-3 عکس را ذخیره کنید. در حالی که فلش های کم سرعت برای ذخیره کردن عکس با حجم 10 مگابایت با یک دقیقه زمان نیاز دارند.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا