مقالات

داستان برند اچ تی سی سازنده اولین گوشی اندروید

برند اچ تی سی به عنوان اولین سازنده گوشی اندروید شناخته شده است. این شرکت در زمینه طراحی های خلاقانه در صنعت تلفن های هوشمند زبانزد است. زمانی که گوگل سیستم عامل اندروید را راه اندازی کرد، اچ تی سی اولین شرکتی بود که اقدام به تولید گوشی هایی با این پلتفرم کرد.

برند اچ تی سی یا HTC مخفف عبارت «High Tech Computer Corporation» است. این شرکت  در سال ۱۹۹۷ توسط چر وانگ، پیتر چو و اچ‌تی چو در تایوان تاسیس شد. مایکروسافت طراحی اولین کامپیوتر جیبی را در اختیار این شرکت قرار داد. همین موضوع باعث شد تا این برند با تولید اولین محصولات به جایگاه بالایی در بازار وسایل دیجیتال دست پیدا کند. شرکت اچ تی سی در حال حاضر چندین شعبه خود را تاسیس کرده است. این شرکت بیش از 14 هزار کارمند را به خدمت گرفته است.

چگونگی شکل گیری برند اچ تی سی

اگر بخواهیم نحوه تاسیس برند اچ تی سی را ابتدا عنوان کنیم باید به سراغ «چر وانگ« دختر یکی از ثروتمندترین فرد تایوان برویم. او که در سال ۱۹۹۷ همکاری خود را با پیتر چو و اچ‌تی چو آغاز کرد، موفق شد شرکت اچ تی سی را راه اندازی کند.

در ابتدای تاسیس هدف آنها تولید یک محصول ترکیبی از تلفن و دستیار شخصی بود. این طرح موفق نشد و اچ تی سی سرمایه زیادی را از دست داد. با این وجود مدیران از فعالیت و تلاش باز نماندند. آنها در سال 200 توانستند لپ تاپ های جدید را راهی بازار کنند. دو سال بعد هم اولین کامپیوترهای جیبی برند اچ تی سی وارد بازار شد. این محصول بر اساس پلتفرم مایکروسافت عمل می کرد و توانست توجه اپراتورها مانند تی-موبایل، ورایزن، اسپرینت، ودافون، اُرنج و … را به خود جلب کند.

مطالعه بیشتر:  قابلیت های جدید سیستم عامل اندروید 9.0 پای

پیروی از ایده های خلاقانه راز موفقیت برند اچ تی سی است. به طوری که گوشی های لمسی این شرکت در سال 2007 این موضوع را به همگان نشان داد. این گوشی های جدید وزن سبکی داشتند. کاربرد آنها تنها برای تماس نبود و قابلیت های دیگر گوشی همراه را به نمایش گذاشت.

برند اچ تی سی

اولین محصول برند اچ تی سی با سیستم عامل اندروید

همانطور که گفتیم برند اچ تی در زمینه کار با سیستم عامل اندروید پیشگام بوده است. این شرکت در سال 2005 پلتفرم اندروید را از گوگل خریداری کرد. پس از این اچ تی سی تمام تلاش خود را برای توسعه‌ سیستم عامل‌های استاندارد شده و مبتنی بر لینوکس به کار گرفت.

سرانجام در سال 2007 برند اچ تی سی موفق شد اولین نسخه از گوشی های هوشمند را روانه بازار کند. این گوشی که جی وان نام داشت، دارای صفحه نمایش لمسی بود. از دیگر ویژگی های این محصول صفحه کلید کشویی آن بود.

این برند در سال 2009 گوشی مجیک را تولید کرد که شباهت زیادی به جی وان داشت. استقبال کاربران از محصولات برند اچ تی سی موجب شده بود تا این شرکت در سال ۲۰۱۵ به رقیب سامسونگ، اپل، ال‌جی، هواوی و موتورولا تبدیل شود.

هر چند در سال های اخیر این شرکت از موفقیت های اولیه تا حدودی فاصله گرفته است، اما تلاش مدیران بازپس گیری اعتبار اولیه برند اچ تی اسی است.

 

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا