مقالات

خرید تبلت با بهترین راهنمای خرید در اختیار شما می گذاریم.

خرید تبلت به عنوان وسیله ای که می توانید با استفاده از آن وارد شبکه های اجتماعی شوید، از کتاب های PDF استفاده کنید و یا بازی آنلاین انجام دهید، گاهی آنقدر سخت می شود. بخصوص اینکه تبلت های موجود در بازار به حدی متنوع شده اند که انتخاب یکی از آنها سخت می شود.

تبلت به دلیل این که قابل حمل و سبک است آسیب پذیرتر از لپ تاپ و کامپیوتر است و از سوی دیگر وزن سنگین آن نسبت به گوشی همراه باعث می شود زمانی که از دست بر روی زمین می افتد آسیب بیشتری ببیند. به همین دلیل است که باید زمان خرید علاوه بر قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری به بدنه تبلت هم توجه ویژه داشته باشید که از استحکام کافی برخوردار باشد.

حافظه داخلی تبلت

تبلت با بهترین راهنمای خرید در اختیار شما می گذاریم.

اولین نکته ای که در مورد تبلت باید به آن توجه کنید، حافظه داخلی آن است. زیرا قرار است از آن نهایت استفاده را داشته باشید. بر روی تبلت بازی آنلاین نصب کنید از انواع اپلیکیشن ها استفاده کنید و یا کتاب های الکترونیک را بر روی آن نصب کنید. عکاسی و فیلمبرداری از دیگر قابلیت های تبلت است و به همین جهت باید فضای کافی برای ورود اطلاعات را داشته باشد. برخی از تبلت ها در کنار حافظه داخلی قابل توجهی که دارند، می توانند از کارت حافظه با ظرفیت چند برابری هم پشتیبانی کنند. بهتر است زمان خرید تبلت به این موضوع توجه داشته باشید.

مطالعه بیشتر:  اپل اعلام کرد اولین گوشی هوشمند G5 را تا دو سال آینده راهی بازار می کند

سرعت تبلت و عملکرد بالای آن

تبلت با بهترین راهنمای خرید در اختیار شما می گذاریم.

اگر برای تبلت از پردازنده های قدرتمند استفاده شده باشد، سرعت عملکرد آن افزایش می یابد. پردازنده تعیین کننده سرعت است که با مقایسه بین چندین تبلت می توانید بهترین آن را انتخاب کنید. غالبا تبلت هایی که از پردازنده قدرتمندتری برخوردار هستند، قیمت بالاتری دارند. اگر قصد دارید از تبلت برای اجرای اپلیکیشن های گرافیکی، بازی های آنلاین و سنگین استفاده کنید بهتر است تبلت با پردازنده قدرتمند تهیه کنید. تبلت هایی که پردازنده ضعیف تری دارند برای استفاده روزانه مانند تماشای فیلم، عکاسی، خواندن کتاب الکترونیک و شبکه های اجتماعی مناسب هستند.

باتری قدرتمند برای تبلت

از دیگر مواردی که زمان خرید تبلت باید به آن توجه کنید باتری تبلت است. اگر ساعات زیادی از روز را در خارج خانه هستید و به پریز برق دسترسی ندارید، باتری تبلت باید قدرتمند باشد تا با خاموش شدن ناگهانی دستگاه مواجه نشوید. هر چه پردازنده یک تبلت قدرتمندتر باشد و اپلیکیشن های گرافیکی و سنگین بر روی آن نصب شده باشد، میزان مصرف باتری در آن بالاتر می رود. بنابراین باید زمان خرید تبلت توجه داشته باشید که بین پردازنده و باتری ارتباط نزدیک وجود داشته باشد. برای مثال در تبلت سامسونگ A8 فرکانس پردازنده‌ي مرکزي 1.2 گيگاهرتز است و باتری با ظرفیت 4200 میلی آمپر می تواند تا 12 ساعت شارژ را نگهداری کند.

صدا و دوربین

تبلت با بهترین راهنمای خرید در اختیار شما می گذاریم.

از دیگر قابلیت های یک تبلت امکان عکاسی و فیلمبرداری است. اگر از تبلت به جای گوشی استفاده می کنید پس باید دوربین آن رضایت بخش باشد به طوری که بتوانید با آن عکاسی کنید. همینطور صدای تبلت هم باید به گونه ای باشد که بتوانید با آن فیلم تماشا کنید و یا موسیقی گوش دهید.

مطالعه بیشتر:  گلکسی اس 10 از بلاک چین پشتیبانی خواهد کرد

 

 

 

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا