مقالات

توقف پشتیبانی ویندوز 10 موبایل از آذر ۹۸ توسط شرکت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت در یک اطلاعیه شوک آور و ناگهانی اعلام کرده است، انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری ویندوز 10 موبایل را تا انتهای سال جاری میلادی متوقف خواهد کرد. آنها قصد قطعی دارند در ماه دسامبر به پشتیبانی از دستگاه‌های ویندوز 10موبایل پایان دهند.

هرچند، ردموندی‌ها در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بودند که هیچ ویژگی یا دستگاه جدیدی را برای ویندوز 10 موبایل توسعه نخواهند داد اما علی رغم آن انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری را تا به امروز تداوم داده بودند، اما در تازه ترین اطلاعیه خود مایکروسافت اعلام کرده است.

به‌روزرسانی‌های امنیتی در تاریخ دهم دسامبر ۲۰۱۹ (۱۹ آذر ۹۸) متوقف خواهند شد و دستگاه‌ها از این تاریخ به بعد بدون پشتیبانی خواهند ماند.

 

توقف پشتیبانی ویندوز 10 موبایل از آذر ۹۸ توسط شرکت مایکروسافت

اطلاعیه مایکروسافت در توقف به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز 10 موبایل

شرکت مایکروسافت در آخرین به‌روزرسانی صفحه‌ پشتیبانی خود آورده است: ویندوز 10 موبایل، نسخه‌ ۱۷۰۹ (منتشرشده در اکتبر ۲۰۱۷)، آخرین نسخه‌ ویندوز  10موبایل محسوب می‌شود و مایکروسافت در دهم دسامبر ۲۰۱۹ به پشتیبانی از آن خاتمه خواهد داد.

یقیناً این خبر برای خیلی ها خصوصا کاربران این ویندوز شوک آور خواهد بود برای همین است که شرکت مایکروسافت برای کاربران ویندوز 10 موبایل پیشنهاد داده که به دستگاه‌های iOS و اندروید مهاجرت کنند.

مطالعه بیشتر:  اهمیت و بازار لوازم جانبی موبایل

—————————————————————

بیشتر بخوانیم :

—————————————————————

پیشنهاد رموندی‌ها برای کاربران به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز 10 موبایل

برای برطرف کردن نگرانی کاربران ویندوز 10 موبایل، رموندی‌ها در بخش سوالات متداول درباره‌ پایان عمر ویندوز 10 موبایل می‌نویسند: با پایان پشتیبانی از سیستم‌ عامل این ویندوز موبایل، ما پیشنهاد می‌کنیم که مشتریان و کاربران این ویندوز به یک دستگاه پشتیبانی‌شده‌ی اندروید یا iOS مهاجرت کنند.

همچنین آنها ادامه دادند که پس از توقف پشتیبانی مایکروسافت از سیستم‌عامل موبایل ویندوز 10 در ماه دسامبر، پشتیبان‌گیری دستگاه برای تنظیمات و دیگر اپلیکیشن‌ها به‌مدت سه ماه تا دهم مارس ۲۰۲۰ (۱۹ اسفند ۹۸) ادامه خواهد داشت و قابل تمدید نیز نخواهد بود.

دست اندرکاران شرکت مایکروسافت اشاره می‌کنند که «برخی از خدمات از جمله بارگذاری تصاویر و بازیابی دستگاهی از یک پشتیبان موجود، احتمالاً تا ۱۲ ماه پس از پایان پشتیبانی همچنان در دسترس خواهد بود.» که این می تواند تا حدودی شوک آمده به کاربران ویندوز 10 موبایل را تا حدودی کاسته و آنها را نگرانی در بیاورد تا تصمیم درست و منطقی را اتخاذ نمایند.

 

سیاستهای مسبوق به سابقه شرکت مایکروسافت در متوقف کردن ویندوز

لازم به ذکر است در راستای همین سیاستگذاری جدید مایکروسافت بود که آنها قبلاً پشتیبانی از ویندوز فون ۸.۱ را در یازدهم ژوئیه‌ ۲۰۱۷ پایان داده بودند؛ بنابراین باید گفت اطلاعیه خاتمه‌ پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل توسط مایکروسافت اتفاق غیرمنتظره‌ای و جدیدی محسوب نمی‌شود.

مطالعه بیشتر:  اثرات امواج موبایل بر روی مغز انسان

در حال حاضر مایکروسافت تلاش‌هایش در حوزه‌ موبایل بیشتر را به ساخت اپلیکیشن‌ها و خدمات برای دستگاه‌های iOS و اندروید معطوف کرده است.

لازم به ذکر است این غول نرم‌افزاری با انتشار یک لانچر اندروید و پشتیبانی آتی از ویژگی app mirrorin، اندروید را به‌عنوان نسخه‌ موبایل ویندوز پذیرفته است کاربران فعلی ویندوز 10 موبایل اکنون برای تهیه‌ گوشی هوشمند جدید خود باید از بین iOS و اندروید به انتخاب یک از آنها دست بزنند.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا