تکنولوژی و کالاهای دیجیتال

تفاوت قاب موبایل سه بعدی و دو بعدی

قاب موبایل دو بعدی نیز یکی دیگر از پرکاربردترین تجهیزات جانبی موبایل است که در سبد خریداران تلفن همراه جایی برای خود باز کرده است. به عبارت دیگر، قاب موبایل از مهمترین ملزوماتی است که برای محافظت از بدنه گوشی مورد استفاده قرار می گیرد. تنوع و گستردگی انواع قاب های موبایل به حدی است که امروزه شاهد قاب موبایل دو بعدی و سه بعدی نیز می باشیم. اگرچه تفاوت جدی بین قاب موبایل دو بعدی و سه بعدی وجود ندارد، اما اطلاع از نحوه تولید آنها خالی از لطف نمی باشد. لذا در این مقاله برآنیم تا پرده از اسرار قاب موبایل دو بعدی و سه بعدی برداریم و به شما در انتخاب قاب مورد نظر کمکی کرده باشیم. با ما همراه باشید.

انواع قاب موبایل موجود در بازار

قاب موبایل ابزاری ساده است که به منظور محافظت از بدنه اصلی گوشی مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه قابهای موبایل ساختار پیچیده ای از نظر ساخت ندارند؛ با این حال برحسب نوع ویژگی های بصری مانند نحوه چاپ اشکال، نوع رنگ آمیزی و جنس مواد مورد استفاده با یکدیگر تفاوت هایی دارند. به طوری که می توان انواع قاب موبایل را در دو گروه کلی دسته بندی کرد: قابهایی که چاپ بر روی آنها انجام می شود و قابهایی که امکان چاپ بر روی آنها وجود ندارد. قابهای قابل چاپ نیز به دو نوع قاب موبایل دو بعدی و سه بعدی تقسیم بندی می شوند. تفاوت اصلی این دو نوع قاب از فناوری متفاوت صنعت چاپ در آنها نشأت می گیرد.

مطالعه بیشتر:  فروش عمده لوازم جانبی موبایل در یزد

قاب موبایل دو بعدی

قاب موبایل دو بعدی از پرکاربردترین قابهای موبایل است که با ورود صنعت چاپ به دنیای تلفن همراه، بازار خود را به دست آورد. در این شیوه، طرح مورد نظر بر سطح قاب چاپ شده و تصویری یکنواخت و مسطح بر صفحه قاب ترسیم می شود. معمولاً جنس این قابها از مواد سخت پلاستیکی و پلیمری می باشد؛ به نحوی که بتوان شکل مورد نظر را به راحتی روی آن چاپ نمود. شیوه تولید قاب موبایل دو بعدی به گونه ای است که محصول نهایی هیچ برجستگی ندارد و چاپ اشکال به صورت رنگی و یا سیاه و سفید می باشد.

قاب موبایل دو بعدی

قاب موبایل سه بعدی

در مقابل، در چاپ سه بعدی همه قسمت های قاب گوشی اعم از پشت، پهلو، لبه ها و حتی شیارها قابل چاپ می باشد. بنابراین، محصول از زیبایی چشم نوازی برخوردار است. علاوه بر این، پشت این قابها معمولاً با عروسک زیبایی تزیین شده است و لذا محصولی منحصر به فرد در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. جنس مواد اولیه مورد استفاده در قاب موبایل سه بعدی سخت و یا از نوع ژله ای است که بر حسب نوع طرح متفاوت می باشد.

قاب موبایل سه بعدی

کلام آخر

نکته مهم و اصلی در خرید قاب موبایل، مقاومت آن در برابر ضربه و خش می باشد. از این منظر باید گفت که قاب موبایل دو بعدی و سه بعدی با هم تفاوت چندانی ندارند و هر دو از مقاومت یکسانی برخوردارند. حتی در برخی موارد، قابهای دو بعدی از استحکام بیشتری در برابر ضربه های ناگهانی برخوردارند. تنها موضوعی که این دو نمونه قاب موبایل را از یکدیگر متمایز می کند، نحوه چاپ اشکال و تصاویر در آنهاست. لذا از این منظر باید گفت که قاب موبایل سه بعدی از جذابیت بیشتری برخوردار است

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا