مقالات

تبادل استیکر بین واتس آپ و جی بورد امکان پذیر است؟

دنیای دیجیتال را شاید دنیای نوآوری و تغییرات ناپایدار شمرد. در واقع حالت ایستا در دنیای دیجیتال معنی ندارد و هر شرکت یا فردی که در این عرضه فعالیت دارد اگر دست به نوآوری و به روز رسانی نزند خیلی زود بازارهای جهانی را از دست خواهد داد. این نوآوری حتی مربوط به استیکر ها هم می شود. تغییرات در حوزه های مختلف دیجیتال بهم وابسته است و با تغییر در یک حوزه شاهد تغییر در حوزه دیگر هستیم. شاید برای خیلی ها جالب باشد که بدانند در بین پیام رسان رقابت نهفته ای برای نوآوری در استیکر ها وجود دارد.

امکان تعامل با استیکرهای کیبورد گوگل در پیام رسان واتس آپ

بدون استیکرها شاید به جرات گفت پیام رسان ها معنی نخواهند داشت یا جذابیتشان خیلی کم خواهد شد. در ایجاد استیکرهای جدید پیام رسان واتس آپ هیچ گاه از تست قابلیت‌های جدید در نسخه‌های iOS و اندروید اپلیکیشن خود دست نمی‌کشد.

هر چند بسیاری از این قابلیت‌ها هرگز برای نسخه نهایی منتشر نمی‌شوند، اما مواردی هم هستند که به احتمال زیاد در نسخه نهایی شاهد آن‌ها خواهید بود. به گزارش WABetaInfo که همیشه نسخه‌های بتای واتس آپ را با دقت پایش و به روزرسانی می‌کند، ظاهراً در آخرین نسخه بتای اندروید این پیام‌رسان امکان تعامل با استیکرهای کیبورد گوگل (موسوم به Gboard) ) فراهم شده است.

البته باید اشاره کرد که در حال حاضر، این قابلیت در مراحل اولیه توسعه خود به سر می‌برد و فقط تعداد کمی استیکر برای آن ارائه شده که همه آنها توسط کارمندان واتس آپ طراحی شده‌ است. با این وجود، امکان استفاده از استیکرهای شخص ثالث دانلود شده از آپ استور یا گوگل پلی هم وجود دارد.

مطالعه بیشتر:  بهترین بازی های آیفون برای بزرگسالان و کودکان

قابلیت جدید در استیکرها در پیام رسان های واتس آپ و جی بورد

قابلیت جدیدی در استیکرهای پیام رسانهای واتس آپ و جی بورد فراهم شده است که بر اساس آن کاربران جی بورد خواهند توانست استیکرها را مستقیماً از درون پیام‌رسان خود دریافت کنند. اگر چه این قابلیت هنوز به طور کامل اجرایی نشده، اما به نظر می‌رسد که هدف اصلی دست اندرکاران آن، تشویق کاربران اندروید به نصب واتس آپ و جی بورد روی گوشی‌‌هایشان بوده تا بتوانند از قابلیت تعامل استیکرها بهره ببرند.

با فعالسازی این حالت جدید، استیکری که از جی بورد در واتس آپ ارسال می‌کنید مستقیماً به فرمت یک استیکر سازگار با پیام‌رسان در می‌آید. هر چند هنوز قابلیت تبادل استیکر در آخرین نسخه بتای جی بورد دیده نمی‌شود. با این وجود، احتمال دارد که طی یکی دو هفته آینده شاهد فعالسازی این قابلیت و استفاده از آن در اپلیکیشن باشید.

امکان تبادل استیکر میان واتس آپ و جی بورد در حالی مراحل تست خود را آغاز کرده که طی چند هفته گذشته، امکان ارسال پاسخ مخفی – در چت‌های گروهی که در واقع یکی دیگر از قابلیت‌های آزمایشی واتس آپ به شمار می‌رفت – از مرحله تست بتا خارج شده و برای نسخه نهایی پیام‌رسانها در آیفون و آیپد منتشر شد.ه است.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا