مقالات

ایسوس و شروع فعالیت شرکت اش به شرح مقاله می باشد.

ایسوس همان شرکتی که با نام لپ تاپ ها و تبلت های رویایی شناخته می شود. البته فعالیت این شرکت به تبلت و لپ تاپ محدود نمی شود و در زمینه تولید کامپیوتر، نوت بوک، تلفن، سخت‌افزار و قطعات الکترونیکی از جمله تجهیزات شبکه، مانیتور، روترهای WiFi، پروژکتور، مادربورد، کارت گرافیکی و کارت صوتی هم فعال است. شرکت ایسوس در شهر تایپه کشور تایوان قرار دارد.مهمترین فعالیت کمپانی ایسوس در طراحی تولید مادربرد است. که حدود 40 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. شرکت ایسوس توانست در سال 2008 بیش از 24 میلیون مادربرد را راهی بازار کند. و در حال حاضر جزء 10 شرکت برتر تولید سیستم های رایانه ای در آسیا به شمار می رود.برند ایسوس در سال 1989 توسط 4 مهندس که در شرکت سخت افزار ایسر (Acer) کار می کردند، راه اندازی شد. که شرکت جدید خود را در شهر تایپه راه اندازی کردند. در آن زمان تایوان هیچ فعالیتی در زمینه سخت افزارهای کامپیوتری نداشت و ایسوس به عنوان شرکت تولید لوازم دیجیتال در این کشور محسوب می شود. که توانسته است در سطح جهانی موفق عمل کند.

ایسوس و شروع فعالیت شرکت اش به شرح مقاله می باشد.

در همان سال های آغازین فعالیت این شرکت توانست اولین مادربرد خود را با الگو گرفتن از  Intel 486 تولید کند. البته این مادربرد بدون پردازنده مرکزی نمی توانست به خوبی عمل کند و همین دلیل به شرکت اینتل درخواستی مبنی بر ارسال پردازنده مرکزی ارسال کرد. اما از آنجا که شرکت اینتل هم به شدت در تولید مادربردهای خود دچار مشکل شده بود، ایسوس توانست به این شرکت کمک کند. با این کمک ایسوس، شرکت اینتل دریافت مادربردهای ایسوس با پردازنده های اینتل سازگارتر از سایر محصولات موجود در بازار هستند و قیمت مناسب تری هم دارند، به همین دلیل این شرکت را در ردیف اول مشتریان قرار داد. این موضوع یک شانس باورنکردنی برای شرکت ایسوس بود. و مسیر موفقیت این شرکت را هموارتر کرد.

مطالعه بیشتر:  توقف پشتیبانی ویندوز 10 موبایل از آذر ۹۸ توسط شرکت مایکروسافت

 

همکاری ایسوس با سایر شرکت ها

ایسوس و شروع فعالیت شرکت اش به شرح مقاله می باشد.

در حال حاضر شرکت ایسوس با شرکت های بزرگی همچون لامبورگینی و مایکروسافت همکاری می کند.

شرکت خودروسازی لامبورگینی برای تامین سیستم رایانه ای برای خودروهای جدید خود در سال 2006 برای ایسوس درخواست همکاری خود عنوان کرد که براساس آن شرکت ایسوس لپ‌تاپ‌های سری VX را تحت لیسانس برند لامبورگینی طراحی و تولید می کند.همچنین در سال 2006 قرارداد همکاری بین این شرکت و کمپانی مایکروسافت برای پروژه‌ی Origami بسته شد که هدف آن طراحی و تولید نوت بوک های کوچک و دستی بود که شباهت زیادی به تبلت های امروزی داشتند.اما موفقیت اصلی این شرکت در سال تولید لپ تاپ و تبلت بود. به طوری که در سال 2007 یک مدل لپ تاپ کوچک و ارزان با سیستم عامل لینوکس طراحی کند. 00این دستگاه نوعی نوت بوک بود که فروش بالای آن شرکت ایسوس را بر آن داشت. در سال 2013 مجددا خط تولید کامپیوترهای سری Eee را متوقف و تمام تمرکز و انرژی خود را بر روی تبلت، لپ تاپ و آلترابوک متمرکز کند.  در حال حاضر محصولات این شرکت با کمپانی هایی همچون Dell، HP و Lenovo رقابت می کند.

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا