مقالات

انواع کارت حافظه گوشی و تبلت

همانطور که می دانید این روزها بازار گوشی ها و تبلت ها گرم است. به طوری که حتی جایگزین دوربین عکاسی هم شده اند. هر چه توانایی و قابلیت یک گوشی برای عکاسی، نصب برنامه و اجرای اپلیکشن ها بالاتر می رود، بدون شک به کارت حافظه قدرتمندتری هم نیاز پیدا می کنند. خوشبختانه کارت حافظه های مختلفی با ظرفیت های متفاوت در بازار موجود است. امما همه این محصولات شبیه به هم نیستند و براساس سرعت و سایز فیزیکی و حافظه تقسیم بندی می شوند. دستگاه های مختلفی به کارت های مخصوص به خودش نیاز دارد که در این مقاله به معرفی انواع مختلف کارت ها می پردازیم.

انواع کارت حافظه گوشی و تبلت

کارت حافظه گوشی و تبلت را میتوان بر حسب ویژگی ها و قابلیت های آنها به چندین نوع تقسیم بندی کرد. در ادامه به این موضوع می پردازیم.

سرعت کارت حافظه گوشی و تبلت

کارت حافظه با فرمت رزولوشن بالای RAW از سرعت فوق العاده ای برخوردار هستند. این نوع کارت حافظه گوشی و تبلت برای دستگاه هایی که دارای پردازنده قدرتمند هستند، مناسب است. اگر عکاس حرفه ای هستید و می خواهید از گوشی و یا تبلت به عنوان دوربین عکاسی هم استفاده کنید، کارت حافظه با فرمت رزولوشن بالای RAW به شما توصیه می شود.

به دلیل اینکه دوربین های قدرتمند برای ضبط تصاویر و فیلم با کیفیت بالا به سرعت زیادی نیاز دارند، این نوع کارت حافظه می تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد. البته کارت های حافظه ۴ کلاس مختلف سرعت “10،۶،۴،۲”  وجود دارد. در بین آنها کارت حافظه هایی که کلاس ۱۰ از همه سریع تر عمل می کنند. هر چه این عدد کمتر شود، سرعت کارت حافظه گوشی و تبلت کاهش می یابد. برای گوشی و تبلت کارت حافظه کلاس های 4 و 8 مناسب است.

مطالعه بیشتر:  بهترین مدل اسپیکر بلوتوثی

انواع کارت حافظه گوشی و تبلت

سایز فیزیکی کارت حافظه گوشی و تبلت

یکی دیگر از معیارهای دسته بندی کارت حافظه گوشی تبلت سایز است. این محصولات سایزهای مختلفی دارند که شامل Standard Card ، Mini SDcard و Micro SDcard است. کارت حافظه در حالت استاندارد در سایز 32*24 میلیمتر و با ضخامت 2.1 میلیمتر ساخته می شوند. برای گوشی های همراه اغلب از Mini SDcard استفاده می شود که به عنوان کوچکترین سایز کارت حافظه موجود در بازار شناخته می شود. سایز این کارت حافظه 20*21.5 است و 0.8 گرم وزن دارند.

ظرفیت کارت حافظه گوشی و تبلت

از دیگر معیارهای دسته بندی کارت حافظه گوشی و تبلت ظرفیت و حافظه است. از نظر ظرفیت این محصولات به انواع مختلف SDSC ، SDHC ، SDXC تقسیم بندی می شوند. برای گوشی های رده پایین از کارت های حافظه استاندارد SDSC استفاده می شود. میزان حافظه این نوع کارت حافظه بین ۱ مگابایت تا نهایت ۴ گیگابایت است.

کارت حافظه SDHC ۲ گیگابایت تا ۳۲ گیگابایت حافظه دارد. این نوع کارت حافظه برای گوشی و تبلت میان رده مناسب است. سرانجام برای گوشی و تبلت های پرچم دار کارت های SDXC مناسب است. ظرفیت این نوع کارت حافظه از 32 گیگابایت شروع می شود و به 2 ترابایت هم می رسد.

 

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا