مقالات

انتشار لیست واردکنندگان گوشی با ارز 4200 تومانی

در هفته اخیر در گزارشی از انتشار لیست واردکنندگان موبایل با ارز 4200 تومانی خبر داد.

وی با اشاره به اعتراض خریداران نسبت به افزایش نجومی قیمت گوشی های همراه اعلام کرد که ‏لیست شرکت هایی که به آنها ارز 4200 تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه تخصیص یافته است طی هفته آینده منتشر خواهد شد.

طی هفته گذشته در بازار موبایل در نزدیکی پاساژ علاءالدین و چهارسو در خیابان جمهوری اعتراضاتی از سوی فروشندگان موبایل مبنی بر افزایش بی سابقه قیمت گوشی همراه صورت گرفت. تجمع اعتراض آمیز آنها که تنها یک صدا را بلند می کرد در واکنش به عدم تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات و همچنین افزایش نرخ دلار آزاد بود که باعث برهم خوردن بازار، افزایش قیمت ها و کاهش متقاضی شده بود.

در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی که در این روزها منتشر کرده، نوشته است: «امروز پس از جلسه دولت، در بازار چارسو حضور پیدا کردم. فعالیت کسبه به حالت عادی بازگشته است. تلفن همراه و تجهیزات رایانه امروز از ملزومات زندگی مردم است و به نوبه خود برای تامین ارز برای این تجهیزات تلاش خواهم کرد. هر چند در این میان لازم است با سودجویی‌ها نیز برخورد جدی شود.»

در ادامه نیز اضافه کرده است که اسامی شرکت هایی که برای واردات گوشی همراه ارز 4200 تومانی دریافت کرده اند، منتشر خواهد شد. تا ساعاتی دیگر لیست این شرکت با هماهنگی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و با محوریت روابط عمومی وزارت ارتباطات منتشر خواهد شد.

 

Rate this post
مطالعه بیشتر:  برچسب های محافظ‌ موبایل و تبلت ،چه اطلاعاتی در موردشان دارید؟

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا