مقالات

اثرات امواج موبایل بر روی مغز انسان

اخیرا یک تحقیقات از سوی آژانس فدرال در ایالات متحده امریکا در مورد اثرات امواج موبایل بر روی مغز انسان صورت گرفته است. در این آزمایش آمده است که امواج گوشی های همراه باعث افزایش خطر ابتلای انسان به سرطان مغز می شود.

در مورد این تحقیق جان بوچر دانشمندی از برنامه سم‌شناسی ملی آمریکا می گوید: «ما معتقدیم که ارتباط بین امواج رادیویی و تومورها در موش‌های صحرایی نر واقعی است.» البته براساس این آزمایشات سطوح قرارگیری انسان در معرض امواج و مدت زمان آن هم نقش تعیین کننده ای دارند.

دلیل اثرات امواج موبایل بر روی مغز انسان

دلایل زیادی از سوی دانشمندان گفته شده که تاکیدی بر روی اثرات امواج موبایل بر روی مغز انسان گذاشته است. محققان معتقدند حتی اگر اثرات امواج موبایل بر روی مغز انسان کم هم باشد، می تواند نتایج گسترده ای در بر داشته باشد. دلیل اصلی این دسته از محققان تاثیری است که امواج گوشی های هوشمند بر روی تومورهای مغزی دارند.

آزمایشات مربوط به اثرات امواج موبایل بر روی مغز انسان

آزمایشاتی که برای نشان دادن اثرات امواج موبایل بر روی مغز انسان بر روی موش های آزمایشگاهی صورت گرفته است. در این ازمایش ها نشان داده شده موش هایی که به مدت 9 ساعت در معرض امواج گوشی قرار گرفتند، نسبت به موش های دیگر بیشتر به بیماری سرطان مبتلا می شدند. در برخی از موارد هم مشخص شد که موش ها 5 تا 7 درصد به بیماری تومور قلبی به نام شوانومای بدخیم مبتلا می شدند.

Rate this post
مطالعه بیشتر:  بلو Vivo Go اسمارت فون ارزان و با امکانات فوق العاده

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا