مقالات

آنچه که باید در مورد ویندوز مایکروسافت بدانید.

سیستم عامل ویندوز مایکروسافت به عنوان یکی از سیستم عامل های استاندارد برای لب تاب و کامپیوترهای خانگی شناخته شده است. این سیستم عامل بر اساس رابط کاربری گرافیکی (GUI) در سال 1985 معرفی شده است. تاکنون از آن نسخه های متعددی از سوی شرکت مایکروسافت منتشر شده است. آخرین نسخه بروزرسانی این سیستم عامل ویندوز 10 است. نسخه های جدید ویندوزز مایکروسافت با نسخه های اولیه تفاوت زیادی دارند. در ادامه اولین نسخه و آخر نسخه این سیستم عامل را بررسی می کنیم.

ویندوز مایکروسافت 98

در سال 1988 راهی بازار شد. این ویندوز دارای ویژگی plug & play و پشتیبانی از USB و نوار Quick launch  بود.

ویندوز مایکروسافت XP

دومین نسخه این سیستم عامل که در سال 2001 عرضه شد. این نسخه از ویندوز مایکروسافت براساس سیستم مبتنی بر NT عمل می کرد. ظاهر آن دارای تم های رنگی و یک پلتفرم پایدارتر از نسخه قبلی بود. البته این نسخه پشتیبانی بسیار خوبی نداشت و فاقد درایور و برنامه های کاربردی برای اجرا بود.

ویندوز مایکروسافت 10

جدیدترین ویندوز در حال حاضر نسخه 10 است. این سیستم عامل در ژوئیه سال 2015 راهی بازار شد که دارای دو نسخه 32 بیتی و 64 بیتی است. این ویندوز دارای منوی Start است که در نسخه 8 آن وجود نداشت. از دیگر قابلیت های ویندوز مایکروسافت نسخه 10 می توان به قابلیت استفاده از چندین دسکتاپ مجازی، قابلیت اجرای برنامه‌های دانلود شده از فروشگاه ویندوز به صورت پنجره ‌ای (با توانایی کوچک کردن پنجره‌ها) و بهبود پشتیبانی از ماوس و صفحه‌ کلید اشاره کرد.

مطالعه بیشتر:  برچسب های محافظ‌ موبایل و تبلت ،چه اطلاعاتی در موردشان دارید؟

 

Rate this post

محمد کیانی

مدیر و موسس سایت تهران جانبی. بیش از ۱۰ سال تجربه فروش عمده لوازم جانبی موبایل در تهران و سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری. در وبلاگ تهران جانبی سعی میکنم از تجربیات خودم در زمینه لوازم جانبی موبایل بیشتر بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا